loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی کارشناسی و ارشد

دانلود طرح توجیهی پرورش شترمرغ -دانلود جدیدترین طرح های توجیهی-پروزش شترمرغ-سود و زیان پرورش شترمرغ-

خوش امدگویی

با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم. من مهدی بنی حسن دانشجوی مهندسی کشاورزی هستم که افتخار دارم اطلاعات مربوط به پروژه ، پایان نامه و  مقالات مربوط به اغلب رشته های کارشناسی و ارشد را از طریق این وبسایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. 

    اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد.

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط آرین پال و زرین پال  مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.


ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com

شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به  پیامک)

عزیزانی که دسترسی به رمز دوم برای پرداخت ندارند میتوانند از طریق سیستم کارت به کارت با شماره (6063731014667027 به نام مهدی بنی حسن ) استفاده و به پشتیبانی سایت پیامک کنند تا در کوتاهترین زمان فایل مورد نظر ایمیل شود.

دانلود طرح توجیهی پرورش شتر مرغ

چکیده

در ايران  از حدود سال 1377 در جهت نگهداري و ازدياد اين حيوان اقدام گرديد که نتيجه آن صدور بيش از 200 فقره موافقت اصولي جهت ايجاد مزارع صنعتي پرورش شترمرغ در سطح کشور تا پايان سال 1382 است. امروزه در دنيا 2ميليون شترمرغ يافت مي شود که بيش از 10هزار قطعه آن در ايران وجود دارد. در کشورهاي کانادا، آمريکا، چين، استراليا، برخي از کشورهاي اروپايي و در اکثر کشورهاي خاورميانه پرورش اين پرنده امکانپذير است و به دليل اينکه از پوست، گوشت، پر و ساير اندامهاي اين پرنده استفاده مي شود، پرورش آن در ديگر کشورهاي جهان مرسوم شده است. اروپايي ها بيشترين متقاضيان گوشت شترمرغ اند و حدود 70 درصد صادرات شترمرغ آفريقا را جذب مي کنند و ژاپني ها هم خواهان پوست شترمرغ هستند. ايران در حال حاضر رقيبي جدي براي ديگر رقباي جهاني خود در اين صنعت محسوب مي شود و در آينده نزديک جزو کشورهاي صاحب نام توليدکننده شترمرغ خواهد شد. [1]
شترمرغ داراي محصولاتي فراوان و پرارزش بوده و با داشتن راندمان اقتصادي بالا و سازگاري با شرايط نامساعد بياباني به شدت مورد توجه قرار گرفته است به گونه اي که بسياري از صاحبنظران و کارشناسان از شترمرغ به عنوان دام آينده در بسياري از مناطق نام مي برند. [1]
شترمرغها عمري طولاني دارند که در صورت مديريت صحيح تا 40 سال توليد اقتصادي خواهند داشت. در جدول 1 محصولات توليد شده توسط گاو و شترمرغ مورد مقايسه قرار گرفته است. [1]
يکي از خصوصيات مهم و بارز شترمرغهاي بالغ مقاومت آنها در مقابل نوسانات دمايي و نيز افزايش شديد دماي محيط است، اين حيوانات دامنه حرارتي بين 15-تا 56+ درجه سانتي گراد را براحتي و بدون ايجاد مشکلي تحمل مي نمايند. به همين علت نگهداري آنها بسيار آسان بوده و نياز به امکانات و تاسيسات خاصي ندارند. اين حيوان به دليل دارا بودن خصوصيات بدني ويژه مصرف آب ناچيز دارد، به همين دليل تامين آب آشاميدني يک واحد پرورش شترمرغ در يک منطقه کم آب بوسيله تانکر مقرون به صرفه است. همچنين به دليل توانايي اين پرنده در خصوص استفاده از علوفه خشک، نيازي به زمين کشاورزي و علوفه کاري ساليانه ندارد. اساسا اين حيوان، مناطق نيمه خشک همراه با علفزارهاي کوتاه و پوشش گياهي محدود را به مناطق مرطوب و باراني با علفزارهاي متراکم ترجيح مي دهد. (استپي)[1]

با توجه به موارد فوق و درنظر گرفتن اين نکته که حدود 70 درصد وسعت ايران را مناطق بياباني، زمينهاي پست و اراضي لم يزرع تشکيل مي دهد، مي توان نتيجه گرفت که شرايط اقليمي و جغرافيايي حاکم بر کشور ما زمينه بسيار مناسبي را براي ايجاد و گسترش صنعت پرورش شترمرغ در اکثر نقاط کشور فراهم آورده است. بنابراين با اتخاذ تصميمات مناسب و صحيح زمينه را براي صادرات فراورده هاي حاصل از اين حيوان به کشورهاي اروپايي فراهم کرد. [1]

 

 

فهرست مطالب

صفحه                                                                                                                                                   عنوان

چکیده                                                                                                                     6

1- بخش معرفی                                                                                                    10       

                     1-1– نام و نشانی متقاضیان                                                               10

                             1-2– مشخصات محل اجرای طرح                                                                                                                                                                                             11

                  1-3 – عنوان محصول یا محصولات ( کالاخدمات)                                                                                                                                                                                    11

                            1-4- میزان سرمایه گذاری                                                          11

                            1-5- میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی)                                    11

2- خلاصه مدیریتیاجرایی                                                                                    12

3- تجزیه و تحلیل صنعت                                                                                           12

                              3-1 – تجزیه و تحلیل محیطی                                                      12

                              3-2 - تجزیه و تحلیل بازار                                                          13

                               3-3- تجزیه و تحلیل فنی                                                           13

4- دورنمای شرکت / شرح کسب وکار                                                                      14

                                4-1- معرفی شرکت                                                                14

                               4-2- سرمایه گذاران                                                                14

                              4-3- دیدگاه /  چشم انداز                                                         14

                               4-4- ماموریت                                                                            14

 

                            4-5- اهداف اصلی                                                                       14

5- معرفی محصولات (کالاخدمات)                                                                          15

                             5-1- معرفی محصول                                                                   15

                             5-2- خدمات                                                                                 15

                             5-3- تبلیغات                                                                                 15

6- برنامه عملیاتی و تولید                                                                                           15

                              6-1- مراحل و فرآیند تولید                                                             15

                               6-2- برنامه کنترل کیفیت                                                            15

                               6-3- مواد اولیه و بسته بندی                                                      16

                                6-5- برآورد فضای مورد نیاز طرح                                               17

 7-5- قیمت فروش محصول                                                                                       22

8- منابع و مأخذ                                                                                                      25            

 

 

 

 

فهرست جداول

صفحه                                                                                                                                                   عنوان

                        6-4- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز                                                      16

    6-6- برآورد امکانات و تأسیسات مورد نیاز طرح                                                           17

                           6-6-1- زمین                                                                                      17

                           6-6-2- ماشین آلات و تجهیزات و  وسایل آزمایشگاهی                         18

                           6-6-3- وسایل نقلیه                                                                            18

                           6-6-4- تأسیسات                                                                                19

                           6-6-5- اداری و کارگاهی                                                                     19

                           6-6-6- مواد اولیه و بسته بندی                                                          20

                           6-6-7- تسطیح و محوطه سازی                                                        20

                           6-6-8- ساختمان ها                                                                         20

7- برنامه مالی                                                                                                             21

                          7-1- برآورد سرمایه ثابت                                                                     21

                          7-2- برآورد هزینه های قبل از بهره برداری                                            21

                        7-3- نحوه سرمایه گذاری                                                                       22

                         7-4- هزینه تولید سالیانه                                                                        22

                         7-6- محاسبه هزینه های ثابت و متغیر                                                   23

 

 

 

 

1- بخش معرفی:                                                                                                  

1-1– نام و نشانی متقاضیان

حقیقی :

ردیف

نام و نام خانوداگی

نوع پست/سمت

تحصیلات

تجربه

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حقوقی :

نام شرکت

نوع شرکت

تعداد و نوع سهام

شماره ثبت

محل ثبت

تاریخ ثبت

 

مواد غذایی

 

     
 

 

نام و مشخصات سهام داران عمده :

ردیف

نام و نام خانوداگی

سمت

درصد سهام

تعداد سهام

مبلغ سهام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-2– مشخصات محل اجرای طرح

·         استان  :  تهران

·         شهرستان  : تهران

·         ابعاد و مساحت اجرای  طرح  :    متر مربع 

·         نزدیکترین شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار :  تهران

·         فاصله محل استقرار کسب وکار تا جاده اصلی و جاده فرعی  : 5 کیلومتر

 

 

 

1-3 – عنوان محصول یا محصولات ( کالا/ خدمات)

ردیف

نام محصول

ظرفیت تولید سالانه

واحد

قیمت فروش کنونی هر واحد در بازار

         

1

2

3

4

5

گوشت شترمرغ

تخم شترمرغ

چرم شترمرغ

پر شترمرغ

روغن شترمرغ

10000

14000

2000

1000

4000

کیلو

عدد

مترمربع

کیلو

لیتر

180000 ریال

60000 ریال

150000 ریال

x  ریال

120000 ریال

 

1-4- میزان سرمایه گذاری

سرمایه کل

آورده کارآفرین

آورده سهامداران

تسهیلات

       
 

1-5- میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی)

شرکت دارای 100 پرسنل در قسمت نگهداری – روغن کشی – بسته بندی – اداری – فروش و بازاریابی است .

 

 

2- خلاصه مدیریتی/ اجرایی:

این شرکت در زمینه پرورش و تولید فرآورده های این حیوان از قبیل گوشت و تخم شترمرغ و چرم و ... شروع به فعالیت نموده و در صدد دارد تا با ارائه این محصولات مردم را بیشتر با آنها آشنا کرده و بازار نوپای آنرا گسترش دهد . در صنعت چرم ، چرم گاو و گوسفند کاربرد زیادی دارد ولی چرم شترمرغ که از نظر مقاومت در سطح چرم کروکدیل است شناخته شده نیست. همینطور در فرآورده های گوشتی گوشت و تخم مرغ که بدون کلسترل هستند بعلت فراگیر نشدن ناشناخته هستند پس می توان با پرورش این جانور  و عرضه این محصولات به بازار باعث ایجاد یک بازار جدید و گسترده شد.تجهیزات شرکت شامل چند سیلوی نگهداری و پرورش جوجه و شترمرغ بالغ – یک سردخانه مجهز برای نگهداری گوشت و تخم شترمرغ – چون گوشت این حیوان شامل مقدار زیادی چربی حاوی امگا3  است یک سالن بزرگ با تجهیزات روغن کشی برای استخراج روغن شترمرغ نیز تعبیه شده . یک انبار بزرگ برای نگهداری پوست و پر شترمرغ . پر شترمرغ دارای بیشترین الکتریسیته ساکن بین دیگر پرها می باشد که از آن در تهیه گردگیر با قابلیت حذب بسیار بالا استفاده می شود . یک ساختمان اداری نیز به عنوان دفتر مرکزی در شهر امکان فروش و بازاریابی را فراهم می آورد .

 

3- تجزیه و تحلیل صنعت:

3-1 – تجزیه و تحلیل محیطی

برای احداث محل نگهداری شتر مرغ باید یک زمین بزرگ در حومه شهر تهیه و سازه های لازم برای نگهداری و پرورش شترمرغ و روغن کشی و محل نگهداری محصول ها ایجاد کرد . سپس دستگاه روغن کشی و سردخانه را که در داخل کشور قابل تهیه می باشد فراهم کرد + دستگاه بسته بندی گوشت . کارکنانی که در دفتر مرکزی که درون شهر است کار می کنند از افرادی انتخاب می شوند که دارای محل سکونت هستند و کارکنانی که در محل پرورش شترمرغ کار می کنند ترجیحا از افراد بومی انتخاب می شوند  و یک اتاق برای سکونت و استراحت افراد  شهرستانی و نگهبانان در نظر گرفته می شود . مزرعه پرورش شترمرغ در حومه شهر واقع است و برای تردد افرادی که از شهر به آنجا می روند یک وسیله نقلیه مانند ون تهیه می شود.

در فرهنگ و دین ما مصرف گوشت پرندگان از جمله مرغ – بوقلمون و شترمرغ حلال است ولی چون گوشت شترمرغ به تازگی وارد بازار شده بیشتر افراد با طریقه مصرف آن آشنایی ندارند ولی با ارائه آن به فروشگاه ها و معرفی از طریق تبلیغات می توان فرهنگ استفاده از آن را ترویج داد .

از آنجا که گوشت و تخم شترمرغ بدون کلسترل است ولی قیمت آن با گوشت گاو و تخم مرغ برابری می کند و افرادی که گوشت گاو و گوسفند و تخم مرغ را بخاطر کلسترل موجود در آنها نمی توانند مصرف کنند براحتی می توانند گوشت و تخم شترمرغ را جایگزین آن کنند . همینطور چرم این حیوان با وجود مقاومت بالایی که دارد اختلاف قیمت چندانی با چرم گاو ندارد و می توان از آن کفش و کت استفاده کرد و در زمان زیادی از آن بهره برد . روغن این حیوان خواص درمانی زیادی در زمینه بیماریهای پوستی دارد و افراد می توانند بجای صرف هزینه زیاد ویزیت دکتر و داروهای شیمیایی و عمل جراحی با اختصاص هزینه ای در حدود 60000 ریال براحتی با این روغن پوست خود را درمان کنند . با توجه به جمعیت جوان و رو به رشد کشور و رو آوردن به تغدیه سالم و استفاده از محصولات با کیفیت و کارآمد می توان آینده پرباری را در این تجارت پیش بینی کرد .   

3-2 - تجزیه و تحلیل بازار

به علت جدید بودن ورود این محصولات در حال حاضر حجم کمی از بازار را به خود اختصاص داده پس به همین خاطر و همچنین توصیفاتی که از محصولات ارائه شد انتظار افزایش رشد بازار را خواهیم داشت .

بازار محصولات بعلت وجود محصولات مشابه یک بازار رقابتی است . یکی از  رقبای این صنعت را می توان شرکت آریاکن معرفی کرد که یکی از اولین وارد کنندگان شتر مرغ از کانادا می باشد . و به پرورش این حیوان مشغول است وبا این پشتوانه (پیش قدم بودن ) دارای برتری نسبی می باشد .

ما می توان با ارائه کیفیت و بسته بندی شیک و توضیع محصول با قیمتی پایینتر از این شرکت در سطح مراکز استان ها از آن پیش بگیریم .

S= نقاط قوت این تجارت اشباع نشدن بازار – گوشت و تخم بدون کلسترل – رقبای کم – کاهش هزینه های درمانی پوستی – چرمی با دارا بودن مقاومتی بیشتر از چرم های موجود .

W= نداشتن تجربه قبلی و مشاهده روند کاری رقبای موجود یکی از نقاط ضعف این شرکت محسوب می شود .

O= چون این صنعت تجارت نوپایی است فرست مناسبی برای اشتغال زایی و درآمدزایی بحساب می آید .

T= وجود  تجربه رقبای موجود می توان یک تهدید برای شرکت بشمار رود .

چون شترمرغ حیوانی است که در طبیعت ما یافت نمی شود به همین منظور باید آنرا از کشورهایی که در آنجا زندگی می کند وارد کرد که شرکتهای پیش قدم در این زمینه این کار را کرده اند و کافیست که جوجه های شترمرغ را از این شرکتها خریداری کرده و بعد از نگهداری بمدت تقریبا 9 ماه که جوجه ها بالغ می شوند آنها را برای بهره برداری آماده کنیم .روند تقاضا در گذشته کم بوده که با معرفی محصول و کیفیت آن رو به افزایش خواهد بود.

3-3- تجزیه و تحلیل فنی

شرکت  برای تولید گوشت و تخم و روغن باید سیلوهایی را برای پرورش و ذبح و قطعه کردن گوشت و بسته بندی گوشت و تخم شترمرغ را تهیه کند که شرکت های رقیب معمولا با دست ذبح و قطعه کردن و بسته بندی را انجام می دهند که وجود این دستگاه ها خود یک مزیت می باشد.

این دستگاه ها در بازار موجود می باشد و با خرید آن از پرداخت هزینه برای افرادی که این کارها را انجام می دهند جلوگیری می شود.

4- دورنمای شرکت / شرح کسب وکار

 

 

 

.

بعد از دانلود قیمت ها را با توجه تاریخ دانلود بروزرسانی کنید

مهدی بنی حسن

 

روش دانلود فایل :

 
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
خرید انلاین = دانلود انلاین
 
 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
دانلود پروژه، پایان نامه و کاراموزی های دانشجویی
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • پایان نامه
  • پروپوزال
  • کاراموزی
  • علوم دامی اصول تغذیه گاو شیری و ...
  • تحقیقات جامع کشاورزی
  • گیاهشناسی"حشره شناسی"فیزیک"اکولوزی"هواشناسی و...
  • ماشین الات
  • طرح توجیهی/نمونه سوال؟کتاب
  • طرح توجیهی/مقاله/پروژه

  • ژنتیک
  • حشره شناسی
  • باغبانی
  • شیمی

  • جانورشناسی
  • دانشگاه پیام نور تفرش
  • هواشناسی
  • زراعت
  • تصاویر کشاورزی
  • پاورپوینت
  • پروژه
  • هورمون های گیاهی
  • مقالات رشته حسابداری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 511
  • کل نظرات : 592
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 2816
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 1134
  • بازدید امروز : 207
  • باردید دیروز : 3,400
  • گوگل امروز : 79
  • گوگل دیروز : 1049
  • بازدید هفته : 14,290
  • بازدید ماه : 26,480
  • بازدید سال : 787,884
  • بازدید کلی : 1,815,337
  • خوش امدگویی
    اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد.