loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی کارشناسی و ارشد

هدف پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی آموزش کنترل خشم الگوی شناختی رفتاری CBT سی بی تی بر افزایش سلامت روان استرس و اضطراب دانش آموزان بوده است

خوش امدگویی

با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم. من مهدی بنی حسن دانشجوی مهندسی کشاورزی هستم که افتخار دارم اطلاعات مربوط به پروژه ، پایان نامه و  مقالات مربوط به اغلب رشته های کارشناسی و ارشد را از طریق این وبسایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. 

    اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد.

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط آرین پال و زرین پال  مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.


ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com

شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به  پیامک)

عزیزانی که دسترسی به رمز دوم برای پرداخت ندارند میتوانند از طریق سیستم کارت به کارت با شماره (6063731014667027 به نام مهدی بنی حسن ) استفاده و به پشتیبانی سایت پیامک کنند تا در کوتاهترین زمان فایل مورد نظر ایمیل شود.

پايان‌نامه جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد رشته روان شناسی با موضوع اثر بخشی آموزش کنترل خشم الگوی شناختی سی بی تی بر افزایش سلامت عمومی و  روان دانش آموزان 

چكيده: هدف پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی آموزش کنترل خشم الگوی شناختی رفتاری CBT بر افزایش سلامت روان دانش آموزان بوده است.در اين پژوهش از روش شبه آزمایشی ( پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شده است .جامعة آماري اين تحقيق،کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهر مي‌باشند، كه در مشغول به تحصيل بوده‌اند. روش نمونه‌گيري در اين پژوهش از نوع خوشه ای تصادفي بود. بدين صورت كه در اين پژوهش با توجه به جدول مورگان 400 نفراز دانش آموزان به طور تصادفي انتخاب  شدند  و پرسشنامه سلامت روان به عنوان پیش آزمون روی انها اجرا گردید . سپس 30 نفراز کسانیکه کمترین نمره را به دست اورده اند بصورت تصادفی در دو گروه 15نفره ازمایش وکنترل جایگزین شدند.ابزار پژوهشآزمون سلامت روان  كلدبرگ (GHQ) بوده است.تجزيه و تحليل داده ها با استفاده ازاز آزمون كوواريانس استفاده شد. تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش کنترل خشم با روش CBT بر افزایش سلامت روان  دانش اموزان موثر است. همچنین نتایج نشان داد که آموزش کنترل خشم در گروه آزمایش باعث کاهش خرده مقیاس های  اضطراب،افسردگی ،نارسا کنش وری و نشانگان جسمانی گردیده است. دانش آموزان موثر است.
 
اثر بخشی آموزش کنترل خشم الگوی شناختی سی بی تی بر افزایش سلامت عمومی و  روان دانش آموزان
 
پايان‌نامه جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد رشته روان شناسی
عنوان:
اثر بخشی آموزش کنترل خشم الگوی شناختی سی بی تی بر افزایش سلامت عمومی و  روان دانش آموزان 
 
قالب فایل : word --- تعداد 133 صفحه
به همراه نمودارها و جداول مربوطه - تجزیه و تحلیل داده ها - برگه کاری و پرسشنامه
 و برنامه آموزش کنترل خشم به روش شناختی به طور جلسه بندی شده .
 
 
فصل یکم
1-1-مقدمه
با توجه به مساله پژوهش، پژوهشگر با  اهتمام نسبت به افزایش سلامت روانی در جامعه که از مسولیتهای اساسی حوزه مشاوره و روانشناسی در هر جامعه ای می باشد به تدوین پژوهش حاضر به منظور ارایه پیشنهادات کاربردی برای مشاوران حوزه خانواده درمانی نموده است و لذا پژوهش حاضر به 5 فصل مجزا تقسیم شده است. در فصل اول به کلیات پژوهش که شامل بیان مساله ،اهمیت و ضرورت تحقیق ،اهداف وفرضیه ها وتعاریف واژگان می باشد پرداخته شده است .در فصل دوم به مبانی و چارچوب نظری و پیشنه تحقیقاتی اشاره شده و درفصل سوم به روش وجامعه آماری ، نمونه گیری و حجم نمونه وابزار تحقیق پرداخته شده است. درادامه در فصل چهارم به تحلیل توصیفی و استنباطی و درفصل پنجم محقق نتیجه گیری وارایه محدودیت ها و پیشنهادات پرداخته است.
 
2-1- بيان مسئله
مفهوم سلامت روان جنبه اي از مفهوم كلي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي است، كه علي رغم تلاشهايي كه از سوي پيشگامان حوزه سلامت در جهان به منظور تأمين هر چه بيشتر سلامتي انسانها به عمل آمده است هنوز معيار قاطعي در زمينة تعريف و مصداق كامل سلامتي جسم وروان در افراد وجود ندارد. به عنوان مثال روانپزشكي و روانشناسي باليني در آسيب شناسي رواني بر اصل انسان بهنجار تأكيد داشته اند و بهنجاري يا سلامت را معادل «فقدان علايم بيماري» مي پنداشته اند اما وضعيت جاري روانشناسي جهان حاكي از توجه شايان روان شناسان به مفهوم سلامت در قالبي وراي بهنجاري و فقدان علايم بيماري است (آزاد، 1386).  سلامت عمومی عبارتست از توانايي افراد براي دست يابي به اهدافي كه براي خود در نظر گرفته است (پاتي ، 2012). سلامت روان عبارتست از داشتن سازگاري كافي و احساس خوب بودن از ديدگاه روان شناختي، متناسب با معيارهاي قابل قبول روابط انساني و جامعه (ساعتچي، 1385). عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انساني بسيار مشهود و فراوان است. صاحبنظران معتقدند تا زماني كه مفهوم عدالت، تساوي، حقوق اجتماعي و اقتصادي، بهداشتي و درماني در جهان به نحو مطلوبي پياده نشود و توزيع عادلانه وسائل و امكانات درماني و پيشگيري بيماريها به طور منصفانه صورت نگيرد امكان سلامت جسمي و رواني مطلوب براي جامعه بشري ميسر نيست (احمدوند،1382). لذا این مهم اولین گام برای رسیدن به سطح سلامتی مطلوب چه بصورت فردی و چه بصورت خانوادگی و اجتماعی است. همه ما در زندگي با موقعيت‌هاي استرس‌زا در روابط اجتماعي آشنا هستيم و ادامه‌دار بودن اين موقعيت‌ها باعث به خطر افتادن سلامت عمومي كه شامل سلامت رواني و جسماني است، مي‌شوند. اين موقعيت‌ها هيچ وقت از زندگي حذف نمي‌شوند، ما بايد ياد بگيريم كه چطور هنگام روبرو شدن با اين موقعيت‌ها بر خود و رفتارمان كنترل داشته باشيم(بالازاده،1388). 
كودكي كه در امنيت قرار ندارد و از نظر جسماني و رواني بطور مداوم از طرف خانواده و اطرافيان مورد تنبيه قرار مي‌گيرد، و در نتيجه نمي‌تواند از سلامت رواني كامل برخوردار گردد، در تعامل مثبت با ديگران دچار مشكل خواهد بود(امانی،1389). 
يكي از نشانه‌هاي سلامت روان، وجود روابط اجتماعي گرم و صميمي با ساير انسانها مي‌باشد. پژوهش‌ها و مطالعات علمی نيز نشان داده‌اند كه پيوندهاي اجتماعي، ارتباط‌هاي خانوادگي و معاشرت‌ با دوستان از شدت فشار مشكلات و ناراحتي‌هاي زندگي خواهد كاست. (امامی،1387).در تشریح سلامت روانی ازنگاه پاتي ، (2010) می توان گفت که این مقوله عبارتست از توانايي افراد براي دست يابي به اهدافي كه براي خود در نظر گرفته است .
 
3-1- اهمیت و ضرورت تحقیق
نوجواني يكي از مراحل مهم و برجسته رشد و تكامل اجتماعي و رواني فرد مي‌باشد كه در اين دوره نياز به برقراري روابط سالم و تعامل هيجاني و رفتارهاي غير پرخاشگرانه مورد توجه است.تعادل بين عواطف و عقل، حفظ تعادل رواني و عاطفي خويش در مقابل عوامل فشارزاي محيطي، برقراري روابط سالم با ديگران، توانايي جهت رويارويي با مسائل پيرامون به شيوه عقلاني و غيرپرخاشگرانه، توانايي در بيان خواست‌ها و  ابراز وجود در مقابله با موقعيت‌هاي اجتماعي از جمله مهارت‌هايي است كه بايد به آموزش آنها توجه شود (فيروزبخت، 1384).
اپتو  (1989) از دانشگاه كلمبيا مي‌گويد كه تقريباً تمام دانش‌آموزان در هنگام عصبانيت به هيچ چيز ديگري به جز واكنش‌هاي بي‌منطق توجه نمي‌كنند. مطمئناً يك جامعه خردمند مي‌تواند به افراد، ساير روش‌هاي ممكن براي حل تعارض را آموزش دهد (توماس ، 2012)
 
فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش
-2- مقدمه
در این فصل دیدگاههای نظری و پیشینه مطالعاتی تحقیق موردبررسی قرار می گیرد به همین منظور این فصل به چهارقسمت تقسیم شده است . در بخش اول مفاهیم و مبانی سلامت روان  مورد بحث قرار گرفته است. در بخش دوم به خشم پرداخته شده است ودرادامه به پرخاشگری اشاره شده است در بخش چهارم محقق از سوابق مطالعاتی متناسب با موضوع به عنوان یک بخش مجزا  استفاده شده است. 
2-2- مبانی نظری
1-2-2- سلامت روان و ابعاد آن 
 سلامت سازه‌اي پيچيده است و منظور از آن تجربه وكنش‌وري‌‌‌‌ بهينه روان شناختي است. از شروع تلاش‌هاي عقلاني آدميان تاكنون بحث‌هاي قابل ملاحظه‌اي در مورد تجربه بهينه و اين كه « زندگي خوب » چگونه بنا مي‌شود، صورت گرفته است. چگونگي تعريف از سلامت   بر اعمال حكومتي، آموزشي، درمانگري، پدر و مادري كردن و همه تلاش‌هايي كه با هدف تغيير آدمي براي بهتر شدن صورت مي‌گيرد؛ تأثير مي‌گذارد (رايان ودسي ، 2001 به نقل از نياكروئي، 1382).
 
فصل سوم
روش پژوهش 1-3- مقدمه
در اين فصل فرايند اجراي تحقيق بيان شده و سعي شده است با بهره‌گيري از اصول علمي، روشها و ابزار مناسبي برگزيده شود.
 
2-3- روش تحقیق 
انتخاب روش و نوع پژوهش بستگي به هدفها و ماهيت پژوهش و امكانات اجرايي آن دارد بنابراين زماني مي توان در مورد نوع تحقيق تصميم گرفت كه ماهيت موضوع پژوهش ،هدف ها و نيز وسعت دامنه تحقيق مشخص باشد .همچنين فرضيات تحقيق از عوامل تعيين كننده نوع روش تحقيق مي باشد (دلاور، 1388) چون تاثیر آموزش کنترل خشم بر سلامت  روان مورد بررسي قرار مي گيرد ،بنابراين در اين پژوهش از روش شبه آزمایشی ( پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شده است .
 
3-3- جامعة آماري
جامعة آماري اين تحقيق،کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهر مي‌باشند، كه در مشغول به تحصيل بوده‌اند.
4-3-  نمونهو روش نمونه گیری
روش نمونه‌گيري در اين پژوهش از نوع خوشه ای تصادفي بود. بدين صورت كه در اين پژوهش با توجه به جدول مورگان 400 نفراز دانش آموزان به طور تصادفي انتخاب  شدند  و پرسشنامه سلامت روان به عنوان پیش آزمون روی انها اجرا گردید . سپس 30 نفراز کسانیکه کمترین نمره را به دست اورده اند بصورت تصادفی در دو گروه 15نفره ازمایش وکنترل جایگزین شدند.گروه آزمايش، آموزش کنترل خشم مبتنی برشناخت درمانی CBT را در8 جلسه یک ساعته دريافت كرد درحاليكه گروه كنترل هيچگونه آموزشي دريافت نکرد. سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد تا نتايج دو گروه با هم مقايسه شود.
5-3- طرح پژوهش
اين پژوهش از نوع كاربردي مي‌باشد. با توجه به نوع مسئله و فرضيه، روش اين پژوهش شبه آزمايشي و طرح اين پژوهش، طرح دو گروهي با پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه كنترل مي‌باشد كه دياگرام آن به قرار زير است:
R E T1 X T2
R C T1 - T2
6-3- ابزار پژوهش:
ابزارهاي اندازه‌گيري اين پژوهش به شرح زير است:
1. آزمون سلامت روان  كلدبرگ (GHQ)
7-3- پرسشنامه سلامت روان  كلدبرگ (GHQ)
متن اصلي پرسشنامه سلامت روان  كلدبرگ در سال 1972 توسط كلدبرگ براي فراگيري اختلالات روان‌شناختي غير سايكوتيك در مراكز درماني در ساير جوامع طراحي و تدوين شده است. فرم اصلي و اوليه شامل 20 سوال است.
متن پرسشنامه درباره وضع كسالت و ناراحتي‌ها و بطور كلي سلامت روان  فرد با تأكيد بر مسائل روان‌شناختي جسماني و اجتماعي در زمان حال است و از اين طريق علائم مرضي و حالت‌هاي تندرستي فرد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. در تمام سوال‌ها آزمودني‌ها بايد گزينه‌هايي را كه با اوضاع و احوال آنها بيشتر مطابقت دارد مشخص نمايند. به تناسب شرايط فرهنگ‌هاي مختلف فرم‌هاي كوتاه‌تري از پرسشنامه سلامت روان  تهيه شده است. در كشور ما فرم‌هاي 12 و 28 ماده‌اي اين پرسشنامه اجرا شده است.
در اين پژوهش از فرم 28 ماده‌اي پرسشنامه سلامت روان  استفاده شده كه گلدبرگ و ميلر در سال 1979 آن را معرفي كرده‌اند. اين پرسشنامه شامل 28 سوال 4 گزينه‌اي است و داراي 4 مقياس مي‌باشد كه هر كدام 7 سوال دارد. 4 مقياس عبارتند از: نشانه‌هاي جسماني، اضطراب، اختلال در عملكرد اجتماعي و افسردگي.
مقياس اول (نشانه‌هاي جسماني) مواردي است كه درباره احساس فرد به وضع سلامت خود و احساس خستگي و نشانه‌هاي بدني مي‌باشد.
مقياس دوم (اضطراب) با اضطراب و بي‌خوابي مربوط است.
مقياس سوم (اختلال در عملكرد اجتماعي) توانايي فرد را در مورد مسائل زندگي و روزمره مي‌سنجد و اينكه چگونه با موقعيت‌هاي زندگي روبرو مي‌شوند.
مقياس چهارم (افسردگي) افسردگي وخيم و گرايش به خودكشي را معلوم مي‌كند. نمره كلي فرد از حاصل جمع نمرات چهار مقياس به دست مي‌آيد. (استورا، 1991 با به نقل از دادستان، 1386).
 
8-3- روش تجزيه و تحليل اطلاعات 
در پژوهش حاضر براي توصيف ويژگي‌هاي آزمودني‌ها از آمار توصيفي (جدول- نمودار- ميانگين انحراف استاندارد) استناد شد. با توجه به طرح تحقيق كه طرح دو گروهي با پيش آزمون پس آزمون با گروه كنترل مي‌باشد، براي تائيد فرضيه‌ها از آزمون تحليل كوواريانس استفاده شد. 
 
 
فصل چهارم
تجزيه و تحليل داده‌ها
پژوهش
4-1 مقدمه 
     در هر پژوهش تحلیل نتایج به دست آمده از مرحله گردآوري اطلاعات یکی از مهمترین کارها است، چرا که دستاورد تحقیق چند ماهه و حتی چند ساله محقق که حاصل مطالعات نظری، پیشینه پژوهش‌های دیگر، تهیه ابزار گردآوري داده‌ها، رفتن به میدان و جمع‌آوري  اطلاعات می باشد، به آزمون گذاشته می‌شود و برای او آشكار می‌شود که پیش‌فرض‌های حاصل از مطالعاتش تا چه حد معتبر و دقیق بوده‌اند.این بخش از پژوهش به دو قسمت تقسیم شده است: 
1- توصیف داده‌ها                                  2- تحلیل داده‌ها
در این مطالعه که با هدف بررسی اثر بخشی  اموزش کنترل خشم مبتنی بر CBT بر افزایش سلامت روان دانش اموزان انجام شد، داده های به دست آمده از پرسشنامه های مذکور استخراج شد. در این فصل داده¬های پژوهش در دو بخش توصیف داده ها و آزمون های استنباطی داده ها ، تجزیه¬و¬تحلیل شده تا شواهدی برای قبول یا رد فرضیه¬های پژوهش فراهم شود. در سطح آمار توصيفي از جداول، فراواني، درصد و ترسيم نمودار استفاده شده است. با توجه به اینکه طرح پژوهش حاضر طرح پیش آزمون -  پس آزمون با گروه کنترل می باشد، جهت کنترل متغیرهای خطا از تحلیل کوواریانس - پس از بررسی مفروضات تحلیل کوواریانس – برای آزمودن فرضیه استفاده شده است.
 
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات 
-1 مقدمه:
هدف از انجام اين پژوهش تعیین اثربخشی آموزش کنترل خشم مبتنی بر CBT بر افزایش سلامت روان دانش اموزان مي باشد. بدين منظور تعداد 30 نفر از دانش اموزان بصورت غربالگری در دو گروه کنترل و ازمایش جایگزین  شدند و پیش آزمون بر روی دو گروه انجام شد و سپس گروه ازمایش  تحت آموزش کنترل خشم قرار گرفت و سپس پس آزمون در بین دو گروه اجرا گردید در نهايت داده هاي پژوهش با نرم افزار كامپيوتري(SPSS) مورد تجزيه و تحليل اماري قرار گرفت. در این فصل به بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات و محدودیت ها اشاره می شود.
 
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول (كليات پژوهش)
مقدمه   2
بيان مسئله   3
هدف از پژوهش
ضرورت و اهميت پژوهش
فرضيه‌ها
متغيرها
تعاريف نظري مفاهيم
تعاريف عملياتي مفاهيم
فصل دوم :ادبيات و پيشينه پژوهش
به انتخاب خودتان تیترهای مهم  فصل دوم را در اینجا بیاورید و شماره صفحه بزنید
پيشينه پژوهش
فصل سوم :روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماري
روش و چگونگي نمونه‌برداري
طرح پژوهش
ابزار پژوهش
اعتبار و پايايي ابزار پژوهش
روش‌هاي تجزيه و تحليل آماري
فصل چهارم : تحليل آماري داده‌ها:
مقدمه
توصيف ويژگي‌هاي آزمودني‌ها
تحليل اطلاعات
فصل پنجم :نتيجه‌گيري و پيشنهادات:
بحث ونتیجه گیری
محدوديت‌ها پژوهش
پيشنهادات 
منابع
ضمائم
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت: 50 هزار تومان
قیمت : 40 هزار تومان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
دانلود پروژه، پایان نامه و کاراموزی های دانشجویی
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • پایان نامه
  • پروپوزال
  • کاراموزی
  • علوم دامی اصول تغذیه گاو شیری و ...
  • تحقیقات جامع کشاورزی
  • گیاهشناسی"حشره شناسی"فیزیک"اکولوزی"هواشناسی و...
  • ماشین الات
  • طرح توجیهی/نمونه سوال؟کتاب
  • طرح توجیهی/مقاله/پروژه

  • ژنتیک
  • حشره شناسی
  • باغبانی
  • شیمی

  • جانورشناسی
  • دانشگاه پیام نور تفرش
  • هواشناسی
  • زراعت
  • تصاویر کشاورزی
  • پاورپوینت
  • پروژه
  • هورمون های گیاهی
  • مقالات رشته حسابداری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 513
  • کل نظرات : 592
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2816
  • آی پی امروز : 163
  • آی پی دیروز : 1223
  • بازدید امروز : 645
  • باردید دیروز : 3,833
  • گوگل امروز : 124
  • گوگل دیروز : 1136
  • بازدید هفته : 18,561
  • بازدید ماه : 30,751
  • بازدید سال : 792,155
  • بازدید کلی : 1,819,608
  • خوش امدگویی
    اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد.