loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی کارشناسی و ارشد

پایان نامه رابطه اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان , پایان نامه نقش خانواده در تامین بهزیستی روانشناختی ,دانلود پایان نامه

خوش امدگویی

با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم. من مهدی بنی حسن دانشجوی مهندسی کشاورزی هستم که افتخار دارم اطلاعات مربوط به پروژه ، پایان نامه و  مقالات مربوط به اغلب رشته های کارشناسی و ارشد را از طریق این وبسایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. 

    اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد.

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط آرین پال و زرین پال  مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.


ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com

شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به  پیامک)

عزیزانی که دسترسی به رمز دوم برای پرداخت ندارند میتوانند از طریق سیستم کارت به کارت با شماره (6063731014667027 به نام مهدی بنی حسن ) استفاده و به پشتیبانی سایت پیامک کنند تا در کوتاهترین زمان فایل مورد نظر ایمیل شود.

دانلود پایان نامه روانشناسی رابطه اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان انها

چکیده : هدف از انجام پژوهش حاضر رابطه اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان انها بوده است. روش تحقيق همبستگی مي باشد و جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان پسر دوره ابتدایی و والدین انها در منطقه ... شهر تهران بوده است.برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری هدفمند دانش آموزان و والدین انها استفاده شد ه است. حجم نمونه شامل  150 نفر است.. ابزار های مورد  استفاده پرسشنامه  اضطراب اجتماعي ليبوتيز، اختلالات رفتاری کانرز و پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف بوده است. در اين پژوهش از ضريب همبستگي پيرسون، تحليل رگرسيون چند متغيري استفاده شد. یافته ها نشان داد که با فرض اينكه R2 ، درصد واريانس مشترك خرده مقیاس های بهزیستی روان شناختی و اضطراب اجتماعی در پيش بيني مشکلات رفتاری است.نتايج نشانگر آن است كه بهزیستی روانشاختی و اضطراب اجتماعی 26/0 واريانس مشکلات رفتاری را پيش بيني مي كنند. با توجه به اينكه F محاسبه شده در سطح كمتر از 01/0 معنادار است  (P=0/012,F=2/599) ، لذا مدل رگرسيون خطي معنادار است و بهزیستی روان شناختی و اضطراب اجتماعی با مشکلات رفتاری رابطه خطي معنادار دارند. نتايج برآورد مدل معنادار در جدول ضرايب رگرسيون نشان مي دهد كه ضرايب تاثير خرده مقیاس های رضایت از زندگی   (B=-./377)،  ارتباط مثبت با دیگران (B=-./246)، خوشی  (B=-./213) و رشد و بالندگی (B=-./323) و متغير اضطراب اجتماعی  (B=./349)  نشان می دهد كه اين متغيرها مي توانند تغييرات مربوط به مشکلات رفتاری را پيش بيني كنند كه نشانگر رابطه معکوس  خرده مقياس هاي رضایت از زندگی ،  ارتباط مثبت با دیگران ، خوشی  و رشد و بالندگی و متغیر اضطراب اجتماعی  با مشکلات رفتاری  است. 
پایان نامه رابطه  اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد 
موضوع:
رابطه اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان انها
قالب فایل : word  ---- تعداد 135 صفحه
به همراه جداول - نمودار ها ، پرسشنامه مربوطه و تجزیه و تحلیل داده ها
قابل استفاده دانشجویان رشته روانشناسی تربیتی علوم تربیتی و مشاوره بر حسب سلیقه دانشجو
 
 
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1-مقدمه
يكي از اركان اساسي  زندگي بشر حضور در اجتماع و ايجاد ارتباط با افراد ديگر است.تنها حضور در جمع به انسان رضايت خاطر نميدهد، بلكه نوع ارتباطات و برداشت انسان از آن است كه اين رضايت دروني را به وي اعطاء مي كند. بعضي از افراد در حضور ديگران و يا در موقعيت هاي جمعي قادر به عملكرد درست نبوده، نشانه هاي فيزيو لو‍‍ژيكي  مانند تعريق زياد ،تپش قلب، احساس ادرار، اسهال و غيره را از خود نشان مي دهند (كاپلان و سادوك،2006، به نقل از پورافکاری،1386).
در موقعيت هاي جمعي دچار هراس مي شوند و احساس ناكامي،نگراني و اعتماد به نفس پايين به آن ها دست مي دهد و در نهايت چنين افرادي حضور خود را در اجتماعات مختلف محدود مي كنند(دادستان،1384)اين افراد مبتلابه اضطراب اجتماعي هستند. اضطراب اجتماعي به ترس پايدار از موقعيت هاي تعامل اجتماعي و يا عملكرد اجتماعي يا شرايطي كه در آن ها احتمال ارزيابي توسط ديگران وجود دارد اشاره مي كند (انجمن روانپزشكي امريكا،2009).
اضطراب اجتماعي در سنين نو جواني شروع شده وسال ها تداوم مي يابد(كاپلان و سادوك،2006 به نقل از پورافکاری،1386). سن شروع اين اختلال در حدود 15 سالگي است و 90% بيماران سن شروع را قبل از 25 سالگي گزارش نموده اند(كامر،2006).
 
-2-بيان مساله 
به طور كلي باید گفت اضطراب اجتماعی يك حالت روانشناختي است كه از نظر نقص كمي و كيفي در روابط اجتماعي شخص ناشي ميشود، ومورد توافق و نظر محققين معاصر است.(پيلاو و پرلمن، 2010).
يكي از اركان اساسي  زندگي بشر حضور در اجتماع و ايجاد ارتباط با افراد ديگر است.تنها حضور در جمع به انسان رضايت خاطر نميدهد،بلكه نوع ارتباطات و برداشت انسان از آن است كه اين رضايت دروني را به وي اعطاء مي كند.بعضي از افراد در حضور ديگران و يا در موقعيت هاي جمعي قادر به عملكرد درست نبوده،نشانه هاي فيزيو لو‍‍زيكي  مانند تعريق زياد ،تپش قلب،احساس ادرار،اسهال و غيره را از خود نشان ميدهند.(كاپلان و سادوك،2006، به نقل از پورافکاری،1386)
 
 
1-4-اهداف تحقيق 
1-4-1-هدف کلی: 
تعیین رابطه بین اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان انها است.
 
1-4-2-اهداف فرعي:
1/ تعیین رابطه بين اختلال سلوک در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین 
2/ تعیین رابطه بين بیش فعالی در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین 
3/ تعیین رابطه بين اضطراب – خجالتی در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین 
4/ تعیین رابطه بين بی توجهی در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین 
5/ تعیین رابطه بين اختلال سلوک در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین 
6/ تعیین رابطه بين بیش فعالی در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین 
7/ تعیین رابطه بين اضطراب – خجالتی در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین 
8/ تعیین رابطه بين بی توجهی در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین 
1-5-فرضيه ها ی تحقیق
1-5-1-فرضیه اصلی 
1- بین اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان انها رابطه وجود دارد.
1-5-2-فرضیه فرعی
1/ بين اختلال سلوک در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین رابطه وجوددارد.
2/ بين بیش فعالی در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین رابطه وجوددارد.
3/بين اضطراب – خجالتی در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین رابطه وجوددارد.
4/بين بی توجهی در فرزندان با بهزیستی روان شناختی والدین رابطه وجوددارد.
5/ بين اختلال سلوک در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین رابطه وجوددارد.
6/بين بیش فعالی در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین رابطه وجوددارد.
7/بين اضطراب – خجالتی در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین رابطه وجوددارد.
8/بين بی توجهی در فرزندان با اضطراب اجتماعی والدین رابطه وجوددارد.
 
فصل دوم
مبانی نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه
در این فصل محقق برآن شده است تا ازدیدگاههای نظری و پیشینه مطالعاتی تحقیق آنچنان که در خور و شایسته موضوع در حوزه روان شناسی می باشد صحبت به میان آورد به همین منظور این فصل به چهارقسمت تقسیم شده است . در بخش اول مفاهیم و مبانی اضطراب اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است. در بخش دوم به  بهزیستی روان شناختی پرداخته شده است ودرادامه به اختلال رفتاری کودکان اشاره شده است در بخش چهارم محقق از سوابق مطالعاتی متناسب با موضوع به عنوان یک بخش مجزا  استفاده کرده است. 
 
فصل سوم
روش تحقیق
3-1-روش تحقيق
تحقيق حاضر در قالب یک طرح همبستگي انجام  خواهد شد ، زيرا هيچ يك از متغير هاي مورد مطالعه دستكاري نمي گردد ( دلاور ، 1384 ) و به شناسايي ارتباط بين متغير ها (بهزیستی روان شناختی و اضطراب اجتماعی والدین با اختلال رفتاری دانش اموزان) پرداخته مي شود.
 
3-3-روش نمونه گیری وحجم نمونه
برای انتخاب نمونه مورد نظر از بین دانش آموزان ابتدا، 6 مدرسه از مدارس منطقه شانزده شهر تهران انتخاب شده سپس از هر مدرسه چند كلاس بطور تصادفي انتخاب شد و بعد بر اساس پرونده تحصيلي، دانش آموزان درای اختلال رفتاری در هر كلاس شناسايي و  بطور نمونه گیری هدفمند دانش آموزان و والدین انها انتخاب شد . با توجه به اینکه در مطالعات مربوط به رگرسیون، حجم نمونه باید(  25 تا20 )برابر متغیرهای پیش بین باشد( دلاور،1388)، حجم نمونه 150 نفر انتخاب شده است. 
 
3-4-ابزار گردآوري اطلاعات 
روش گردآوري اطلاعات در اين پژوهش به صورت ميداني و کتابخانه¬ای بود. ابزار گردآوري پرسشنامه مي-باشد.در این پژوهش از سه پرسشنامه استفاده گردیده است.
 
1-پرسشنامه اضطراب اجتماعي ليبوتيز:
اضطراب اجتماعي را با مقياس ليبوتيز مي سنجند. اين پرسشنامه داراي 17 عبارت و بصورت (1تا4 هرگز،به ندرت،اغلب و هميشه)درجه بندي شده است.
 
2-پرسشنامه اختلالات رفتاری کانرز  (ویژه معلم)
 این پرسشنامه يك مقياس درجه بندي رفتار است كه اولين بار در سال 1960  توسط كيت کانرز   ساخته شد.  فرم مقياس كانرز ( ويژه معلم) 3 حيطه ي رفتار كلاسي ،  شركت در گروه  و نگرش به مراجع قدرت  را مي سنجد. معلمان پرسش ها را بر اساس يك مقياس 4 درجه اي از نوع ليكرت نمره گذاري مي كنند؛ لذا دامنه ي نمره ها از صفر ( اصلاً صحيح نيست، يا هرگز و به ندرت) تا 3 ( كاملاً  صحيح است، يا اغلب اوقات يا تقريباً هميشه )  متغير است( كانرز، 1990) . مقیاس کانرز دارای روایی سازه و پايايي مقياس با روش باز آزمايي براي كل مقياس 76/0 و براي زير مقياس ها 68/0 براي انفعالي بودن ،تا 82/0،براي براي مشكلات سلوك ،متغيير بود. با توجه به نكات ذكر شده فرم معلم مقياس درجه بندي كانرز يكي از ابزارهاي مهم ارزيابي رفتار كودكان در سطح جهان است.
 
3-6-روش تجزيه وتحليل اطلاعات 
در پژوهش حاضر، جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از آمار توصیفی ( میانگین ، انحراف استانداردو..) و برای تحلیل استنباطی از روش همبستگی پیرسون استفاده شد.علاوه بر این،به منظور پیش بینی اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی در واریانس اختلال رفتاری کودکان از روش تحليل رگرسيون چند متغيري استفاده شده است.
 
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه
در اين فصل، ابتدا شاخصهاي آمار توصیفی  مربوط به نمرات پرسشنامه های اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین و  اختلال رفتاری  در دانش آموزان در بخش توصيف داده ها ارائه شده است ، سپس در بخش تحليل داده ها، فرضيه هاي پژوهش با آزمون های آماري مناسب بررسي شده است. محاسبات آماري با استفاده از نرم افزار آماري spss انجام گرفته است.
 
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
مقدمه
در پژوهش حاضر به رابطه اضطراب اجتماعی و بهزیستی روان شناختی والدین با سطح مشکلات رفتاری کودکان انهاپرداخته شده است  براي جمع اوري داده ها دو پرسشنامه اختلال رفتاری ، بهزیستی روان شناختی ریف و اضطراب اجتماعی لیبوتیزاجرا شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شد. در اين پژوهش از روش هاي آماري توصيفي (ميانگين، انحراف معيار و خطاي استاندارد) ، ضريب همبستگي پيرسون، رگرسیون استفاده شد. در اين فصل به بحث و نتیجه گیری و محدوديت هاي پژوهش اقدام نموده است و سپس به پیشنهادهاي منتج از يافته ها اشاره کرده است. 
 
 فهرست مطالب
 
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1-مقدمه 2
1-2-بيان مساله 6
1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق 9
1-4-اهداف تحقيق 10
1-5-فرضيه ها ی تحقیق 10
1-6-تعاریف واژگان و اصطلاحات 11
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش   
2-1-بخش اول اختلالات رفتاري 14
2-1-2-ملاك هاي تعريف اختلالات رفتاري 15
2-1-3-هنجارهاي اجتماعي –فرهنگي 17
2-1-4تعريف آماري اختلال رفتاري 17
2-1-5-نظريه هاي مربوط به علل اختلالات رفتاري 18
2-1-6-نظريه بيولوژيكي 18
2-1-7-نظريه روان تحليل گري 18
2-1-8-نظريه رفتاري 19
2-1-9-نظريه بوم شناسي وجامعه شناسي 19
2-1-10-نظريه متقابل 19
2-1-11-دشواری های دسته بندی اختلالات رفتاری 20
2-1-12-عوامل ایجادکننده اختلالات رفتاری 20
2-1-13-انواع اختلالات رفتاری کودکان 21
2-1-13-1-اختلال  سلوک 21
2-1-13-2-مؤلفه هاي اجتماعي – فرهنگي ونظام هاي خانواده 23                           
2-1-13-3-ناخن جويدن در كودكان 24
2-1-13-4-افسردگی-  اضطرابی 25
2-1-13-5-شب ادراري در کودکان 27
2-1-13-6-اختلال بیش‌فعالی– كمبود توجه 29
2-1-13-7-لکنت زبان در کودکان 32
2-1-13-8-اختلال دوقطبی در کودکان 33
2-2-بخش دوم :اضطراب اجتماعي 34
2-2-1-اختلالات اضطرابي 37
2-2-2-تاريخچه 38
2-2-3-علائم اضطراب 40
2-2-4-همه گيری شناسي 41
2-2-5-نظريه هاي روانكاوي 41
2-2-6-نظريه هاي رفتاري 43
2-2-7-نظريه هاي وجودي 44
2-2-8-تاريخچه اختلال اضطراب اجتماعي 44
2-2-9-تعاريف اضطراب اجتماعی 45
2-2-10-توصيف باليني اضطراب اجتماعي 50
2-2-11-شيوع اضطراب اجتماعي 51
2-2-12-اختلال اضطراب اجتماعي در افراد 52
2-3-بخش سوم: بهزیستی روانشناختی 52
2-3-1-رویکردهای بهزیستی روانشناختی 52
2-3-2-بهزیستی روانشناختی 56
2-3-3-تعریف سلامت روانی 56
2-3-4-تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف 58
2-3-5-اصول بهزیستی روانشناختی 60
2-3-6-خصوصیات افراد دارای بهزیستی روانشناختی 61
2-3-7-عوامل موثر در تامین بهزیستی روانشناختی 64 
2-3-8-نقش خانواده در تامین بهزیستی روانشناختی 64
2-3-9-الگوی بهزیستی روانشناختی ریف 65
2-3-10-نظریات سلامتی و بهزیستی روانشناختی 67
2-3-10-1-نظریه ی زیگموند فروید 67
2-3-10-2-نظریه ی آدلر 67
2-3-10-3-نظریه ی سالیون 68
2-3-10-4-نظریه ی کارل راجرز 68
2-3-10-5-نظریه ی آلبرت الیس 69
2-3-10-6-نظریه ی اسکنیر 71
2-4-پیشینه تحقیق 72
2-5-جمع بندی 80
فصل سوم : روش شناسی پژوهش 
3-1-روش تحقيق 82
3-2-جامعه آماري 82
3-3-روش نمونه گیری وحجم نمونه 82
3-4-ابزار گردآوري اطلاعات 82
 
3-5-روش تجزيه وتحليل اطلاعات 85
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل یافته ها
4-1-الف)توصيف داده ها 88
4-2-ب) تحليل داده ها 91
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1-بحث و نتیجه گیری 99
5-2-محدوديت هاي تحقيق         107
5-3-پیشنهادهای پژوهشی 108
5-4-پیشنهادات کاربردی 109
5-5-منابع فارسی 110
5-6-منابع لاتین 114   
5-7-ضمایم 118
 
 
( متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید. )
 
روش دانلود فایل :
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت: 50 هزارتومان
قیمت: 40 هزار تومان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
دانلود پروژه، پایان نامه و کاراموزی های دانشجویی
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • پایان نامه
  • پروپوزال
  • کاراموزی
  • علوم دامی اصول تغذیه گاو شیری و ...
  • تحقیقات جامع کشاورزی
  • گیاهشناسی"حشره شناسی"فیزیک"اکولوزی"هواشناسی و...
  • ماشین الات
  • طرح توجیهی/نمونه سوال؟کتاب
  • طرح توجیهی/مقاله/پروژه

  • ژنتیک
  • حشره شناسی
  • باغبانی
  • شیمی

  • جانورشناسی
  • دانشگاه پیام نور تفرش
  • هواشناسی
  • زراعت
  • تصاویر کشاورزی
  • پاورپوینت
  • پروژه
  • هورمون های گیاهی
  • مقالات رشته حسابداری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 592
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2816
  • آی پی امروز : 142
  • آی پی دیروز : 1230
  • بازدید امروز : 472
  • باردید دیروز : 3,311
  • گوگل امروز : 99
  • گوگل دیروز : 1097
  • بازدید هفته : 11,155
  • بازدید ماه : 23,345
  • بازدید سال : 784,749
  • بازدید کلی : 1,812,202
  • خوش امدگویی
    اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد.