loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود مقاله با موضوع مقابله با توطئه و نفوذ آمریکا توطئه های دیروز آمریکا که عمدتا به شکل خشونت آمیز و در قالب تحریم و جنگ و تهدید بوده است روش های نفوذ امریکا

مهدی بنی حسن بازدید : 1896 دوشنبه 14 دی 1394 زمان : 19:56 نظرات (0)
دانلود مقاله با موضوع مقابله با توطئه و نفوذ آمریکا
چکیده: توطئه های دیروز آمریکا که عمدتا به شکل خشونت آمیز و در قالب تحریم و جنگ و تهدید بوده است و سالیان سال است کشورمان با آن مقابله میکند، ولی امروز به شکل نرم افزارانه و نفوذ است که باید با بصیرت به تقابل با آنها پرداخت. 
دشمنان جمهوری اسلامی ایران، خاصه ایالات متحده آمریکا پس از شکست در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران و ساقط کردن این نظام، با بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطی جنگ نرمی را علیه کشورمان راه انداخته است که داشتن دیدی روشن از اهداف آمریکا می تواند به مقابله با این اقدامات کمک نماید.
ایلات متحده آمریکا از نخستین روزهای استقرار جمهوری اسلامی ایران، به علت از بین رفتن و یا حداقل در خطر قرار گرفتن منافع اش در منطقه به مقابله و مبارزه با جمهوری اسلامی ایران پرداخت. روشنگری جمهوری اسلامی ایران و به خصوص امام راحل در تفکرات ملت های منطقه تحول عظیمی ایجاد کرد و فضا را برای منطقه ای بدون آمریکا و ژاندارم هایش فراهم کرد. از طرفی دیگر حمایت معنوی جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مردم مظلوم فلسطین و لبنان زمینه را برای تضعیف رژیم صهیونیستی پدید آورد که این مقوله عملا امنیت این رژیم نامشروع را تحت تاثیر قرار داد. از این رو آمریکا نیز با بحران تهدید منافع اش مواجه شد و حتی نتوانست امنیت شریک استراتژیک خود یعنی اسراییل را فراهم نماید. این حضور روشنگرانه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات متعدد را به دنبال داشت که جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی از جمله آنهاست. آمریکا چون نتوانست در اراده ملت ایران خللی وارد نماید از طریق برخی مزدوران و عواملش جنگی را علیه ایران طراحی کرد که با استعانت از تئوری جوزف نای در مورد قدرت نرم آن را جنگ نرم نامید. البته جنگ نرم در برهه های مختلف تاریخی مطرح بوده که جنگ روانی، شایعه سازی، دروغ پردازی و ستون پنجم از جمله های مصادیق آن می باشد. اما در این دوره تاریخی به دلیل بهره گیری از تکنولوژی های متعدد ارتباطی و در حجم بالا یکی از دوره های ویژه است که برخورد و مقابله با آن نیز نیازمند توانایی و به قول مقام معظم رهبری بصریت می باشد.
کلمات کلیدی: توطئه های دیروز آمریکا -  تحریم - نفوذ آمریکا - جنگ نرم -
 
موضوع مقاله:  مقابله با توطئه و نفوذ آمریکا
 
قالب فایل word  --- تعداد 13 صفحه
دانلود مقاله با نوضوع راه های مقابله با نفوذ امریکا
 
 
آمریکا و راهبرد فروپاشی انقلاب اسلامی
پس از جنگ جهانی دوم و با افزایش اهمیت منابع نفتی خاورمیانه، حوزه رقابت آمریکا با انگلیس و شوروی وارد یک مرحله جدی شد. در این دوره زمانی، اقدامات آمریکا در جهت شکستن استیلای شوروی و بریتانیا بر ایران، همسوی با رضایتمندی ایرانیان از آمریکا بود، اما با ماجرای کودتای بیست و هشتم مرداد و شرکت آمریکا در کودتا، شک و تردید در بدنه اجتماعی ایران نسبت به آمریکا حاکم شد. به عبارت دیگر دولت آمریکا بعدها به اعتراف خودش به نهضت ملی شدن صنعت نفت که مردم ایران هزینه های زیادی پای آن داده بودند، به طور آشکار خیانت نمود و با حمایت مالی و لجستیک عاملین کودتا چهره بسیار بدی را از خود در ذهنیت ایرانیان به جای گذاشت.
از اینرو هرچند که پس از کودتای بیست و هشتم مرداد نوعی اتحاد استراتژیک میان ایران و آمریکا شکل گرفت و حکومت محمدرضاشاه پهلوی به عنوان ژاندارم منطقه خاورمیانه به توسعه منافع آمریکا و تضمین امنیت انرژی اقدام می نمود، با این حال در میان مردم ایران تصویر منفی و همراه با تردید و بی اعتمادی نسبت به آمریکا شکل گرفت.
در جریان انقلاب اسلامی ایران، دولت آمریکا علنا در صف مقابله با خواست مردم ایران قرار گرفت و در یک بیان مضحکانه و ناشیانه ایران پهلوی را جزیره ثبات آن هم در دنیای پر آشوب خواند. این اقدام توهین آمیز زمانی صورت می گرفت که خانواده های ایرانی در پیروی از فرمایشات رهبر و بنیانگزار انقلاب اسلامی ایران در تظاهرات خیابانی غیر خشونت آمیز توسط گارد شاهنشاهی گلوله باران شده و به شهادت می رسیدند.
 
فهرست :
چکیده: ..............................................................................................1
آمریکا و راهبرد فروپاشی انقلاب اسلامی ............................................2
تقابل راهبردی پایدار با هویت سازی گفتمانی انقلاب اسلامی ایران .......3
سناریوی نفوذ در راهبرد براندازی........................................................ 5
سیزده آبان امسال و تاکید بر مقابله با نفوذ ............. ............................5
دلایل به کارگیری قدرت نرم علیه جمهوری اسلامی ایران...................... 6
راهبردها و شیوه ها در جنگ نرم .........................................................7
جنگ رسانه‌ای امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ...............................8
شبکه‌سازی، گزینه جدید امریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ..10
نتیجه گیری: .....................................................................................12
 
دانلود مقاله با موضوع مقابله با توطئه و نفوذ آمریکا , جنگ نرم امریکا علیه ایران , روش های نفوذ امریکا , تهاجم فرهنگی علیه ایران ,
 
برای دریافت کامل فایل با پرداخت انلاین , انلاین دانلود کنید.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 3383
  • آی پی امروز : 335
  • آی پی دیروز : 256
  • بازدید امروز : 1,980
  • باردید دیروز : 1,263
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 30
  • بازدید هفته : 14,390
  • بازدید ماه : 48,808
  • بازدید سال : 251,249
  • بازدید کلی : 5,921,569