loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود پاورپوینت پل در معماری و عمران پل در معماری اسلامی پل یک سازه است که برای عبور از موانع فیزیکی از جمله رودخانه ها و دره ها استفاده می شود

مهدی بنی حسن بازدید : 1086 دوشنبه 29 خرداد 1396 زمان : 19:01 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت پل در معماری و عمران ( انسان ، طبیعت ، معماری )

 

پل : پل یک سازه است که برای عبور از موانع فیزیکی از جمله رودخانه ها و دره ها استفاده می شود.پلهای متحرک نیز جهت عبور کشتیها و قایقهای بلند از زیر آنها ساخته شده است. 

 
 

تاریخچه پل :

ایجاد گذرگاهها وپلها برای عبور از دره ها و رودخانه ها از قدیمی ترین فعالیتهای بشر است. پلهای قدیمی معمولا از مصالح موجود در طبیعت مثل چوب و سنگ والیاف گیاهی به صورت معلق یا با تیرهای حمال ساخته شده اند.پلهای معلق از کابلهایی از جنس الیاف گیاهی که از دو طرف به تخته سنگها و درختها بسته شده و پلهای با تیر حمال از تیرهای چوبی که روی آنها با مصالح سنگی پوشیده می شد، ساخته شده اند. 
 
 
ساخت پلهای سنگی به دوران قبل از رومیها بر می گردد که در خاور میانه و چین پلهای زیادی بدین شکل برپا شده است. در اروپا نیز اولین پلهای طاقی را 800 سال قبل از میلاد مسیح، برای عبور از رودخانه ها از جنس مصالح سنگی ساخته اند.اغلب پلهای ساخته شده توسط رومیها از طاقهای سنگی دایره شکل با پایه های ضخیم تشکیل یافته است.در ایران نیز ساختن پلهای کوچک وبزرگ از زمانهای بسیار قدیم رواج داشته و پلهایی نظیر سی و سه پل، پل خواجو وپل کرخه بیش از 400 سال عمر دارند .
 
 
 

طبقه بندی پلها از نظر مصالح

 
1- پلهای چوبی
2- پل سنگی 
3- پل فلزی 
4- پل بتنی 
 
 
 
 

پلهای فلزی

استفاده از فولاد در ساخت پلهای فلزی از قرن گذشته شروع و با عنایت به مقاومت کششی و فشاری مطلوب این مصالح در سطح وسیع متداول گردید.باتوجه به فزونی بهای تولید، معمولاً نیمرخهای فولادی دارای ضخامت ناچیز بوده و در نتیجه علاوه بر مسئله زنگ زدن و خوردگی، خطر بروز ناپایداری های الاستیک نیز همواره موجود می باشد، از طرف دیگر نظر به اینکه با افزایش طول دهانه وزن مرده پلها به سرعت افزایش می یابد، با توجه به ناچیزبودن ابعاد و در نتیجه سبک بودن مقاطع فلزی، هنوز نیز برای دهانه های بزرگ از آنها استفاده می شود همچنین در شرایطی که مسئله ایجاد پلهای موقت یا متحرک مورد نظر بوده یازمان در نظر گرفته برا ی مونتاژ و آماده سازی پل ها کوتاه باشد همواره می توان از مصالح فولادی استفاده نمود با در نظر گرفتن مسائل فوق الذکر کنترل پایداری مقاطع و بازدید مرتب پلهای ساخته شده و اعمال روشهای مناسب نگهداری همواره ضروری می باشد 
 

دانلود پاورپوینت با موضوع پل در معماری و عمران

دانلود پاورپوینت با موضوع پل (تعریف تاریخچه و طبقه بندی پل ها)

قالب فایل : پاورپوینت ( قابل ویرایش توسط شما ) --- تعداد : 30 اسلاید

 

 

پل با تیرهای حمال 

 
این پلها از متداول ترین انواع مورد استفاده برای دهانه های متوسط (تا250 متر)می باشند . تیرهای حمال معمولا به صورت شبکه های فلزی مقاطع جعبه ای یا تیرهای مرکب تو پر ساخته شده و تغییر شکل بسیار محدودی خواهند داشت. شبکه های فلزی معمولآ سبک بوده اما با توجه به خصوصیات ظاهری آنها ،کمتر در مناطق شهری مورد استفاده قرار می گیرند.در حالت کلی این پلها را نیز می توان به شرح زیر تفکیک نمود: 
 
 
پل بتن مسلح 
 
پلهای بتن مسلح به اشکال مختلف به صورت پلهای قوسی، پل های صفحه ای (پل دال)، پل با تیرهای حمال (مقطع تیرو تاوه)، پلهای جعبه ای و پلهای قابی شکل ساخته می شوند این پلها رامی توان به صورت پیش ساخته یا ساخته شده در محل (بتن ریزی در جا) با مقطع ثابت یا متغیر و به صورت دهانه ساده یا یکسره ساخت. معمولا این نوع پلها برای دهانه های تا 30متر ساخته شده و برای دهانه های بزرگتر استفاده از پلهای بتن پیش تنیده باصرفه تر می باشد.تیرهای پل با واسطه صفحات تکیه گاهی روی پایه ها قرارمی گیرند. 
 
 
 
فهرست این پاورپوینت :
پل 
تاریخچه پل 
تاریخچه پل 
طبقه بندی پلها از نظر مصالح
پل چوبی
پل چوبی
پلهای فلزی
پوشش  پلهای فلزی 
طبقه بند ی پلها ی فلزی 
پل با تیرهای حما ل 
پل قوسی 
پل با کابلهای باربر 
پل بتن مسلح 
پل با بتن پیش تنیده 
پلهای معروف جهان 
طولانی ترین پل معلق (تا سال 1964)
دومین پل مرتفع جهان
بلندترین دهانه پل جهان
بلندترین پل و سازه دانمارک
بلندترین پل و سازه چین
پل هامبر
پل جیانگین یکی از پلهای بزرگ چین 
بزرگترین مسیر ریلی تسینگ ما
الگوبرداری شده از هامبر
طراحی دیوید اسینمن
پل سفید اولین پل معلق ایران
 
 
  
 
( با تشکر از خانم دلنیا ذیجی که این فایل را تهیه و در اختیار ما قرار دادند. )
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های از متن پاورپوینت بوده ، برای دریافت کامل فایل بر گزینه خرید کلیک کنید.
 
 
 
روش دانلود فایل :
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت : 8 هزار تومان
قیمت : 3 هزار تومان
 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 3383
  • آی پی امروز : 335
  • آی پی دیروز : 256
  • بازدید امروز : 1,982
  • باردید دیروز : 1,263
  • گوگل امروز : 32
  • گوگل دیروز : 30
  • بازدید هفته : 14,392
  • بازدید ماه : 48,810
  • بازدید سال : 251,251
  • بازدید کلی : 5,921,571