loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود مقاله با موضوع داعش مولود آمریکا در خدمت جنگهای نیابتی در منطقه خاورمیانه امریکا برای جلوگیری از نفوذ و گسترش انقلاب اسلامی، داعش را در خاورمیانه

مهدی بنی حسن بازدید : 1998 دوشنبه 14 دی 1394 زمان : 20:28 نظرات (0)
دانلود مقاله با موضوع داعش مولود آمریکا در خدمت جنگهای نیابتی در منطقه خاورمیانه
چکیده: آغاز و شروع هر جنگی در تاریخ از یک طرف دراای بستر و ریشه تاریخی است و از یک طرف درارای زمینه می باشند از نظر ریشه آن دسته از عواملی هستند که دارای عمق و پایداری بوده و به آسانی از بین نمیروندو شامل عوامل سیاسی، تاریخی، ژئوپلیتیکی، اقتصادی و اجتماعی فرهنگی می باشد ولی زمینه ها عواملی هستند که تابع شرایط و وضعیت موجود بوده و پایداری کمتری داشته و تأثیرگذار می باشند. و عمدتا شروع جنگها دارای اهداف حدا اکثری شامل ۱ – ساقط کردن نظام سیاسی ۲ تضعیف قدرت ملی ۳ –از بین بردن منابع اقتصادی ۴ –وابستگی سیاسی ۵ –تسلط بر منابع اقتصادی و نهایتا تحمیل اراده سیاسی می باشد .
 
کلمات کلیدی : گروه تروریستی داعش , گروه طالبان , سیاست امریکا , خاورمیانه ,
 
موضوع مقاله :داعش مولود آمریکا در خدمت جنگهای نیابتی در منطقه خاورمیانه
قالب فایل :word  --- تعداد صفحات: 19 صفحه
 
دانلود مقاله با موضوع امریکا تشکیل دهنده داعش و طالبان القاعده و گروه های تروریستی
 
فهرست:
چکیده:..................................................................................................... 1
 – جنگ سرد در جهان دو قطبی ( آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق )..................... 2
 – پدیده طالبان ............................................................................................3
 – حمله آمریکا به افغانستان به بهانه نابودی تروریزم...................................... 9
 حمله آمریکا به عراق................................................................................ 10
هدف اول.................................................................................................. 10
حمله به عراق چه ربطی به حمایت از رژیم صهیونیستی دارد........................10
هدف دوم.................................................................................................. 12
هدف سوم................................................................................................ 12
 – بیداری اسلامی........................................................................................12
 – بحران سوریه ..........................................................................................14
تاریخچه و علل شکل گیری داعش............................................................... 15
داعش مولود ناکامیهای آمریکا در منطقه است ..............................................17
نتیجه گیری................................................................................................. 18
 
مقدمه:
جنگ سرد در جهان دو قطبی ( آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق )
جنگ سرد اصطلاحی است که به دوره ای از تنش ها، کشمکش ها و رقابت ها در روابط ایالات متحده، شوروی و هم پیمانان آنها در طول دهه های ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ اطلاق می شود. در طول این دوره رقابت میان این دو ابرقدرت در عرصه های گوناگون مانند اتحاد نظامی، ایدئولوژی، روانشناسی، جاسوسی، ورزش، تجهیزات نظامی، صنعت و توسعه فناوری ادامه داشت. این رقابت ها پیامدهایی مانند مسابقات فضایی، پرداخت هزینه های گزاف دفاعی، مسابقات جنگ افزار هسته ای و تعدادی جنگ های غیرمستقیم به دنبال داشت.
 
– بیداری اسلامی
نهضت های اسلامی و جریان های فعال متأثر از متن مردم جوامع اسلامی، شعائر و شعارهای انقلابی ایران مانند جهاد، شهادت و ایثار را مبنای اصول اساسی مبارزاتی خود قرار داده اند. شعارهای لاشرقیه و لا غربیه، الله اکبر، هیهات منا الذله، و الموت لآمریکا و لاسرائیل از جمله شعارهای صادراتی انقلاب اسلامی است که جنبش ها و جریان ها در تحرکات و راهپیمایی های خود همواره بر آن تکیه می کنند.
بسیاری از حوادث بزرگ تاریخی، نه در ابعاد جغرافیایی و نقطه تولد خود می ایستند و نه از نظر زمان در ظرف زمانی محدودی متوقف می شوند. برخی از وقایع و حوادث از یک مکان شروع می شوند اما دامنه اثرگذاری و پیامدها و بازتاب های آنها جهانی است. انقلاب اسلامی یکی از این حوادث است؛ اکنون پس از گذشت سی و پنج سال از انقلاب اسلامی شاهد حرکت های اعتراض آمیز در خاورمیانه هستیم که نشان می دهد انقلاب اسلامی ایران برای بسیاری از مردم جهان یک الگوی عملی تلقی شده که موجب احیای نهضت ها و جنبش های مردمی و اسلامی در این کشورها شده است.
 تاریخچه و علل شکل گیری داعش
با شروع بحران سوریه نیروهای خارجی و یا مجاهدین زیادی با همان مدل جذب در افغانستان به سوریه سرازیر می شوند جبهه النصره یا جبهه یاری اهل شام با القاعده عراق تبعیت می کند و به این ترتیب دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) را بوجود می آورند. داعش شروع به محکم ساختن جای پای خود در سوریه می کند و شهرهای زیادی را در سوریه مثل رقه، دیرالزور تا استان الانبار عراق را در تصرف خود در می آورد در ۲۰ خرداد ۹۳ حمله به موصل و پس از آن به شهرهای دیگر عراق سبب شد تا نام داعش بیش از پیش در افکار عام و رسانه ها مطرح شود.
 
داعش مولود ناکامیهای آمریکا در منطقه است
بحران عراق، هر چند با چند عملیات محدود تروریستی به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور آغاز شد، اما شعله های آن خیلی زود عراق را در بر گرفت و با طرح برخی ادعاهای تجزیه طلبانه و اعلام خلافت تروریست های بعثی ـ تکفیری داعش در موصل، حالا این سوال بیش از هر زمان دیگری مطرح است که چگونه دولت نوپای عراق در باتلاق تروریستی گرفتار شد و کدام حمایت ها باعث شده داعش بتواند پس از ناکامی در سوریه و انزوا در عراق، ناگهان بخش هایی از اراضی عراق را اشغال کند و چنان جرأتی بیابد که سرکرده آن خود را خلیفه مسلمین بخواند
آمریکایی ها فکر کردند که عراق گام نخست خاورمیانه جدید است و می خواستند در پوشش یک دموکراسی آمریکایی، وارد خاورمیانه شوند. آنها چهار هدف کلی را در عراق دنبال می کردند.
اولین هدف آمریکا در عراق پس از اشغال، بویژه از سال ۲۰۰۸ و نه از همان ابتدا، این بود که می خواستند نظامی سیاسی را شکل بدهند که هرچه را واشنگتن بخواهد برآورده کند. این البته با واقعیت های میدانی در عراق سازگار نبود و نقش مرجعیت دینی مانع از تحقق چنین هدفی شد. شما دیدید که در همین دوره وقتی مرجعیت دینی از مردم خواست در انتخابات شرکت کنند، مشارکت بالای مردم محقق شد و افرادی وارد پارلمان شدند که وزن علمی، ملی، تخصصی و مقاومت بیشتری داشتند.
 
نتیجه گیری : 
داعش همان القاعده است اگرچه با بسیاری از بنیان های فکری داعش بخصوص این سطح از خشونت روی گردان است بررسی ابعاد رفتاری داعش والقاعده و نوع خیانت و جهت گیری های آنها گویای یک اصل و واقعیت است و آن اینکه به رغم ادعاهای مطرح شده مبنی بر جدایی این دو گروه، دیدگاه و خواستگاه رفتاری القاعده و داعش یکی است. هردو به دنبال کشتاردر جهان اسلام هستند و هر دو از سوی برخی کشورهای مرتجع عربی و غربی هدایت و حمایت می شوند. لذا با محوریت امریکا و هم پیمانانش که برای رسیدن به منافع خودگروه تروریستی را ایجاد و با آنها به کشتار جامعه بشری می پردازند. با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از عوامل مهم فتنه گری در منطق جریان سلفی تکفیری است که در لباس دفاع از سنت عملا در مسیر منافع غربیان گام برمی دارد. حضور این افراد در محافل وجوامع و انتشار آثار و فرآورده های فرهنگی آن در برخی از مراکز باعث جلب توجه برخی از جوانان پرشور که از اقدامات سرکوبگرانه اشغالگران به ستوه آمده اند شده است و برای رهایی از این فشار زمینه را برای گرویدن به این جریان های افراطی مناسب دیده اند. باید توجه داشت یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی که می تواند در مواجهه با چنین برداشت های نادرستی از اسلام و سنت به کار آید استفاده از همه امکانات و ظرفیت های سازمان های تقریبی است.
امریکا برای جلوگیری از نفوذ و گسترش انقلاب اسلامی، تداوم حضور خود و تثبیت آن در منطقه ، باز گرداندن آبروی از دست رفته خود در حمله به عراق و افغاتستان ، جلو گیری از قدرت روسیه به عنوان جایگزین اتحاد جماهیر شوری ، تثبیت و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و ..... اقدارم به شورع جنگها ینابتی در منطقه با استفاده از نیروهای موشوم به داعش که از نظر مالی تحت حمایت عربستان و قطر و از نظر نظامی و سیاسی تحت حمایت آمریکا و ترکیه و سایر متحدانش در منطقه نمود . داعش که مواود آمریکا در منطقه است را به پیشرفته ترین سلاحها با پول کشورهای عربی مجهز نمود .
 
دانلود مقاله با موضوع داعش مولود آمریکا در خدمت جنگهای نیابتی در منطقه خاورمیانه , تاریخچه و علل شکل گیری داعش , گروه تروریستی داعش  , داعش مولود ناکامیهای آمریکا , امریکا تشکیا دهنده گروه های تروریستی داعش و طالبان ,
 
برای دریافت کامل فایل با پرداخت انلاین , انلاین دانلود کنید.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 3383
  • آی پی امروز : 292
  • آی پی دیروز : 338
  • بازدید امروز : 2,052
  • باردید دیروز : 2,000
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 2,052
  • بازدید ماه : 50,880
  • بازدید سال : 253,321
  • بازدید کلی : 5,923,641