تراکتورهای دارای گیربکسهای CVT :
سیستم POWERMAXX CVT، امکان دسترسی به قدرتها و سرعتهای بالا را با اهرم مهیا میکند ؛ انتخاب ساده سرعت صحیح برای کار ، بدون تعویض مرحله به مرحله دنده و انتخاب سرعت متغیر که از ویژگی این نوع سیستم انتقال قدرت میباشد امکان دسترسی به راندمان بالا را مهیا میسازد ولیکن ویژگی خاص این تراکتورها همان طور که در شکل قابل مشاهده است طراحی ارگونومکی میز فرمان تعبیه شده در سمت راست کابین و قابلیت دسترسی آسان به کنترلهای ذیل است :
_ انتخاب سرعت عادی و سرعت در یک جهت خاص (یکنواخت ) .
_ انتخاب یکی از وضعیت های اهرم دستی یا پدال پایی و انتخاب رنج سرعتهای مورد نظرراننده
_ امکان نظارت بر عملکرد موتور.
در حین کار، اپراتور میتواند سرعت دقیقی را که مایل به دسترسی به آن میباشد برنامه ریزی نماید، درلحظه اول تنظیم، سرعتها روی یک LCD نمایش داده خواهند شد، اهرم کنترل سمت چپ غربالک فرمان ، سرعت و جهت حرکت را کنترل میکند از این رو با حرکت دادن اهرم مذکور ، سرعت جلو عقب را میتوان از پیش تنظیم نمود، تراکتور به طور اتوماتیک ، آرام ،متوقف و یا تغییر جهت خواهد داد و سپس جهت دستیابی به سرعت برنامه ریزی شده در روی صفحه LCD ، شتاب خواهدگرفت . شستی برف پاک کن و بوق ، در سمت راست غربالک فرمان، در واقع ، اشکال کنترل گوناگون را یکجا ، داراست: امکان انتخاب موارد نمایش داده شده در صفحه LCD ، تغییر وضوح LCD و انتخاب چهارحالت برای سرعت تغییر مسیر حرکت جلو و عقب _ از خیلی آرام و روان در دنده سنگین تا سرعت بالا در دنده بالا از امکاناتی است که این شستی در اختیار کاربر قرار می دهد. با وجود گیربکسهای CVT و سیستم تعلیق آکسل جلو امکان حرکت از سرعت 0 الی 40 kph به راحت فراهم میشود ؛ البته این کار باید با تنظیم و کنترل مکرر و ترکیبی حداکثرتوانایی موتور و سطوح مختلف انتقال قدرت تحت بار صورت گیرد.
امکانات تعبیه شده در کابین:
*کلیدهای مربوط به چراغها
*درهای مناسب در هر دو طرف
*صندلی کناری ( شاگرد ) با کمربند ایمنی
*صندلی لولائی قابل تنظیم با هوا
*ساعت دیجیتال و دماسنج برای نشان دادن دمای خارج کابین
*فرمان تلسکوپی و شیبدار
راحتی در این تراکتورها:
در داخل کابین تمامی جزئیات برای راحتی، آسودگی و کنترل تمامی امور در یک روز کاری فراهم شده است لذا کاربر میتواند در آرامترین کابین ( حداکثر 71 دسی بل ) از کار کردن لذت ببرد.
کنترلهای اصلی تراکتور و ابزارهای جانبی به طور محسوس روی میز سمت راست قرار دارد:
اهرم کنترل هیدرولیک _ ساسات دستی _ کنترل الکترونیکی اتصال سه نقطه _ کنترل PTO _ دوشاخه های یدکی 12 ولت _ محل قرارگرفتن مونیتور کنترل
همچنین سیستم تعلیق پنوماتیکی ویژه ای( AIR MAXX ) برای کابین هستند که بین شاسی و کابین به عنوان عاملی جداکننده ،تعبیه شده است به طوریکه لرزش کابین را تا حد قابل محسوسی کاهش می دهد.
سیستم EEM:
جهت دست یابی به گشتاور مؤثر:
این سیستم نه فقط یک واکنش سریع به تغییر بارهای موتور است بلکه سیستمی است که کلاً کارکرد تراکتور را افزایش میدهد.
دو کلید واقع در میز فرمان سمت راست ،انتخاب دو سرعت متعارف موتور را برای اپراتور ممکن میسازد.
این سیستم اپراتور را برای تنظیم دبی سوخت ( ساسات ) جهت دست یابی به سرعت مورد نظر قادر میسازد و در افزایش 10 تا دور در دقیقة موتور قابل تنظیم دقیق میباشد.
سیستم EEM تنظیمات پیوستة مقدار و زمان تزریق سوخت را با در نظر گرفتن سرعت و بار امکان پذیر میسازد. نتیجه، افزایش قدرت ،کاهشِ هدر رفتن سوخت و اسنفادة اقتصادی تر از سوخت میباشد.
موتور از پمپ کنترل کنندة تزریق سولنوئیدی بهره میبرد که خیلی سریع به حرکات ساسات در EEM پاسخ میدهد بنابراین فشار تزریق سوخت و زمان آن کاملاً کنترل شده است.
تراکتورهای سری DT:
تراکتورهای مذکور که به ادعای تولید کنندگان آن در بین تراکتورهای ردیف کار سنگین از لحاظ قدرت و راحتی بی نظیر بوده و جهت تامین کارآیی بالا در کار های سخت مزرعه طراحی شده اند دارای قابلیت های ذیل میباشند:
- سیستم هیدرولیکی تنظیم کنندة جریان و فشار با ماکسیمم جریان 39 GPM که قادر به تامین قدرت و دقت کنترل بالایی است
- طراحی ارگونومی کابینی بی سرو صدا برای راحتی بیشتر راننده به همراه امکانات و ابزارهای کنترل
- سطوح قدرت متنوع در خروجی PTO به مقادیر 180، 200 ، 220, 240 HP
- موتور دیزلی 6 سیلندر با سیستم EEM ( مدیریت الکترونیکی موتور ) برای کسب گشتاور مؤثر
- سیستم نرم افزار محاسباتی ( FILDSTAR ) جهت افزایش بهره وری
- سیستم انتقال قدرت CVT برای ماکسیمم تاثیر و سرعت بالا
- سیستم GTA جهت انجام کنترل دقیق تر روی سیستمهای مختلف موجود در تراکتور
موتورهای استفاده شده در انواع مختلف این سری از تراکتورها:
دو نوع موتور در این سری از تراکتورها مونتاژ میشود که هر دو از سیستم توربوشارژ و سیستم خنک کنندة داخلی برخوردار هستند.در مدلهای DT 180A و DT 200A موتور L 4/7 و در مدلهای DT 220A و DT 240A موتور L 4/8 مونتاژ شده است که طراحی هر دو به صورت چدنی یک تکه بوده وچون قسمت اصلی تحمل کنندة بار تراکتور میباشد نیازِ به شاسی جانبی بزرگ را کاهش داده لذا شعاع گردش بسته تری در این سری مهیا شده است.
سیستم CVT:
*مخزن روغن مجزا برای گیربکس و مسیرهای هیدرولیکی احتمال آلودگیِبه غبار و آب را کاهش میدهد؛ عمر دوام و قابلیت سیستم انتقال قدرت با استفاده از روغن تمیز افزلیش خواهد یافت.
*سیستم CVT برای دست یابی به سرعت بالا ،ترکیب کرده یک نیروی هیدرولیکی موثر را با یک مسیر ِقدرت مکانیکی ساده _ این ترکیب با یک مجموعه دنده سیاره ای ممکن شده است.
*یک حالت کاوش کننده به کاربر اجازه میدهد تا سرعت موتور را با EEM تنظیم کرده سپس جهت کنترل آزادانه سرعت از پدال استفاده نماید.این حالت به ویژه در موارد بیلینگ و حالت کار لودر بسیار مفید است.