loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

در این بخش به معرفی ماشین الات و ادوات کشاورزی مدرن انواع تراکتور کمباین علوفه خرد کن یونجه چین چیزل پرداخته ایم و تاثیر ادوات جدید کشاورزی بر کمیت و کیفیت

مهدی بنی حسن بازدید : 2179 سه شنبه 13 تیر 1396 زمان : 20:24 نظرات (2)

تازه های ماشین های داشت و برداشت کشاورزی

بررسی ادوات و ماشین الات نوین کشاورزی 

در این پست پاورپوینتی در زمینه ماشین الات کشاورزی با معرفی کمباین ، تراکتور و سایر ادوات نوین کشاورزی و مقایسه با ادوات سنتی و قدیمی را برای شما معرفی میکنم.
 
 

ادوات کشاورزی قدیمی

در ابتدا اشاره ای به برخی از ابزار آلات و ادوات کشاورزی در قدیم به شرح زیر خواهم داشت .(به دلیل تعداد زیاد عکس ها ، تصاویر تنها در فایل اصلی موجود است )
 
1- بیل:
قديمي ترين وسيله كشاورزي مي باشد كه مرتب كردن نهرها براي هدايت آبهاي سطحي به مزارع برنج و گندم و تمامی باغات و همچنين كندن باغ و باغچه براي كاشتن نهال و سبزي و ..
 
2- بلو:
بلو از ديگر وسايل مهم در زمين كشاورزي و شاليزارها به حساب مي آمد. مرز كشيدن زمين زراعي از مهمترين استفاده هاي بلو به حساب مي آيد.
 
 
3- گرباز:
گرباز شبيه بيل است اما بسيار محكمتر و بسيار صاف و قطر بيشتري دارد و براي كندن زمينهاي بسيار سفت بكار مي رود.
 
 
4- کلنگ:
كلنگ از جمله ابزاري است كه براي كندن زمينهاي بسيار سفت و محكمي كه حتي با گرباز هم كنده نمي شود بكار مي رود. مثل زمينهاي سنگلاخي و يا سطوح بتوني.
 
 
5- داس:
داس اصولا" بر خلاف مردم شرق مازندران و مردم پارسي زبان براي درو كردن برنج در شاليزار و گندم  در گندمزار بكار نمي رود بلكه  وسيله اي است كه از آن براي قطع كردن شاخه ها و سرشاخه هاي درخت از آن استفاده مي شود.
 
 
6- طور:
در جاهايي كه داس جواب نمي دهد يعني كنده هاي درخت و يا حتي شاخه هاي قطور را با استفاده از طور به قطعات كو چكتر بكار مي برند. قطع كردن درختان نيز با استفاده از طور صورت مي گيرد.
 
 
7- دره:
دره  يكي از ابزار كاري اصلي كشاورزان و شاليكاران مي باشد كه فصل برداشت محصول برنج براي تراشيدن برنج (بينج تاشي) از آن بهره مي برند. هرساله قبل از فرارسيدن برداشت محصول برنج آنرا تيز مي كنند و اگر غير قابل استفاده باشد آنرا براي علف تراشي و كارهاي جانبي بكار مي برند.
 
 
8-فکا:
فكا براي وجين كردن باغ سبزي در باغچه خانه مورد استفاده قرار مي گيرد. در مناطق شرق مازندران به فكا هوكا مي گويند.
 
 
9- چنگل:
چنگل نيز شبيه فكا مي باشد اما با اين تفاوت كه سطح فكا بصورت چنگال در آمده است.
 
 

اولین تراکتور ها

واژه تراکتور یک کلمه خارجی است و معنی آن «کشنده» می باشد این واژه اسم فاعل ساخته شده از واژه Tratiox به معنی کشش است.
 
پیدایش ماشینهای کشش (تراکتورها) به شکل امروزی در حدود ۱۰۰ سال قبل آغاز شد. نمونه‌های اولیه تراکتورها برای استفاده در مزارع و به منظور کشیدن وسایل کشاورزی مثل گاو آهن مورد استفاده قرار می گرفتند.
 
در این انواع اولیه برای تامین کردن توان مورد نیاز تراکتور از یک موتور بخار استفاده می شد. این موتور بخار برای آنکه کار کند به مقادیر زیادی آب و ذغال سنگ نیاز داشت. بنابراین این تراکتورهای اولیه بسیار بزرگ بودند و نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی داشتند بطوری که گاهی برای به حرکت درآوردن و استفاده از یک تراکتور ، موتور بخار به ۱۵ نفر کارگر نیاز بود. این مدلهای اولیه تراکتور دارای چرخهای بسیار بزرگ فلزی بودند که می توانستند وزن بسیار زیاد تراکتور را تحمل نمایند. البته فلزی بودن چرخهای تراکتور باعث کاهش سرعت ماشین می شد. بنابراین در نمونه های بعدی و مدرن‌تر از چرخهای لاستیکی استفاده شده است.
 
 
 
کاشت سنتی
با شکل‌گیری تمدن در جوامع بشری که پروسه‌ای طولانی را تا به امروز طی کرده و به شکل‌گیری فعالیت جدیدی به نام کشاورزی انجامید به نحوی که در دوران باستان با آغاز زندگی کوچ‌نشینی و سپس تشکیل روستاها در حاشیه شهرها روند توسعه و تکامل خوش را تا به امروز طی کرده است لذا با شروع کشاورزی در روستاها و ایجاد قشر جدیدی به نام کشاورزان در طبقات اجتماعی جامعه ایران و دیگر جوامع، زندگی کشاورزی رونق گرفت و انسان‌ ها با توجه به چگونگی رویش انواع گیاهان و خاصیت غذایی و دارویی آنها، همچنین در اختیار داشتن آب و خاک مناسب دریافتند که با کاشتن، پرورش و آبیاری دانه‌های گیاهی، درختان و درختچه‌ها می‌توانند غذای خود را تامین کنند.
 
 
 

معرفی تراکتور های جدید و قابلیت آنها

ابتدا مهمترین تراکتور های نوین جهان همراه با توضیحات لازمه و تصاویر انها در فایل اصلی برای شما اماده کرده ایم.که خلاصه ای از ان در قسمت زیر موجود است. (به دلیل تعداد زیاد عکس ها ، تصاویر تنها در فایل اصلی موجود است )
 

تراکتور کلاس  : 

تراکتور کلاس  claas

در رتبه دهم کلاس تراکتور قرار دارد. این برند در سال ۱۹۱۳ شکل گرفته و دفتر مرکزی آن در هارزه وینکل کشور آلمان قرار دارد. AXION 850 یکی از موفق ترین محصولات این کمپانی آلمانی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان تراکتور و ماشین کشاورزی برگزیده در آلمان مورد تقدیر قرار گرفت.
 
 
 

تراکتور کابوتا :

معرفی تراکتور kubota
 
این کمپانی که دفتر مرکزی آن در اوساکا ژاپن است در سال ۱۸۹۰ میلادی راه اندازی شده و فعالیت تولیدی قابل توجهی در ژاپن دارد.  ۲۱HP L200 یکی از محصولات موفق این کمپانی است که در آمریکا نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
 

تراکتور کترپیلار :

بد نیست بدانید که دفتر مرکزی این کمپانی در ایلی نوی آمریکا است و این برند و توانایی های در تولید ماشین آلات مختلف نیاز به معرفی ندارد. سابقه فعالیت کترپیلار به ۱۹۲۵ میلادی باز می گردد.
 
 

تراکتور فنت :

دفتر مرکزی این شرکت هم در مارکت‌اوبردورف آلمان است  و در واقع یکی از شناخته شده ترین های لیست امروز ما کمپانی فنت خواهد بود. سابقه فعالیت فنت به ۱۹۳۷ میلادی و ماجراجویی های برادران فنت در یک آهنگری کوچک باز می گردد و یکی از خلاق ترین کمپانی های تولیدکننده تراکتور است. ایده های آینده نگر فنت برای تولید تراکتور همواره مورد توجه قرار داشته است.
 
 
 

تراکتور نیو اولند اگریکالچر :

 
این کمپانی فعالیت خود را از سال ۱۸۹۵ آغاز کرد و امروز نیز دفتر مرکزی آن در شهر تورین ایتالیا است و یکی از برترین برندهای تراکتور را روانه بازار می کند.محصولات نیو اولند به ۱۷۰ کشور صادر می شود. NH2 نام یکی از محصولات خاص این برند است که از هیدروژن نیروی مورد نیاز خود را تامین و به عنوان یک تراکتور سبز شناخته می شود.
تراکتور کیس IH  :
 
این برند نیز جز یکی از معروف ترین برند های تراکتور در میان کشاورزان جهان است .دفتر مرکزی این شرکت در شهر ویسکانسین آمریکا است و از سال ۱۹۸۴ به عنوان یکی از شرکت های نوآور در تولید ماشین آلات کشاورزی شناخته می شود. در سال ۱۹۸۷ اولین تراکتور این برند با نام مگنوم تولید شد و به سرعت محبوبیت زیادی را بدست آورد. STX500 Steiger یکی از محصولات تحسین شده کمپانی مذکور به شمار می رود.
 
 
 

معرفی کمباین های جدید جهان

 

New Holland TC4.90 : 

معرفی کمباین  New Holland
 
کمباین‌های برداشت غلات نیوهلند سری تی‌سی مدرن و مجهز به امکانات کاملی برای برداشت انواع مختلف محصولات از جمله گندم، جو، ذرت، کلزا، نخود و دانۀ آفتابگردان هستند. این کمباین به موتور دیزل با کارایی بالا مجهز شده و همچنین تمامی فن‌آوری‌های مورد استفاده در همۀ قطعات سطح بالا و به‌روز شده هستند.
 
 

New Holland TC5.80 تک خرمنکوب : 

 
کمباین‌های برداشت غلات نیوهلند سری تی‌سی مدرن و مجهز به امکانات کاملی برای برداشت انواع مختلف محصولات از جمله گندم، جو، ذرت، کلزا، نخود و دانۀ آفتابگردان هستند. این کمباین به موتور دیزل با کارایی بالا مجهز شده و همچنین تمامی فن‌آوری‌های مورد استفاده در همۀ قطعات سطح بالا و به‌روز شده هستند.
 
 
 

Agri Union 4LZ-2.0ZB : 

 
نسل جدیدی از کمباین‌های برداشت برنج ساخت شرکت اگری یونیون چین از نوع تغذیه کامل (Whole Crop) است که جهت برداشت مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل بر اساس شرایط مزرعه‌ای و ارقام برنج موجود در ایران بومی‌سازی و طراحی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به چرخ‌های نوع زنجیری لاستیکی، کوبندهٔ جریان محوری نوع دندانه میخی (انگشتی)، سبک بودن وزن و امکان برداشت محصول با زاویه خوابیدگی کمتر از ۷۵ درجه اشاره نمود. از این کمباین برای خرمن‌کوبی و بوجاری محصول درو شده نیز می‌توان استفاده نمود.
 
 

تاثیر ادوات جدید کشاورزی بر کمیت و کیفیت محصولات

 
افزایش تولید محصولات کشاورزی درواحد سطح وبهبود کیفیت محصولات وجلب اعتماد بازار، فقط درسایه مجهز شدن به وسایل وامکانات پیشرفته وبه موازات آن تقویت مدیریت ها امکان پذیر است ، بویژه آنکه افزایش تولید درواحد سطح به مفهوم تولید انبوه وکاهش قیمت تمام شده است. بهمین خاطر کاربرد فن آوری های نوین می تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی درواحد سطح ، موجب کاهش هزینه های تولید ومتعاقب آن منجر به کاهش قیمت تمام شده این محصولات باارزش گردد، چرا که ، پائین بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی ، ضمن آنکه رضایتمندی کامل کشاورزان ونیز مردم جامعه را فراهم می نماید ، بازارمطمئن ومناسبی را برای صادرات این محصولات کشاورزی ایجاد می نماید، که ازاین طریق می توان ازخروج مقادیرزیادی ارز ازکشور، که جهت تهیه این محصولات بکارمیرود، جلوگیری نمود.
 
 
اما آنچه که بایستی مورد نظر باشد ، این است که هنوز درجهت مکانیزاسیون کشاورزی ، اقدامات جدی صورت نگرفته و هنوز شیوه کاشت ، داشت وبرداشت درکشاورزی به شکل سنتی می باشد. که درروش سنتی بعلت( عدم استفاده ازامکانات پیشرفته ونوین ) ، ضمن کاهش تولیددرواحد سطح ، سبب افزایش قیمت تمام شده این محصولات کشاورزی گردیده است.
 
 
لازم به یاد آوری است که با تشکیل تعاونیها ی کشاورزی ، زمینهای مزروعی کوچک ، تبدیل به زمینهای بزرگ شده که استفاده از ماشین آلات متعدد کشاورزی ونیزنیروهای کار کشاورزی متخصص وماهر برای تمامی مراحل کاشت، داشت وبرداشت درآن فراهم می گردد.
 
با توجه به اینکه تعاونیهای روستائی ، ازتشکلهای مردمی بشمار می رود که برای پشتیبانی وحمایت از کشاورزان روستا ها بوجود آمده ودرقطب کشاورزی وروستاها تنها تشکیلاتی هستند که کشاورزان به آنها اعتماد دارند ، بهمین دلیل نقش این تعاونیها درمکانیزاسیون کشاورزی ، می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. ازآنجائیکه یک کشاورز به تنهائی قادربه تهیه ماشین آلات متعدد ومختلف کشاورزی ونیز نیروهای متخصص وآموزش دیده کشاوورزی برای زمینهای مزروعی خود نمی باشد، با عضویت وپیوستن به این تعاونیها ، می تواند ازتمامی امکانات مکانیزاسیون کشاورزی استفاده نماید.
 
 
 

ادوات کشاورزی نوین

در این بخش به معرفی ادوات کشاورزی مدرن خواهیم پرداخت
 
تراکتور
کمباین
کمباین کششی پنبه
کمباین کششی چغندر قند
علوفه خرد کن دامی غلتکی
علوفه خرد کن دامی گیوتینی
چاله کن استریم
چاله کن
دستگاه کولتیواتور
کاه خرد کن
اره موتوری
موور بشقابی جدا کننده انواع تخم کدو و هندوانه
مکنده کاه
چیزل مرکب
نهر کن
کود پاش قیفی سانتریفوژ
یونجه چین
 
 
 
 
( با تشکر از خانم زهرا عنبراحسن پور که این فایل را تهیه و در اختیار ما قرار دادند. )
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های از متن پاورپوینت بوده ، برای دریافت کامل فایل بر گزینه خرید کلیک کنید.
 
 
قالب فایل » پاورپوینت (قابل ویرایش توسط شما) 
تعداد 37 اسلاید --------- به همراه تصاویر مربوطه
 
 
روش دانلود فایل :
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت : 8 هزار تومان
قیمت : 5 هزار تومان
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سمانه ساری در تاریخ 1396/04/26 و 15:57 دقیقه ارسال شده است

ماشین الات را به خوبی توصیف کرده بودین.هم ماشین الات کشاورزی قدیمی را و هم ماشین الات مدرن کشاورزی.
مرسی.
پاسخ : لطف دارین موفق باشید.

این نظر توسط احمد موسوی در تاریخ 1396/04/20 و 12:42 دقیقه ارسال شده است

پاورپوینت ادوات کشاورزی را از شما خریدم..خیلی خوب بودد.در زمینه کشاورزی خیلی عالی و تخصصی کار کردین.موفق باشید.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 3383
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 338
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2,000
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 48,844
  • بازدید سال : 251,285
  • بازدید کلی : 5,921,605