loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود پاورپوینت معرفی آراتا ایسوزاکی و سبک معماری ژاپن شهری در آسمان توسط اراتا ایسوزاکی آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین مجمع ملي قطر دیدگاههای ایسوزاکی

مهدی بنی حسن بازدید : 1197 شنبه 02 بهمن 1395 زمان : 20:40 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت با موضوع سبک معماری و معرفی آراتا ایسوزاکی

بیوگرافی آراتا ایسوزاکی  معمار آراتا ایسوزاکی  سبک آراتا ایسوزاکی  آراتا ایسوزاکی  دانلود پاورپوینت با موضوع سبک معماری و معرفی آراتا ایسوزاکی  هنر معماری اراتاایسوزاکی اثار اراتا ایسوزاکی و سبک معماری ژاپن  شهری در آسمان توسط اراتا ایسوزاکی  آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین  مجمع ملي قطر  دیدگاههای ایسوزاکی در طراحی  سنت و مدرنیته در ژاپن  معرفی بعضی از این دیدگاهها معماری ژاپن ویژگی های معماری ژاپن

 

معماری ژاپن
فرهنگ و تمدن ژاپن قدمت چندانی ندارد . فرهنگ شهری تا حدود قرن ٧ پیش از میلاد هنوز شکل نگرفته بود و مردم به صورت اقوام کوچک و پراکنده می زیستند . چون ثروت قابل حصول و سرمایه گذاری وجود نداشت در دوران کهن تحولی در معماری حاصل نشد . در گذشته فرهنگ ژاپن بر گرفته از چین بود. در قرن اول میلادی دین کنفسیوس ، پس از آن دین بودا در قرن ششم و سپس دین شینتو وپس از مدتی آیین ذن پدید آمد . هر یک از این رویدادها در کنار خصوصیات محیطی و جغرافیای ژاپن سبب ایجاد ویژگی هایی شاخص در معماری ژاپن شد.   معماری دوره می جی تحت تاثیر معماری غرب از تکنیک و مصالح جدید استفاده کرد که نتیجه آن پدید آمدن نوعی معماری در قرن بیستم شد.  
 
 
 درطول جنگ جهانی دوم ساختمانها بدون توجه به جلوه ظاهری ساخته می شدند . با توجه به گرایشات قرن ٢0 با مصالح بکار رفته در غرب آشنا شدند که سبب ایجاد تضاد بین ساختمان های قدیم و جدید شد . بعد از آن به دلیل گرایشات مدرنیسم ساختمان هایی بدون تزیین ساخته شدند. ژاپن در توسعه آسمان خراش ها نقش مهمی داشته که علت آن تجربه ای بوده که در ساخت معابد با وزن زیاد داشته اند. جوامعی مثل ژاپن که موفق به ساخت کشور خویش بعد از جنگ جهانی شده اند ، ابتدا متوسل به تجربه های دیگران شده و سپس آن تجربیات را درکارهای خود به کار برده اند. بعد از دوره ای که ساختمان های ژاپنی کاملا از مدل های غربی تقلید کردند ، متوجه فقدان عنصری متعالی و خلاق در کارهای خود شدند و برای رفع این نقص به معماری سنتی خود رجوع کردند و پس از تقلیدهای فراوان دریافتند که بازتولید گذشته به طور کامل نه ممکن است و نه ثمربخش.هنرمندان بزرگ ژاپنی شروع به آزمایشی خطیر کردند . سنت را با نیازهای خویش هماهنگ ساخته و یا به عبارت بهتر نیازها را پذیرفتند و تا آنجا که می شد از قالب های آشنا به فرهنگ ژاپن سود بردند. بدیهی است که این تقلیدها در ابتدا خام و بدون دخل و تصرف بودند . اما ذهن هنرمند متصرف است . هنرمندان بزرگ هم در مفاهیم عملی دخل و تصرف کردند و هم قالب های سنتی را متحول ساختند . مدتی دراز سپری شد تا نوعی معماری بدست آمد که در عین مدرن بودن ، حال و هوایی داشت که در دیگر جاها دیده نمی شود.
 
 
معرفی سبک معماریاراتا ایسوزاکی
 
دانلود پاورپوینت با موضوع :
سبک معماری و معرفی آراتا ایسوزاکی
 
قالب فایل : پاورپوینت (قابل ویرایش توسط شما ) تعداد 48 اسلاید به همراه تصاویر مربوطه
 
 
ویژگی های معماری ژاپن
    
١- طبیعت گرایی
احترام به طبیعت و تقدس آن آنان مانند اروپایی ها طبیعت را تنها پدیده و زمینه ای برای استفاده و سلطه نمی دانستند و هماهنگ با آن معماری می کردند.                                
٢- وحدت با محیط طبیعی
  ترکیب فضای بیرون و درون و انجام برخی فعالیت های روزانه در محیط باز یا نیمه باز . پیروی از طبیعت در طراحی که نتیجه آن ایجاد بناهای نامتقارن می باشد. 
 
     ٣- ساده گرایی
   به علت زلزله و طوفان های پی در پی ، بناها از چوب ساخته می شد تا هنگام تخریب حداقل آسیب را برساند . بناها ساده و بی آلایش و  باکمترین تزیینات می باشد.  
 
٤- حداقل گرایی
 به علت کمبود زمین و نا پایداری شرایط محیطی نه تنها فضاهای معماری ، بلکه مبلمان نیز به صورت حداقل طراحی می شد . این پدیده در دوران معاصر هم وجود دارد و می توان گفت مینیمالیسم ژاپن ریشه در پیشینه تاریخی آن دارد. 
 
٥- نظام پیمون بندی
 در معماری دنیای باستان برای سهولت ساخت فضاهای معماری و برخی از قطعات (در ، پنجره ، مبلمان و ...) ، از نظام پیمون بندی یا مدولار استفاده می کردند که پیامد آن هندسه گرایی(خطی) بود. 
 
 
فهرست پاورپوینت:
 
معماری ژاپن    
ویژگی های معماری ژاپن
معرفی بعضی از این دیدگاهها معماری ژاپن.
آراتا ایسوزاکی
دیدگاههای ایسوزاکی در طراحی
سنت و مدرنیته  در ژاپن
نهضت معماری نو ژاپن
برخی از آثار آراتا ایسوزاکی
برج هنر میتو
موزه هنرهای معاصر 
موزه هنرهای معاصر 
تالار یادبود نارا 
شهری در آسمان 
مجمع ملي قطر
ناکی موکا
آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین
آکادمی مرکزی هنرهای زیبای چین
برج سیتی لایف
برج سیتی لایف
برج سیتی لایف
کتابخانه مرانلو 
مرکز هنری هیمالیایی زِندایی
موزه ي هنر مدرنِ گونما 
 Team Disney 
دانشگاه هنر توکیو 
سالن موسیقی کیوتو 
 
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های از متن پاورپوینت بوده ، برای دریافت کامل فایل بر گزینه خرید کلیک کنید.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت : 8 هزار تومان
قیمت : 4 هزار تومان
 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3382
  • آی پی امروز : 199
  • آی پی دیروز : 249
  • بازدید امروز : 1,820
  • باردید دیروز : 3,120
  • گوگل امروز : 23
  • گوگل دیروز : 40
  • بازدید هفته : 6,684
  • بازدید ماه : 41,102
  • بازدید سال : 243,543
  • بازدید کلی : 5,913,863