loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود پاورپوینت نظم حاکم برجمادات یخ و برف معماری الهام گرفته از یخ انسان طبیعت معماری تاریخچه بلورشناسی ساختار مولکولی یخ استفاده از یخ و بلور در معماری

مهدی بنی حسن بازدید : 966 یکشنبه 08 مرداد 1396 زمان : 19:29 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت نظم حاکم برجمادات ( یخ و برف )

پاورپوینت معماری الهام گرفته از یخ ( انسان طبیعت معماری )

 
 

با تاریخچه یخ روی زمین آشنا شویم 

زمین مجموعه‌ای از دوره‌های متناوب یخ‌بندان و افزایش دما را نشان می‌دهد که هر یک نقش مؤثری در انقراض و حیات گونه‌ها داشته‌اند
در واقع زمین با اعصار یخ‌بندان بسیاری دست‌و‌پنجه نرم کرده که اغلب آنها پیش از پیدایش انسان به وقوع پیوسته‌اند. از سوی دیگر تصویر آشنایی که هر یک از ما از عصر یخ‌بندان داریم، نمونه‌ای نسبتا ملایم از آن است، زمین در خلال بعضی از اعصار یخ‌بندان برای ده‌ها گاهی صدها میلیون سال پوشیده از قشر عظیمی از یخ بوده است.
 
 
 

تاریخچه بلورشناسی 

علم بلورشناسی یا کریستالوگرافی درباره نحوه تشکیل و رشد بلورها و شکل ظاهری و ساختمان داخلی آنها و نیز خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مواد متبلور بحث می‌نماید.
 
فلاسفه قدیم نیز منشاء بلورهای یک سنگ را بلورهای یخ می‌دانستند که بر اثر تحمل سرمای بسیار شدید در طول مدت مدید ، طوری سخت و مقاوم شده است که می‌تواند حرارتهای بالاتر از صفر را هم تحمل نماید. 
 
 
 

ساختار مولکولی یخ

مولکولهای آب در حالت مایع ساختار منظمی نداشته و می توانند نسبت به یکدیگر جابجا شوند ، ولی در حالت جامد (یخ) مولکولها بطور منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و نمی توانند نسبت به هم جابجا شوند . از طرفی هنگام انجماد ، مولکولهای آب نسبت به یکدیگر طوری قرار می گیرند که بین آنها حفره های تو خالی ایجاد می شود و موجب افزایش حجم یخ نسبت به آب می شود ، در نتیجه چگالی یخ از آب کمتر شده و روی آب شناور میگردد . 
 
 
 

برف

دانه ها و کریستالهای برف چه هستند؟

دانه ها و کریستالهای برف از یخ هستند کریستال برف، همانطور که از نامش پیدا است، یک بلور یخ است. دانه برف یک نام عمومی است که به توده بهم چسبیده کریستالها گفته میشود. یک بلور یا کریستال، ماده ای است که در آن همه مولکولها به شکل خاصی که به آن شبکه بلوری منظم گفته میشود، قرار میگیرند. 
 
 

معماری ملهم از یخ

Kakslauttanen Igloo  hotels in Finlan
هتل Igloدر فنلاند که  معماری اتاق های ان شبیه خانه های اسکیمویی است.با این تفاوت که مصالح آن بجای برف و یخ از بتن و شیشه است که منظره بیرون به دلیل شفافیت اتاق ها قابل دیدن است.
 
 
معماری با سبک یخ و بلور

دانلود پاورپوینت با موضوع : نظم حاکم برجمادات ( یخ وبرف ) درس انسان ، طبیعت و معماری

قالب فایل : پاورپوینت ( قابل ویرایش توسط شما ) --- تعداد 28 اسلاید
 
 
 

استفاده ازیخ در معماری به عنوان مصالح یخی : 

سبک خانه های اسکیمویی             

اسکیموها خانه های خود را تنها از برف و یخ می سازند، اما این خانه های یخی آنقدر مقاوم هستند که حتی اگر خرس قطبی هم روی آن برود باز هم این خانه ها کوچکترین آسیبی نخواهد دید. اسکیموها برای این کار روش جالبی دارند. مرد اسکیمو ابتدا قالب های یخی را به صورت مکعبی می تراشد و آنها را با کمک برف به صورت گنبدی شکل روی هم قرار می دهد. تا اینجای کار، این خانه ها مقاومت چندانی ندارد. در این زمان زن اسکیمو کار خود را آغاز می کند. او درون خانه آتش روشن می گند و در ورودی و تمامی درزها را با برف می پوشاند برفها به دلیل حرارتی که از شعله حاصل شده است آب می شوند، اما قطرات آب بر روی زمین فرو نمی چکند و در واقع بر روی سطح قوس دار داخل خانه حرکت می کنند تمام سطح داخلی خانه را خیس می کنند. سپس در را باز می کند تا هوای سرد ناگهان به سطح داخلی برسد. به این ترتیب آبهای روی سطح داخلی به سرعت یخ می زنند و لایه قوس داری از یخ محکم در داخل سطح قوس دار تشکیل میشود. 
 
با این کار هم تمامی درزهای خانه پوشیده می شوند و هم مقاومت خانه به دلیل یکپارچه بودن قوس در برابر نیروهای خارجی به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. با این روش یک خانه نفوذ ناپذیر کامل برای زندگی اسکیموها آماده می شود. البته لارم به تذکر است که قوس دار بودن خانه هم، برای مقاومت بیشتر آن از اهمیت بالایی برخوردار است
 
 

هتل دی گلیس (هتل یخی)

هتل دي گليس نام هتل يخي در شهر كبك كانادا ميباشد. اين هتل با استفاده از 15 هزار تن برف و بيش از 500 هزار تن يخ تشكيل شده است . با توجه به اينكه مصالح بكار رفته در اين هتل يخ و برف هستند هر ساله با آغاز زمستان طراحي اين هتل را تغيير مي دهند كه حدودا يك ماه زمان مي برد. اين هتل داراي 36 اتاق است كه با دكوراسيون كاملا يخي ساخته شده اند. از مجسمه هاي روي ديوار ها گرفته تا تخت همه از يخ درست شده اند. 
 
 
 
 
( با تشکر از خانم دلنیا ذیجی که این فایل را تهیه و در اختیار ما قرار دادند. )
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های از متن پاورپوینت بوده ، برای دریافت کامل فایل بر گزینه خرید کلیک کنید.
 
 
روش دانلود فایل :
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت : 12 هزار تومان
قیمت : 3 هزار تومان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 3383
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 338
  • بازدید امروز : 888
  • باردید دیروز : 2,000
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 888
  • بازدید ماه : 49,716
  • بازدید سال : 252,157
  • بازدید کلی : 5,922,477