loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود پروژه رشته معماری پروژه سازه فولادی , پروژه حاضر یک ساختمان 4 طبقه با پیلوت , دانلود پروژه رشته عمران و معماری , دانلود پروژه سازه فولادی ,

مهدی بنی حسن بازدید : 3139 یکشنبه 01 شهریور 1394 زمان : 23:08 نظرات (0)

مقدمه
پروژه حاضر یک ساختمان 4 طبقه با پیلوت است.سیستم سقف ، کمپوزیت و اسکلت ساختمان فولادی است. سیستم باربر جانبی در جهت شمال-جنوب قاب مفصلی با بادبندهای همگرا و در جهت شرقی-غربی قاب خمشی با شکل پذیری متوسط است.اثصالات پای ستون مفصلی است.برای تحلیل سازه از روش استاتیکی معادل استفاده شده است.


نرم افزار های مورد استفاده:
نرم افزار ETABS   ورژن 9.7.1
نرم افزار SAFE  ورژن 8.1.0


2- معرفی هندسه پروژه
در شکل زیر تصویر پلان ها،نماها و برش های سازه آورده شده است. در طراحی پی از پی نواری استفاده شده است. ساختمان در جنوب دارای حیاط بوده و از غرب و جنوب مشرف به همسایه است. نمای شمالی و شرقی و جنوبی از سنگ گرانیت و وجه غربی پلاستر سیمان سفید شده است.
درون پلان از پارتیشن 20 cm و 10 cm استفاده شده است و ارتفاع جانپناه برابر 70 cm  است .پله های ساختمان به صورت دو پاگردی و ساده هستند و در برش تعداد پله ها و آرایش آن ها نشان داده شده است.
ساختمان به طور کامل دارای کاربری مسکونی است و هر طبقه دارای یک واحد مسکونی است پوشش کف طبقات موزاییکی بوده هرچند که در محل سرویس ها و آشپزخانه ها از کفپوش سرامیکی استفاده شده است.

دانلود پروژه رشته معماری پروژه سازه فولادی ,  پروژه حاضر یک ساختمان 4 طبقه با پیلوت ,  دانلود پروژه رشته عمران و معماری , دانلود پروژه سازه فولادی ,  دانلود گزارش تحقیق رشته عمران و معماری , دانلود پروژه

 

دانلود پروژه پروژه سازه فولادی

 

موضوع:

دانشکده فنی و مهندسی …….
پروژه سازه فولادی


تعداد صفحات: 40 صفحه  قالب فایل :word

 

- مشخصات سازه ای
    سیستم باربر جانبی

برای سیستم از یک دال  8 cm متکی به تیرچه های فولادی IPE  استفاده می شود تیرچه های فولادی به صورت مفصلی به تیرهای حمال اصلی متصل می شوند. فاصله بین تیرچه های فولادی حدوداً 90 cm  است. سقف مرکب بدون شمع بندی اجرا شده و باید کنترل در حین ساخت و نهایی روی آن انجام شود. در مدل سلزی، تیرچه های فولادی مدل نمی شوند اما وزن آن ها در بارگذاری منظور می شود. وجود داکت ها نیز در مدل سازی در نظر گرفته نشده و محل آنها توپر در نظر گرفته می شود.
 


3-2 مصالح سازه
مشخصات مصالح بتنی سقف مرکب و مصالح فولادی اسکلت سازه در جدول های زیر معرفی شده است. فولاد مصرفی st 37 و میلگرد مصرفی  A II هستند. مقاومت فشاری نمونه  28  روزه ی بتن 250 kg/〖cm〗^2    در نظر گرفته شده است.
خاک منطقه از نوع تیپ   I می باشد و تنش مجاز آن 3 kg/〖cm〗^2   فرض شده است ضریب بستر خاک نیز برابر      و چگالی خاک برابر     در نظر گرفته شده است.

 

- بارگذاری ثقلی
در این مرحله وزن واحد سطح سقف ها و دیوارها را محاسبه خواهیم کرد سربار پارتیشن ها نیز محاسبه می شود.

4-1 وزن سقف طبقات
بر اساس جزییات نشان داده شده در شکل های زیر وزن واحد سطح طبقات را به دست خواهیم آورد. وزن واحد سقف کاذب را برابر 40 kg/〖cm〗^2    فرض شده است.
جزییات سقف طبقات :.........

 


    سربار معادل تیغه ها
طول درها جز پارتیشن  10cm محاسبه می شود.ممکن است این تقریب بار بیشتری را برای دیوارها نتیجه دهدکه در جهت اطمینان است. طول پارتیشن ها به صورت زیر به دست می آید.
طول پارتیشن 10cm :                                                                                                  42.2m
طول پارتیشن 20cm داخلي :                                                                                          4.6  m                                                                          
مساحت پلان تیپ طبقات :                                                                               161.5 – 17.5 = 144
با توجه به برش های موجود  ارتفاع پیلوت 2.8m  ، ارتفاع تیپ طبقات 3.2m و ارتفاع خرپشته 2.5m است و ضخامت سقف سازه ای نیز برابر 30cm است.
وزن پارتيشن هاي     (3.2 – 0.3 ) [ 42.2* 146 ]= 17867.48  kg
سربار معادل تيغه ها                                    kg/m^2  124.1   =  17867.48/144



بار زنده
مطابق آیین نامه سربار زنده طبقات  و بام برابر  200 kg/m^2  و 150  kg/m^2  است . بارزنده اتاق پله نیز 350  kg/m^2  وبار زنده پارکینگ برابر 500  kg/m^2    است. بام با شیب کم و با تردد محدود فرض شده است. بارهای زنده از مبحث ششم مقررات ملی برداشت شده است.

جزییات پله
جزییات اجرایی پله ها در شکل زیر نشان داده شده است:

 


برای دریافت کامل فایل برگزینه خرید کلیک کنید تا بتوانید انلاین بعد از پرداخت دانلود کنید.


 روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 3383
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 338
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 2,000
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 48,887
  • بازدید سال : 251,328
  • بازدید کلی : 5,921,648