loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود پاورپوینت زندگی نامه و آثار كنزو تانگه معمار ژاپنی سبک معماری کنزو تانگه کنزو تانگه هتل تهران آثار معماری کنزو تانگه

مهدی بنی حسن بازدید : 1635 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1396 زمان : 1:49 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت با موضوع زندگی نامه و اثار معمار کنزو تانگه 60 اسلاید

 
مقدمه:
"کنزو تانگه" در سال 1913 در اوساکای ژاپن متولد شد. وی در دانشگاه توکیو و در رشته شهرسازی و مهندسی به ادامه تحصیل پرداخت. در سال 1961 موسسه ای با عنوان "کنزو تانگه آرتک" که بعد ها "کنزو تانگه آسوشیتس" نام گرفت را تأسیس کرد و تا زمان بازنشستگی اش یعنی سال 1974 در دانشگاه توکیو به تدریس مهندسی شهرسازی مشغول بود. عملکردهای کاری وی باعث شد که 130 معمار در سراسر جهان دست به کار شوند که در این میان دو معمار با نام های "فومیهیکو ماکی" و "آراتا ایسوزاکی" به شهرت رسیدند. "تانگه" در سال 1949 پس از طراحی شاهکار وی برای بازسازی مخروبه های هیروشیما پس از جنگ جهانی دوم به مرکز ثقل توجه جهان معماری مبدل گشت. آثار وی گواه جهت گیری معماری بین المللی است. طراحی تانگه بیش از معماران هم عصرش دارای علائم تحول کنونی است :صرفه جویی در وسائل،انعطاف پذیری در احساس ،نمایشگاه عناصر نمادین،بهره گیری از علم شهر سازی در جهت ساختار و کارهای معمار به نحوی که خلاصه ای از ارتباط او با معمارانی چون والتر گروپیوس ،لو کور بوزیه،میس وندروهه، آلوار آلتو، اسکار نیمیر، یوهانس داکر،ایرو سارینن ولویس کان می باشد. طرحها و بناها ی تانگه نه تنها در سطح بالاتری قرار دارند بلکه آزادی نهایی معماری ژاپنی را که آواز جهانی به دست آورده است خاطر نشان می سازد . بناهایی نظیر شهرداریها ، سالنهای اجتمات وسالنهای ورزشی ،تعبیری منطبق با اهداف خود یافته اند ، لیکن جدا از این ساخت و ساز ها دروسی که تانگه در دانشگاه ژاپن تعلیم داده است راههای جدیدی را ارائه داده وکتب متعددی در روشن ساختن ارتباط بین سنت و زمان کنونی فراهم کرده اند. مفاهیم تانگه که مرتبط با شهرسازی هستند از مفاهیم ویژه ای برخوردارند. این مفاهیم گواه کیفیتهای بارزی ازتخیلی هستند که در مکانهای ایجاد شده برای آرزوهای انسانی تعبیر می شوند و تمامی داده ها را در یک مجموعه پیوسته برای شاخصهای آماری، جامعه شناختی و اقتصادی که تا این زمان شهرسازان دنیای مدرن از آن الهام می گرفتند ، نظم  می بخشد . تانگه با شناخت کاملی که از فشارهای جامعه ژاپنی دارد ، معماری را با استفاده از منابع سنتی و با مشارکت نبوغش احیا می کند . 
 
کنزو تانگه معمار ژاپنی زندگی نامه و اثار معماری
 
دانلود پاورپوینت با موضوع زندگی نامه و اثار معمار کنزو تانگه 
قالب فایل : پاورپوینت (قابل ویرایش توسط شما) --- تعداد 60 اسلاید
 
 
 
«موزه یادبود بمبارن اتمی(سال 1952)»
 
[هر چقدر هم که ادعا کنیم که به پیلوتی کاربرد (function ) اجتماعی داده ایم اگر آنجا مکانی  تاریک و خف باشد و یا مکانی کثیف باشد آنجا پیلوتی نیست . پیلوتی باید فضایی باشد که معنای پیلوتی را منتقل کند، بر قلب وروح انسان اثر بگذارد، وبدن انسان را به حرکت درآورد. پیلوتی باید مکانی باشد که اتحاد و یکپارچگی جامعه را به نمایش می گذارد. معنای پیلوتی باید ازمرزبندی(محدویتی ) هایی که دیوار ایجاد می کند رها شود وباید کالبدی متوازن داشته باشد که به راحتی و قدرتمندانه بار ساختمان روی خود را تحمل می کند. و این خودش یکی از ویژگی های پیلوتی می باشد که با کاربرد اجتماعی پیلوتی ارتباط نزدیک دارد.] [فضاهای معماری که کاربرد زیستی دارند زیبایی را خلق می کنند. و این تنها با نظم است که می توان با آن کارایی فضاهای معماری را به انسان ها منتقل کرد. برای همین است که می توان گفت « زیبایی در چیزی است که کاربردی (functional ) است.»]     کنزو تانگه (از کتاب« واقعیت و خلاقیت  کنزو تانگه 1945 تا 1958 » انتشارات بیجوتسو شوپان  سال 1966).
 
 
موزه یادبود بمبارن اتمی مکانی است برای حفظ و نمایش مدارک وآثار بمبارن اتمی هیروشیما.این موزه جزئی از مرکز صلح هیروشیما می باشد که در وسط پارک صلح که به همین منظور ساخته شده است قرار دارد. پارک صلح هیروشیما به عنوان هسته مرکزی شهر طراحی شده است و درآن بجز تأسیسات یادبود جان باختگان بمب اتمی مراکز مختلف فرهنگی ورزشی ایجاد شده است. مسئول طراحی مستر پلان پارک بعلاوه مرکز صلح کنزو تانگه می باشد. که درمیان آنها موزه یادبود بمباران اتمی (1952) هم از دیگاه معماری و هم از دید اجتماعی دارای ویژگی و اهمیت خاصی است. 
 
موزه یادبود بمبارن اتمی ساختمانی است با پلانی مستطیلی شکلی که طول شرقی غربی آن 5 برابر عرض شمالی جنوبی آن بوده و موازی با خیابان صلح که درفاصله 100متری جنوب ساختمان موزه قرار  دارد .  طبقه همکف را بصورت یک پیلوتی کاملا باز و بدون هیچ دیواربا ستونهای بزرگ با ارتفاع 6 متر که فاصله بین آنها ( سپان ) در بیشترین حالت به 10500میلیمتر میرسد است. بصورت مکانی باز در میان پارک صلح قرار گرفته و از لحاظ کاربردی جزئی از فضای عمومی پارک می باشد. 2راه پله در شرق و غرب ساختمان امکان ارتباط با ساختمان موزه که به مانند جعبه ای معلق در میان زمین و آسمان است را فراهم می کند. طراحی ساختمان بصورتی است که بازدید کننده از یکی از راه پله ها وارد موزه بشود وبعد از دیدن موزه دیگر راه پله را برای خروج برگزینند.
بزرگترین ویژگی این ساختمان استفاده از پیلوتی به عنوان یک مکان کاملا عمومی و اجتماعی در شهر می باشد. 
 
 
کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس
 
درسال 1945 کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس که در سال 1889 ساخته شده بود بر اثرجنگ آسیب دید،کنزو تانگه رتبه نخست را در رقابتی که درسال1961 برگزار گردید از آن خودکرد،کلیسای جامع جدید که دارای گنجایش 1500 نفر است
در فاصله سالهای1963و1964 با هماهنگی با سر معمار کولون ،ویلهلم اشچلومز ومهندس یوشیکاتسو تسو بوئی مشاورتانگه در بسیاری از ساختمانها ،بنا گردیدواز میان همکاران تانگه بایستی مکس لچنر از زوریخ را نام برد.تصمیم گرفته شد کلیسای جامع بر سطحی به شکل صلیب هذلولی شلجمی به سوی بالا به شکل صلیبی از نور گشوده شود و شاخه های آن منتهی به پنجره هایی باریک که از پایین به بالامیرفت منتهی می گردد.این صحن لوزی شکل همراه ضمایمی چهار گوش است که از لحاظ شکل با سطوحی از  کلیسا که به نحوی نمادین هستند دارای تناقض است.این سطوح به وسیله راهها و ایوانچه ها در ارتباط اند به علاوه رواقی به همراه حوضچه هایی جهت غسل تعمید وجود دارد. 
 
 
تانگه طرحهاي به انجام نرسيده‌اي هم در تهران داشت؛ برج‌هاي سه‌قلوي مسكوني ،هتل ‌٧٠٠ اتاقه (در تقاطع بلوار كشاورز و خيابان حجاب فعلي) و مجموعه شهري در تپه‌هاي عباس‌آباد (همزمان با ارايه طرحهاي پيشنهادي توسط لوي كان و سپس ارايه طرح مشترك به درخواست كارفرما) از آن جمله‌اند كه هر سه در سال ‌١٣٥٣ / ‌١٩٧٤ ارايه شده‌اند.
 
 
 
( با تشکر از خانم دلنیا ذیجی که این فایل را تهیه و در اختیار ما قرار دادند. )
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های از متن پاورپوینت بوده ، برای دریافت کامل فایل بر گزینه خرید کلیک کنید.
 
 
روش دانلود فایل :
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت : 8 هزار تومان
قیمت : 5 هزار تومان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 3383
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 338
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 2,000
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 48,995
  • بازدید سال : 251,436
  • بازدید کلی : 5,921,756