پاورپوینت فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان
دانلود پاورپوینت با موضوع فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان در 19 اسلاید
مقدمه:
مقام معظم رهبری : جملهای راجع به مسئله کودکان و نوجوانان عرض کنم: حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آنچنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال میکنم خیلی از آنهایی که مسئولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند. امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان، با گذشتههای دور ـ حتی با گذشتههای نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش ـ خیلی تفاوت کرده است. ما میخواهیم از این نسلی که امروز مثل ماده خامی و مثل ذخیرهای در اختیار یکایک ماست، چه ساخته شود؟ آیندهای را که آنها خواهند ساخت و پرداخت و پیش برد، چگونه تصویر کردهایم؟ اگر حقیقتاً به آرمانهای اسلامی و ملی و عظمت ایران و ایرانی و جبران راهی که دستهای استبداد سیاه در این صدوپنجاه سال، دویست سال اخیر ما را در آن کشانده است، فکر میکنیم؛ اگر اینها برایمان مهم است و به آینده به معنای حقیقی کلمه اهمیت میدهیم، پس بایستی به تربیت کودک و نوجوان خیلی بپردازیم؛
یکی از حوزههای مهم پدافند غیرعامل از دیدگاه حفظ سرمایههای معنوی، مقابله با جنگ نرم و تصرف روح و ذهن ملت بدون استفاده از جنگافزارهای نظامی و نیز مقابله با فعالیتهای براندازی نرم و انقلابهای مخملی است که به تصدیق اندیشمندان مدرن، در برههی کنونی جایگزین جنگ و توپ و تانک شده است. در این عرصه، پدافند غیرعامل فرهنگی جایگاه ویژهای مییابد.
بازیهای رایانهای، انیمیشن ها و نرم افزارها در دنیای امروز جایگاهی فراتر از سرگرمی صرف یافته است و بهعنوان یک رسانهی مهم و استراتژیک که مفاهیم مورد نظر سازندگانش را به درون خانوادهها و ذهن و فکر مخاطبانش میبرد شناخته شده است؛ بهطوری که پیشبینی میشود از سال 2020 رسانهی حاکم بر دنیا تولیدات رایانهای خواهد بود. تولید ملّی از یک سو میتواند بهعنوان سدّی در مقابل تهاجم فرهنگی عمل کند و از سوی دیگر، عاملی برای فرهنگسازی و ایجاد بستر برای آزمودن راهکارهای پدافند غیرعامل و نیز ایجاد آمادگی در مقابل سوانح مختلف باشد.
تولید ملی با تکیه بر فرهنگ اسلامی، هویت دینی و ملی، خلاقیت و ابتکار می تواند جایگزینی هوشمند و مطمئن برای کودکان و نوجوانان ما باشد.
جهان امروز :
فرصتها و تهدیدهای فرهنگی موجود در هر تمدن و کشوری پتانسیل شگرفی در تعالی و سقوط یک جامعه دارد از این جهت آسیبشناسی فرهنگی، یکی از اصول قطعی و خدشهناپذیر در هر جامعه ای محسوب میشود. هم اکنون ایالت متحده آمریکا به عنوان دارنده قویترین سیستم رسانهای با تولید سالانه هزاران قطعه موسیقی،انیمیشن، بازی، سریال و آثار سینمایی، در تئوریزه کردن اندیشه خود یکهتاز است.
این آثار رسانهای به عنوان یکی از اثرگذارترین ابزار آلات فرهنگی در گستراندن اهداف ایالت متحده نقش پر رنگی را ایفا میکند، در این راستا انیمیشن ها و بازی ها به عنوان ابزاری سرگرمکننده و پرطرفدار که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است از بالاترین ظرفیت برای شکل دادن به فرهنگ عمومی یک جامعه برخوردار است.
استودیوهای انیمیشن پیکسار (Pixar Animation Studios ) را میتوان یکی
از پیشقراولان انیمیشنسازی دانست که در سال 1986 میلادی توسط
استیو جابز و ادوین کتمول تأسیس شد.

دانلود پاورپوینت با موضوع فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان
قالب فایل: پاورپوینت( قابل ویرایش توسط شما ) --- تعداد 19 اسلاید
انیمیشن، کارتون و بازی ها :
این کمپانی در ابتدا با مشارکت در ساخت انیمیشن داستان اسباببازی (Toy Story ) خود را به شهرت رساند؛ در سال 2006 میلادی نیز والت دیزنی (The Walt Disney Company ) یکی از بزرگترین کمپانیهای رسانهای و سرگرمی جهان به قیمت 7.4 میلیارد دلار پیکسار را از آن خود کرد و آن را به زیرمجموعه شرکت خود تبدیل کرد.
امروزه کشورهای غربی در جنگ نرم فقط به تبلیغات و فیلم بسنده نکردند بلکه حتی در بازیهای رایانه ای کودکانه نیز فعالیت خود را به طور محسوس شروع کرده اند . برای مثال در بازی کودکانه farm frenzi pizza party با مفید نشان دادن خوک که از نظر اسلام نجس میباشد قصد تخریب ذهن کودکان مسلمان را دارند . در این بازی خوکی که حتی از نظر اقتصادی غربی ها هم از گاو و گوساله برای یک مزرعه دار به صرفه تر نیست را بهترین راه درآمدزایی و مفیدترین حیوان خانگی جلوه میدهند تا این فکر در ذهن فرزندان ما ایجاد شود که خوک برخلاف چیزی که اسلام گفته است بسیار مفید و بهترین دام خانگی است . غربی ها با ساختن چنین بازیهایی قصد تخریب ذهن مسلمانان را برخلاف ارزشها و گفته های اسلام از همان دوران کودکی دارند و اینگونه فکرها با بازی کردن مداوم در حافظه بلندمدت کودکان برای همیشه باقی خواهدماند . درجدیدترین نسخه بازی پرندگان خشمگین نیز در دوتا از مراحل آن باید به سمت نقشه ایران و برج میلاد حمله کنید . پس باید در انتخاب بازیهای رایانه ای برای کودکان خود دقت بیشتری را بکار ببریم و گاهی اوقات هنگام بازی کردن فرزندانتان در کنار آنها نشسته و بازی رایانه ای آنها را نگاه کنید با این کار هم دوستی بیشتری بین شما و فرزندتان ایجاد میشود و هم میتوانید مطمئن شوید که بازی آسیبی به ذهنش نمی زند. انيميشن يكي از ساختارهاي جذاب سينمايي است كه لزوما مخاطب آن كودكان نيستند و بسياري از انيميشنهاي جذاب و زيباي جهان، علاوه بر كودكان و شايد بيشتر از آنها بزرگسالان را مخاطب قرار مي دهند. هرچند توليدات انيميشن ميتوانند طيف گستردهاي از مخاطبان را به خود اختصاص دهند، ليكن انكارناشدنی است كه كودكان، بيشترين توجه و دلبستگي را به برنامههاي انيميشن دارند و با مروري بر گذشته خود، اذعان خواهيم نمود كه انيميشن ها، نقش بسيار بسزايي درشكل گيري شخصيت ما داشتهاند.
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های از فایل اصلی بوده ، برای دریافت کامل فایل بر گزینه خرید کلیک کنید.
روش دانلود فایل :
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
قیمت : 3 هزار تومان