loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود گزارش کار کاراموزی حضور و فعالیت در اداره بهزیستی-دانلود گزارش کار اموزی در بهزیستی -دانلود جدیدترین پایان نامه های اداره بهزیستی-

مهدی بنی حسن بازدید : 5489 دوشنبه 06 مرداد 1393 زمان : 3:14 نظرات (0)

دانلود گزارش کار کاراموزی حضور در اداره بهزیستی

گزارش كار آموزي

دانلود گزارش کار کاراموزی حضور در اداره بهزیستی

قالب بندی:word

تعداد:30 صفحه

رشته تحصیلی :      

مكان كار آموزي : اداره بهزیستی شهرستان

عنوان كارآموزي :کاردانی کامپیوتر

................

مهر 1391

 

 

سپاس خدایی را که در همه ی سختی ها یار و یاور ما هست .

 

اینجانب از زحمات بی دریغ  استاد محترم آقای مهندس .....و همچنین سرپرست محترم کارآموزی آقای مهندس ......و تمامی استادان محترم و مسئولین دانشکده را که مرا یاری نمودند تا دوره ی کاردانی خود را با موفقیت بگذرانم نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

 

فهرست

 

مقدمه.................................................................................................................................5

فصل اول : آشنايي كلي با مكان كارآموزي.........................................................................6

تاريخچه خدمات بهزيستي: .................................................................................................6

معرفي سازمان بهزيستي كشور..............................................................................................6

نمودار تشکیلاتی سازمان

معرفي معاونت ‌ها این سازمان...........................................................................................8

حوزه معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور مجلس..........................................................8

حوزه معاونت امور توانبخشی.................................................................................................9

حوزه معاونت امور اجتماعی

حوزه امور فرهنگی و مشارکت‌های مردمی

حوزه مرکز توسعه پیشگیری

فصل دوم : ارزيابي بخش هاي مرتبط با رشته علمي كارآموز

فصل سوم : آزمون آموخته ها ، نتايج و پيشنهادات

گزارش های هفته گی کار آموزی

خلاصه گزارش ماهانه کارآموزی

ارزشیابی سرپرست كارآموزي

ارزشیابی مدرس كارآموزي

 

گزارش كار آموزي

نام و نام خانوادگی  : 
رشته تحصیلی :       
مكان كار آموزي : اداره بهزیستی شهرستان 
عنوان كارآموزي :کاردانی کامپیوتر
................
مهر 1391
 
 
سپاس خدایی را که در همه ی سختی ها یار و یاور ما هست .
 
اینجانب از زحمات بی دریغ  استاد محترم آقای مهندس .....و همچنین سرپرست محترم کارآموزی آقای مهندس ......و تمامی استادان محترم و مسئولین دانشکده را که مرا یاری نمودند تا دوره ی کاردانی خود را با موفقیت بگذرانم نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
 
 
مقدمه :
کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به دانشجویان کارآموزان با توجه به مهارت‌های مورد نیازشان، آموزش داده می‌شود. دوره‌های کارآموزی در مشاغل اقتصادي ، توليدي ، خدماتي ، ستادي ، تحقيقاتي ، طراحي و مشاوره هاي آموزشي ، فني ، اكتشفافي ، استخراجي و غيره ، که رشته کارآموز با آن مرتبط است، می‌شود. کارآموزان، مهارت‌های مورد نیاز دررشته ی خود را در دوره‌های کارآموزی می‌آموزند. در طول دوره ی کار آموزی ، یک سرپرست یا کارفرما ،آموزش‌های دورهٔ کارآموزی، دانشجوی کارآموز را برعهده،همچنین در طول دوره ی کارآموزی یک مدرس کارآموزی تحت عنوان استاد كارآموزي مسئول راهنمايي دانشجو و ارائه نمره به واحد آموزش آموزشكده / دانشكده مي باشد . 
برای تعیین محل کارآموزی دانشجو ، محل کار آموزی  مورد نظر خود را  با موافقط استاد راهنما مشخص می کند. پس از تایید فرم شروع به کار از طرف سرپرست کارآموزی و استاد راهنمادانشجو  دوره ی کار آموزی خود را شروع می کند .
مجموع ساعاتی که دانشجو در محل کارآموزی باید حضور داشته باشد240 می باشد و دانشجو بايستي طوري برنامه ريزي نمايد كه كارآموزي تا پايان ترم خاتمه يابد 
 
 
فصل اول : آشنايي كلي با مكان كارآموزي
 
1-1  تاريخچه خدمات بهزيستي: 
خدمات بهزيستي در كشور ايران قبلاٌ توسط افراد خير و مؤسسات خيريه مختلف ونيز بخش محدودي از آن توسط دولت انجام مي گرفت. نمونه روشن آن خدماتي بود، كه تحت عنوان اوقاف ارائه مي گرديد. اين فعاليت ها به تدريج به عهده دستگاه هاي سازمان يافته اي گذاشته شده وبه صورت متشكل تري در خدمت مردم قرار گرفت. 
 
1-2 معرفي سازمان بهزيستي كشور
سازمان بهزيستي كشور از مهمترين نهادهاي حمايتي دولتي است كه از طريق بودجه عمومي به افراد معلول و محروم جامعه كمك مي‌نمايد. پس از پيروزي انقلاب، سازمان بهزيستي كشور از ادغام سازمان‌هاي خيريه و حمايتي كه در اين بخش فعاليت مي‌كردند، آغاز به كار كرد.
پس از بررسي و مطالعات شهيد گرانقدر دكتر محمد علي فياض‌بخش، سازمان بهزيستي كشور به موجب لايحه قانوني مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بيست‌ويكم و بيست‌ونهم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشكيل شد تا با اتخاذ تدابير و ارائه خدمات و حمايت‌هاي غيربيمه‌اي با حفظ ارزش‌ها و كرامت والاي انساني و تكيه بر مشاركت‌هاي مردم و همكاري نزديك سازمان‌هاي ذيربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشي، حمايتي، بازپروري و پيشگيري از معلوليت‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي و كمك به تأمين حداقل نيازهاي اساسي گروه‌هاي كم درآمد، اقدام نمايد.
در تيرماه سال 1383 بر اساس قانون ساختار وزارت رفاه و تأمين اجتماعي سازمان بهزيستي كشور به همراه سازمان هاي تأمين اجتماعي و بيمه خدمات درماني از وزارت بهداشت، درمان و آموزش منفك و به زير مجموعه وزارت رفاه و تأمين اجتماعي ملحق شد.
قانون  تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم تیرماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 11/4/1390 به تأیید شورای نگهبان رسید: به موجب این قانون  ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تأمین وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌شود و کلیه وظایف و اختیاراتی که طبق قوانین برعهده وزارتخانه های یادشده بوده است به وزارتخانه جدید و وزیر آن منتقل می‌گردد.
 
بر همین اساس در تيرماه سال 1390 بر اساس قانون ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه و تأمين اجتماعي، سازمان بهزيستي كشور به زير مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ملحق شد
نمودار تشکیلاتی سازمان
   
 
1-3 معرفي معاونت ‌ها این سازمان:
1-3-  1حوزه معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور مجلس
 اقدامات که این معاونت انجام می دهد عبارتند از :
  نظارت بر تهيه و تنظيم بودجه واحدهاي تابعه طبق دستورالعمل‌هاي صادره و خط مشي كلي سازمان برنامه وبودجه با توجه به توسعه فعاليت ها
  ابلاغ دستورالعمل هاي اجرائي مربوطه و بخشنامه‌هاي اداري و مالي به واحدهاي مراكز تابعه و نظارت بر حسن اجراي آنها
  نظارت بر تهيه و تنظيم و جمع آوري آمار و اطلاعات مورد نياز 
   نظارت بر انجام امور اداري وپرسنلي واحدهاي تابعه با توجه به خط مشي كلي سازمان 
   نظارت بر تهيه و تنظيم فرم هاي ارزشيابي كاركنان طبق ضوابط اجرائي ابلاغ شده
   نظارت بر انجام امور مالي و نگهداري حساب اموال واحدهاي تابعه و امضاء اسناد مالي با توجه به مقررات مربوطه
  نظارت بر حسن اجراي امور تداركاتي و خدماتي واحدهاي تابعه با توجه به خط مشي تعيين شده
   پيش بيني تجهيزات فني مورد نياز واحدهاي توانبخشي با همكاري معاونت توانبخشي واقدام مناسب جهت تهيه آنان
  برنامه‌ريزي جهت تامين اهداف سازمان بهزيستي با توجه به امكانات موجود و نیازها و پيشنهاد طرح توسعه و گسترش با توجه به مقررات و خط مشي‌هاي تعيين شده با همكاري معاونت توانبخشي و اجتماعي در صورت لزوم شركت در جلسات و سمينارها 
 
1-3-2 حوزه معاونت امور توانبخشی
معاونت توانبخشي مجموعه‌اي است كه اقدامات هدفمند را، در جهت قادر سازي شخص معلول، بمنظور دست يابي به سطح نهايي توانايي و عملكرد جسمي، حسي، ذهني رواني، اجتماعي و حفظ اين تواناييها انجام مي دهد. بر اين اساس فعاليت عمده اين مجموعه تغيير زندگي معلولين براي استقلال بيشتر مي‌باشد.
اين اقدامات در قالب (ابعاد توانبخشي) كه در زیر تعريف مي شود، انجام مي‌پذيرد.
1-3-2-1  توانبخشي اجتماعي:
توانبخشي اجتماعي و رواني، شرايط انطباق و پذيرش معلوليت را براي فرد آسيب ديده فراهم مي‌كند. انطباق با شرايط معلوليت، فرايندي است كه زمان مورد نياز آن در افراد مختلف، متفاوت است اولين اقدام در اين توانبخشي، "ارزشيابي فرد معلول" است كه از طريق مشاهده، مصاحبه و جمع آوري اطلاعات از ساير منابع، انجام مي گيرد.
اين كار توسط مددكار اجتماعي انجام مي‌شود. مددكار نقشي چند بعدي بعنوان آموزش دهنده، تسهيل كننده روابط اجتماعي، حامي و مدافع فرد معلول و خانواده در سيستمهاي اجتماعي ايفا مي‌نمايد.
1-3-2-2 توانبخشي آموزشي :
منظور از توانبخشي آموزشي، برنامه ويژه‌اي است كه مي‌تواند نيازهاي آموزشي خاص كودكان معلول را برآورده سازد.
براي چنين كاري ممكن است ابزارهاي خاص، روشهاي آموزش و تجهيزات ويژه مورد نياز باشد. يك رويكرد منظم آموزشي براي كودكان معلول داراي سه مرحله است:
  انتخاب هدف آموزشي
  انتخاب روش آموزشي مناسب
  ارزشيابي پيشرفت برنامه
 توانبخشي آموزشي شامل برنامه هاي ذيل مي باشد
 الف - برنامه آموزشي انطباقي:
    برنامه آموزشي امور خودياري Self help به افراد كم توان ذهني
   برنامه آموزشي تحرك و جهت يابي Mobility&Orientation به افراد نابينا
  برنامه تربيت شنيداري Auditory Training براي افراد كم شنوا
  برنامه آموزش شيوه‌ هاي ايجاد ارتباط غير كلامي و روش ارتباط كلي به افراد ناشنوا
  آموزش انجام مهارتهاي خودياري و مهارتهاي روزانه به انواع معلوليتهاي جسمي حركتي
                  
ب - برنامه سوادآموزي افراد معلول
  سوادآموزي كم توانان ذهني درحد آموزش پذير  
  سوادآموزي افراد مبتلا به اختلالات بينايي
  سوادآموزي افراد بااختلالات شنيداري
  سوادآموزي معلولين جسمي و حركتي
1-3-2-3 توانبخشي حرفه اي
تعريف: آن جزء مداوم و روند هماهنگ توانبخشي كه شامل تهيه مقدمات خدمات حرفه اي، آموزش حرفه اي و كاريابي ويژه مي‌شود تا فرد معلول بتواند احساس امنيت كند و اشتغال مناسبي كسب نمايد.خدمات توانبخشي حرفه اي بايستي براي كليه افراد معلول بدون توجه به ريشه و ماهيت معلوليت و سن ايشان وجود داشته باشد و اميدي منصفانه نسبت به يافتن اشتغال مناسب و مطمئن و ثابت بوجود آورد.
1-3-2-4 توانبخشي پزشکي
 1-3-3 حوزه معاونت امور اجتماعی:
اين معاونت مسئول ارائه و انجام برنامه‌هاي خدمات اجتماعي بشرح زير است:
   قادرسازي: ارائه خدمات قادرسازي به افراد و گروههائي كه بنا به دلايل اقتصادي اجتماعي و تربيتي و فرهنگي از روال عادي زندگي بازمانده ودر وضعيت اضطراري قرار دارند.
 
   ارائه خدمات مددكاري و مشاوره‌اي: شامل مصاحبه، بازديد منزل وساير روشها جهت آشنايي با وضعيت اقتصادي، اجتماعي خانوادگي، جسمي، روحي وفرهنگي خانواده وارزيابي نيازهاي مددجويان.
 
   ارائه خدمات حمايتي مادي و معنوي به خانواده‌هاي بي سرپرست و نيازمند كه به دلايلي از قبيل فوت، زنداني‌شدن، مفقودالاثر شدن و يا به سربازي رفتن سرپرست، طلاق و … فاقد سرپرست بوده و قادر به تامين حداقل نيازهاي اساسي خود نیستند.
 
   پرداخت كمكهاي مالي: از طريق پرداخت مستمري ماهيانه ، كمك هزينه تحصيلي و آموزشي و خدمات بيمه‌اي كمكهاي موردي غيرمستمر (مسكن، پوشاك، لوازم زندگي، سرمايه كار، جهيزيه و …) اشتغال و اشتغالزائي
 
   ارائه آموزشهاي پيش دبستاني: در مهدهاي كودك از سنين 3 ماهه تا 6 ساله با نظارت بر فعاليت مهدهاي كودك دولتي خودكفا و خصوصي.
 
   مراقبت شبانه روزي كودكان و نوجوانان بي سرپرست و بدسرپرست و جلب مشاركت مردم و افراد خيّر در امر مراقبت از فرزندان و ايجاد و توسعه مراكز شبانه‌روزي .
 
   مقابله با ناسازگاريها، انحرافات، اصلاح و ارشاد منحرفين اجتماعي جهت قادرسازي گروههاي آسيب پذير و آسيب ديده اجتماعي براي بازگشت به زندگي سالم خانوادگي و اجتماعي و كاهش آسيبهاي اجتماعي
 
   ارائه خدمات آموزشي، عقيدتي، تربيت بدني، فرهنگي وبرقراري اردوهاي تربيتي براي جوانان و نوجوانان تحت پوشش در جهت پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي 
1-3-4 حوزه امور فرهنگی و مشارکت‌های مردمی
سازمان بهزیستی کشور در راستای تحقق اهداف کلان دولت در برنامه های توسعه و در اجرای آرمان های الهی و وظایف قانونی خود  مبنی بر ارائه خدمت به همنوعان، به ویژه اقشار نیازمند و آسیب دیده اجتماعی طرح ها و فعالیت های بسیاری را در معاونت های امور اجتماعی، توانبخشی  پیشگیری، و امور فرهنگی، مشارکتهای مردمی اشتغال و مؤسسات خیریه برنامه ریزی و اجرا می نماید. 
اجرای برنامه های بهزیستی با توجه به دامنه و وسعت آسیب های اجتماعی ناشی از فقر اقتصادی و فرهنگی به ویژه در دهک های پایین جامعه نیاز به اعتبارات مالی قابل توجهی دارد که قطعاً تأمین آن از محل بودجه های سالیانه دولتی امکان پذیر نخواهد بود. لذا این امر می بایستی از طریق جلب مشارکت اجتماعی و خدمات داوطلبانه مردمی جبران گردد.
به این ترتیب جایگاه (معاونت مشارکتهای مردمی و اشتغال و مؤسسات خیریه) در این سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سوابق نیز گویای این حقیقت است که بهزیستی بدون مشارکت مالی و خدماتی مردم حتی پاسخگوی نیازهای اولیه و اساسی مددجویان و معلولین تحت پوشش خود نیز نبوده است. بنابر این اهمیت و ضرورت توجه به حوزه بیش از پیش هویدا است.
این گونه سرمایه گذاری  نه تنها  منجر به آورده های  چشمگیر مادی و معنوی برای سازمان شده، بلکه موجبات گسترش روزافزون فرهنگ مشارکت و نوع دوستی در جامعه را نیز فراهم  خواهد نمود.
 به این ترتیب نقش معاونت مشارکت های مردمی ، اشتغال و مؤسسات خیریه در سازمان بهزیستی عبارت از مدیریت توانمند سازی و هدایت مردم مشارکت جو و داوطلبان ارائه خدمت جهت رفع نیازها و مشکلات  جامعه هدف تحت پوشش خواهد بود.
1-3-4-1 اهداف معاونت توانمندسازی و مشارکت های مردمی بهزیستی کشور:
  توانمندسازی خصوصا، توانمندسازی اقتصادی
  کمک به مددجویان جهت تهیه و ساخت مسکن
  کمک به اشتغال و پیگیری های مربوطه
  جذب و هدایت خیرین
  نظارت و توسعه و راه اندازی موسسات و مراکز غیر دولتی
1-3-5 حوزه مرکز توسعه پیشگیری
معاونت امور فرهنگي و پيشگيري یا حوزه مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزيستي كشور در سال 1371 به عنوان يكي از معاونت‌هاي سازمان بهزيستي كه متولي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و معلوليت‌ها مي‌باشد تأسيس شد.
1-3-5-1 مأموريت معاونت:
مأموريت حوزه مرکز توسعه پیشگیری كاهش بار ناشي از آسيب‌هاي اجتماعي و معلوليت‌ها از طريق كاهش بروز و شيوع آنها و ارتقاي فرهنگ سلامت در سطح جامعه مي‌باشد.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
خرید انلاین = دانلود انلاین
 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 3381
  • آی پی امروز : 191
  • آی پی دیروز : 227
  • بازدید امروز : 5,881
  • باردید دیروز : 5,885
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 22
  • بازدید هفته : 13,790
  • بازدید ماه : 23,995
  • بازدید سال : 226,436
  • بازدید کلی : 5,896,756