loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود گزارش کاراموزی پرورش زنبور عسل - طرح توجیهی پرورش زنبور عسل , دانلود گزارش کاراموزی پرورش زنبورعسل به همراه طرح توجیه اقتصادی پرورش 200 کندوی زنبور عسل

مهدی بنی حسن بازدید : 1730 چهارشنبه 08 مهر 1394 زمان : 12:37 نظرات (1)

زنبور عسل: امروز در این پست قصد توضیحی کامل از پرورش زنبور عسل را دارم . در فصل اول و دوم به طور کامل از نظر تئوری توضیح داده ام و در فصل سه یک طرح توجیهی کامل  به بررسی مخارج و هزینه های ان و در فصل چهار به طور خلاصه به جمع بندی و نتیجه گیری و پیشنهادات پرداخته ام.

این فایل به شما دانشجویانی که برای گزارش کاراموزی و همچنین شما دوستان علاقه مند برای اشنایی با پرورش زنبور عسل مفید میباشد.

باشد که موردتوجه شما دوستان قرار بگیره.

 

دانلود گزارش کاراموزی پرورش زنبورعسل به همراه طرح توجیه اقتصادی  پرورش 200 فروندی کندوی زنبور عسل در طی 1 سال

تعداد صفحات :31 صفحه  قالب فایل :word


زنبور عسل
یکی از مظاهر قدرت نا متناهی آفرینش:

    در این جهان بزرگ که بی شک مخلوق یک قدرت بی انتهای عظیم است.آنچه از جامد ، نبات، حیوان ،آفریده شده وظیفه خاصی را اجرا می کند که از بدو آفرینش برای آنکه معین گشته و هم کار خود را با نظم و ترتیب انجام میدهد و اگر در کار هر یک ار آنها دقیق شویم به عظمت قدرت عظیمی که تمام ، مصنوع و مخلوق ان هستند مبهوت متهیر خواهیم بود و در آستان عظمتش سجده ی  عبودیت خواهیم نمود .
در بین میلیون ها موجودات زنده ،حشره کوچکی را بنام زنبور عسل انتخاب کرده و در زندگانی و
حیات و اعمال شبانه روزی این حیوان ضعیف و درعین حال شگرف دقیق شده و مشاهده می کنیم که با نظم و ترتیب فراوان زندگی خود را با دقت و نکات بسیار قابل توجه اداره می نمایند.بیهوده نیست که قرن ها علما و دانشمندان جهان ،عمر خود را صرف دقت و رسیدگی در زندگانی حیوان و یا نباتی می نمایند زیرا کشف و دانستن هر یک از این رموز نتنها بر معلومات می افزاید بلکه خود عبرت برای بشر غافل است تا بداند او را بازیچه نگرفته و بیهوده  نیا فریده که بخورد و عیّش کند و هم نوع خود را آزرده و مالی از حرام و حلال گردآورد و بگذرد:بلکه برای او هم وظایفی مهم مقرر گشته که باید همان دقت انجام دهد ،تشریح زندگی زنبور عسل برای اینکه تا حدی خوان ندهی گرامی با زندگی و عملیات و طرز استفاده که از آن میتوان برد ، پی ببرد بشرح آن می پردازیم .
در اینجا نوشته ی  یک دانشمند بزرگ را یاد آور می شویم (از یک ساعت مطالعه در خود کندو،بر     چندین ساعت مطالعه در کتاب خانه ترجیح خواهد داشت ).
تاریخچه
      زنبور عسل در قرن اولیه یعنی پس از پیدایش،به امر الهی که فرمود در شکاف صخره ها و غارها و شکم درختان کهن مسکن گزیده به زندگی و تولید عسل ،همان ماده شفا بخش که در قرآن کریم فرموده :ادامه میداده است کمکم انسانها در بر خورد با غارها و درختان لذت شیرینی این شهد طبیعی را چشیده و از ان استفاده نمودند و هر چه از ان بیشتر لذت بردند بیشتر در پی استفاده از این حشره بر آمدهو به فکر افتادند آنها را در دسترس داشته باشند و این بود که تنه درختان را که درآنها زنبور مسکن کرده بود بریده و نزدیک منازل و کشتزار استفاده ار آن کشف کرده و باز هم مطالعات و بررسی های لازم را ادامه میدهد .

 

دانلود گزارش کار کاراموزی پرورش زنبور عسل به همراه طرح توجیهی


فصل اول: كليات

1. تعريف موضوع:
با رشد و پیشرفت روز به روز بشر در زمینه های علوم مختلف و آشنایی با انواع گونه ها ی حشرات ، یکی از علومی که توانسته رشد چشم گیری در ضمینه علوم گیاهی و جانوری به خود ببیند علم پروش و نگهداری زنبوران مختلف است که توانسته است جای خود را در بین علوم مختلف به میزان قابل توجه ای تثبیت کند.


2. اهداف تحقيق
هدف از این تحقیق آشنایی با انواع زنبور عسل و پرورش آنها و آشنا کردن شما خواننده عزیز با چگونگی پرورش زنبور عسل.

3. اهميت تحقيق:
علاقه نسبی  و پرورش دادن زنبور و آشنایی با این نوع حشره.

4. فرضيات تحقيق:


5. محدوديت‌هاي تحقيق:
1.    نبودن زمان مناسب برای تحقیق

6. تعريف واژه‌ها و اصطلاحات تحقيق:
Bacillus larvae : نوعی باکتری که باعث بیماری لوک آمریکایی.
Streptococcus pluton : نوعی باکتری است که باعث بیماری لوک اروپایی.
Morator aeratulae : ویروسی که باعث بیماری کیسه فرم نوزادان.
Nsema apis : نوعی بیماری به نام نوزما است که باعث آن غذای آلوده است.
Micropbyle :سوراخی است که اسپرماتو زوئد ها برای عمل لقاح در آن نفوذ می کنند.

7. روش تحقيق:
الف. شیوه جمع آوری اطلاعات:
1. روش کتاب خانه ای
2 . اینتر نت


ب. تاریخچه ی  تحقیق:
    پیرو متن


فصل دوم:
1.    پيشينه‌ي تحقيق «مباني نظري»


سابقه زنبور داری در ایران
     در ایران زنبور عسل سابقه زیاد دارد و قرنها پیش از اسلام زنبور را در ایران می شناختند و در قصص،افسانه ها و شاهنامه پرورش زنبور عسل را به دوران هوشنگ نسبت داده اند  و متاسفانه در طول چندین هزار سال تاریخ از این حیث هم ،ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم . در بدو امر، کندویی در کار نبوده و موم و عسل از جنگل می آورده اند ،چنانکه امروزه هم در نواحی جنگلی ایران معمول است .
   در جنگل ،زنبور عسل از درختهای کهن سال و پوسیده تو خالی استفاده نموده ،لانه خود را درآن می سازد از گرد گل و شیره گلهای درختان و گیاهان جنگلی برای تهیه عسل و موم و مصالح شانه بهرمند میگردد.
 
  انواع کندوهای بومی ایران
    معمولا در ایران کندوها از گل ،تنه درخت و سبد تهیه میشوند . از گل هم دو نوع که یکی بصورت سبد و یک نوع هم  بصورت  استوانه که هر دو نوع را در کوره پخته و بصورت سفال درمی‌آورند .سبدهای تر که هم بشکل استوانه یافت می شوند که روی انها را با مخلوتی از گل و سر گین گاو اندود میکنند وخلل و خرج آن را مي‌‌گيرند تا مانع نفوذ هوا يا حشرات به داخل آن بشود. كندوهاي چوبي هم از تنه‌ي درختان به شكل استوانه تخليه مي‌شوند كه داخل چوب را خالي كرده و سرو ته آن را با تخته مي‌پوشانند و در جلوي آن سوراخ كوچكي جهت پرواز زنبور تعبيه مي‌نمايند.
زنبورانی که یک کندو را تشکیل میدهند:
گروه زنبور عسل که در وهلی اول بنظر ما از یک  جنس می آید در حقیقت از سه قسم افراد بوجود آمده که هر قسم از آنها برای انجام کار مخصوص آفریده شده اند.
1.    ملکه
2.    هزاران زنبور کارگر
3.    عده ای از زنبوراننر (این عده تغییر پزیر است)
    
این عده دارای صفات و مشخصه ای می باشند ک چشم کار آزموده متخصص پرورش زنبور عسل  وزنبور دار شایسته هم آنها را به آسانی  می تواند بشناسد و حتی کسی خم که در پرورش زنبور عسل تازه کار مي‌باشد با كمي دقت ميتواند جاي ملكه را در ميان دسته انبوهي باز يابد، اما دراين كار بايد صبر و حوصله داشته باشد و خود را دچار زحمت نكند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

درجه حرارت هوا و زنبور عسل:
    بیشتر و در حقیقت عموم زنبور شناسان را عقیده بر این است اقلاٌ حرارت هوا در بیرون کندو باید 10 تا 20 درجه باشد تا اینکه زنبور عسل در جستجوی آب ،گرده ی گل و حتی شیره گل از آشیانه خود بیرون برود . با این همه در مناطق کوهستانی که برف هفته های درازی را می پوشاند ، باید استثناء شد، و هر گاه پرورش دهند هر زنبور در ورودی کندو را مسدود نسازد یا پرده برای آن درست نکند زنبور عسل که در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و سفیدی طبیعت در اطراف خود دل از دست داده است حتی در درجه حرارت کمتر از صفر درجه ، کندو را ترک خواهد کرد .

عوامل آب و هوایی و اقلیمی:
مهمترین عوامل اقلیمی موثر بر روی میزان فعالیت زنبور عسل عبارتند از نور ، رطوبت، درجه حرارت و شدت باد در محیط .
الف - درجه حرارت : مناسب ترین درجه حرارت محیط برای فعالیت عموم نژادهای زنبور عسل دمای 20 تا35 درجه سانتیگراد است . فعالیت زنبور عسل در دمای بالاتر از 35 و پایین تر از 20 درجه سانتیگراد به تدریج کم می شود و در بیشتر از 43 درجه سانتیگراد  و کمتر از 8 درجه سانتیگراد به طور کامل متوقف میشود
ب- نور: فعالیت گرده افشانی با چرای زنبور عسل متناسب با بلا رفتن خورشید در روز زیاد می شود و در غروب متناسب با کاهش نور کم می شود . در هوای ابری و مه آلود بر حسب میزان شدت کاهش نور فعالیت زنبورهای عسل کم می شود به طور کلی زنبورهای عسل برای اقدام به پرواز برای جمع آوری شهد و گرده یا آب نیاز به نور کافی دارند هر چه طول مدت روز بیشتر باشد ، زنبورها ساعت بیشتری را به پروازهای غذا آوری اختصاص میدهند.
پ- رطوبت : در هوای بارانی یا برفی زنبورها به طور کامل خروج از کندو اجتناب میکنند.همچنین وقتی رطوبت هوا به حد اشباع برسد فعالیت زنبور عسل بسیار کم می شود . شاید علت این کاهش فعالیت، یکی مشکل زنبور عسل در تنفس در هوای بسیار مرطوب باشد و دیگری تغییر میزان رطوبت شهد و گرده از قابلیت استفاده و یا مطلوبیت آنها را برای زنبور عسل کم می‌کند.
ت- باد: وقتی سرعت باد 40 کیلومتر در ساعت برسد فعالیت چرای زنبور عسل به طوری متوقف می شود . به طور کلی زنبور عسل برای رفتن به چرا ، هوای آرام ترجیح میدهد و هر چه شدت باد زیاد تر شود از تمایل این حشره به پرواز کاسته می شود.  
انتخاب زنبور عسل:
        برای اینکه شخص دارای کندوی خوب باشد تنها تعداد کافی و زیاد را نباید در نظر گرفت بلکه نوع و نژاد زنبور را در اولین مرحله باید در نظر بگیرد و زنبوری تهیه کند که مشخصات لازم را داشته باشد و از نژادهای برگزیده و سالم و مقاوم باشد.
نژادهای زنبور عسل:
        زنبور عسل از دسته حشرات بال پرده دار hymenoptere) ( و از خوانواده ی (Apides) است .زنبور دارای نژادهای گوناگونی است که از روی رنگ و درشتی و ریزی آنها تشخیص داده می شود.


    نژادهای مختلف زنبور:
1.    زنبور عسل ایتالیا (Apialogustica)
2.    زنبور کار نیولان ((Carnirliene
3.    زنبور قفقازی (   (Caucasian      
4.    زنبور قبرسی ((Chypriote    
5.    زنبور مصری (    (Fgyptiennse
6.    زنبور هندی (  (Apis Indica                           
از نژادهای بالا سه نژاد قابل توجه و بسیار مهم است و نگهداری و پرورش داده می شود که عبارتند از کارنیولا،قفازی، ایتالیائی.

ملکه:
    ملکه مادر در تمام زنبورهاست،تخم میگذارد و تکثیر نوع میکند . ملکه عموماٌدر کندوها فرد و تک است و به چندین سبب نمی تواند بیش از یکی باشد. اولاٌ اگر دو یا چند ملکه در کندو یافت شود خود انها با هم نزاع نموده ،بالاخره یکی در جنگ غالب و دیگران مغلوب شده و از بین می روند.  دوم در صورت تعدادی ملکه ، خود زنبوران کارگر ملکه زائد را که طبعاٌ پیر و یا ضعیف است هلاک می سازند و حتی در موقع بوجود آمدن ملکه جوان ملکه پیر را معدوم می سازند .
سوم قبل از خروج ملکه جوان از حجره تولد، ملکه سال خورده پرده ی حجره را سوراخ کرده شکم خود را داخل می کند و ملکه نزدیک ثمر را چنان نیش می زند که به هلاکت برسد . تصور نشود که ملکه مدیره ی کندو است و نظم و ترتیب و عملیات کندو و نتیجه احکام و اوامر اوست . بلکه برعکس ملکه دست نشانیده زنبورهای کارگر بوده و بقدری عاجز است که غذایش را آنها تهیه می کنند، آنهم نه بطرق معمول ، بلکه زنبوران کارگر غذای او را در معده خود می سازند و بعد ملکه زبان را به گلوی آنها فرو برده وغذای آماده می گیرد . ملکه خیلی ترسو است ،اندک حرکتی موجب وحشت او گشته و به گوشهای پناه می برد . شکل آن بخوبی از بقیه زنبورها تشخیص داده میشود . قدش بلند تر و کشیده تر است و بلندی قد هم  مخصوصاٌ بواسطه ی طویل بودن شکم آن است . و بیش از همه میتوان او را از هیکل اندامش شناخت. قد آن از 18 تا 20 میلیمتر است بطن ملکه بیشتر از اعضای او رشد کرده است . برای اینکه اعضای تولد و تناسل یک موجود ماده در وجود او جا دارد و برعکس اعضای جمع آوری شیره وگرده او بسیار کوچکتر از اعضای زنبورا ن دیگر است . زیرا این اعضا ی ملکه بدرد کاری نمی خورد . رنگ ملکه در بیشتر موارد با رنگ زنبورا ن کارگرمتفاوت است و حتی در نژاد سیاه بطن ملکه اشعه برنزی وکرم رنگی دارد . رفتار و حرکات ملکه آرام وشاهانه است .
انتخاب ملکه:
    انتخاب ملکه بر اساس درازای ربان ملکهصورت می گیرد . همه کس میداند که این انتخاب چه اندازه کار مشکلی است در واقع بعلت طبیعی، زبان ملکه که قادر به تغذیه خود نمی باشد کوتاه است و ما بزودی خواهیم دید که زبان زنبورا نر نیز کوتاه است و از طرف دیگر هر گاه این موضوع یک عامل مثبت نیز می باشد ، درباره پدر زنبوران نیز قابل اجرا  نمی باشد.
    در نتیجه چنین بنظر می رسد که این انتخاب ملکه و زنبوران نر براساس درازی زبانشانمحال و ممتنع است وبا این همهمقصود این است که این مسئله بزرگ توجه و دقت پرورش دهنده را بسوی خود جلب کند و در انتخاب ملکه ها درازی زبان را از نظر دور ندارد و این نکته را در نظر بگیرد که چه اندازه می توان در عمل از آن استفاده کرد .
سن ملکه:  
پرورش دهنده زنبور عسل بوسیله مشاهده صورت ظاهر باید قادر به تشخیص سن ملکه باشد ، بطن ملکه هایی که هنوز دوشیزه میباشند چندان رشد نکرده است و اندام کوچک (نسبی) او پیدا کردنش را مشکل میسازد و مدت بیشتری وقت می خواهد.
    این ملکه ترسو است و در روی شانه ها به هر سو می رود ،  ملکه بارور دارای بطنی باد کرده است . در دوره جوانی رفتارش زننده وتند است . اما با این همه رفتاری با وقار و شاهانه دارد . این ملکه در همه عمر خویش پیوسته تر سو می باشد ، از روشنایی فرار میکند و پیوسته با سرعت تعجب آوری در گوشه های کندو یا چهار چوب ها فرو می رود ، بدن او مانند مخمل بنظر می رسد و بطنش مو دارد بالهایش پاک ودست نخورده میباشد و بتدریج که ملکه رو به پیری می نهد رفتار و صورت ظاهری او دست خوش تغییر می گردد. حرکت رفتارش آرامتر و و تردید آمیزتر می شود موهای سینه کم کم می ریزد و قیافه و منظرش روشنتر و درخشان تر می شود و بالهایش در اصطکاک و مالش مداوم فرسوده  ریش ریش می شود. رفتار او با تخم گذاری نامرتب و آشفته همراه است. و اینها علامت پیری و کهولت سن او می باشد و زنبوران باید به فکر ملکه جدید و دور انداختن ملکه پیر باشد.

زنبور کارگر:
زنبوران ماده ، به زبان دیگر زنبوران کارگر مهمترین قسمت اجتماع زنبوران را که عده آن ممکن است از ده هزار تا هشتاد هزار و حتی صد هزار باشد تشکیل می دهند . کلیه خدمات کندو از حیث ساختن حجره ها تهیه غذا ، پرورش بچه های زنبور و تنظیف و بسیاری دیگر را عهده دار می باشند.
    زنبور کارگر اگر جه ماده است ولی بعلت شکل خاصی که آلت  مادینه آن دارد نمیتواند با زنبور نر جفت شده و تخم گذارد و جثه این زنبوران از ملکه و زنبورهای نر کوچکتر است وطول جثه اش از 12 تا 14 میلیمتر است .
    بالهای کارگرانتا انتهای بدن آنها می رسد . زنبور کارگر جمعیت واقعی کندو استو کلیه خدمات کندو بر عهده اوست.زندگانی سایرین منوط بوجود اوست .وظایف کارگر بسیار متعدد لست ،شیره نباتات را می مکند ، گرده گل را جمع می کند، عسل ذخیره می نمایند ،غذای لاروها و ملکه و زنبور را می دهند، پاسبانی کندو را می کنند، حفظ نظافت مینمایند ،اشیاء خارجی و فضولات و لاشه های زنبور های مرده را کمال دقت از حجره عا آورده و بیرون می ریزند.    

تولید زنبور ماده:
    چنان که دیدیم ، زنبور ماده از یک تخم بارور بوجود می آید و این تکامل در 21 روز بطول می انجامد. درجه حرارت برای دوره یی که تخم رشد می کند و دوره پرورش کرم در داخل کندو تقریباًاز 23 تا 36 درحه می باشد و ممکن است، عواملی این درجه حرارت را تغییر دهد و از این رو برای آنکه از کاهش  درجه حرارت و مصرف بیش از حد عسل به منظور جبران پیش آمد جلوگیری شود، باید کندو بوضع خوبی ساخته شده باشد و نگذارد که کاهش درجه حرارت در داخل آن روی دهد.     


زنبوران نر:
    چیزی که در کندو وجود و فایدهآن محل گفتگو می باشد وجود زنبوران نر است . این زنبوران که عده شان در دوره کار و کوشش به چند صد می رسد از روی قد قامت و رفتار سنگین شان می توان شناخت. زنبور نر شکل خاصی دارد و از سایر زنبورها کلفت تر است. شکمش کوتاهتر و در انتها دارای پشم زیادی است. نیش ندارد و نمی گزد هر گاه آن را در دست بگیرند فرار، فرار می کند . وجود زنبور نر قد و قیمتی نیست. فقط در مواقع فراوانی شربت نباتی یعنی در نواحی معتدل در بهار و تابستان دیده می شود. در سایر اوقات که مواد عسل وجود ندارد از کندو اخراج و چون قادر بهتهیه غذا نیست از گرسنگی می میرد. زمانی عده زنبور نر در کندو زیاد می شود که جمعیت کندو خیلی کم ویا کندو بدون ملکه و یتیم ودر حال عدم انتظام باشد. زنبور نر جز با جفت شدن با ملکه نتیجه دیگری ندارد. و به همین جهت وجود آنها در کندو لازم است زیرا حداقل وجود یک زنبور نر برای بارور کردن ملکه که با دسته زنبوران مهاجرت کرده است بشود.

خصوصیات زنبور نر:
    طول بدن زنبور نر 15 میلیمتر و عرض سینه 5 میلیمتر، بالای بسیار درازی دارند که طول آن 28 میلیمتر است و از بتن تجاوز می کند. وزن زنبور نر 23/ 0 گرم است. بدن زنبور نر در همه جا دارای موهای فراوان است. سرش درشت ،گرد و قطر سرش 4 میلیمتر است. زنبور نر دارای پنجه های نازک است ، در پاهای زنبور نر سبد جمع آوری گرد و شیره گل و موهای پاک کن گرد گل وجود ندارد. بالاخره مصیبت زنبور نر بدان گرفتار می باشد این است که هیچ گونه نیشی ندارد.


فایده زنبور نر:
    چنانکه دیدیم وجود یک رقم متناسب از زنبوران نر در کندو مفید است اما کثرت این زنبوران در کندو ممکن است زیان آور باشد.خلاصه، در یک کندوی پیش پا افتاده که زنبوران عسل در آغوش آن در هر کاری آزادند اغلب از اصل ( حداقل زحمت و کوشش ) پیروی می کنند شانه ها در ابتدا حجره های کارگران است و سپس برای آنکه کار زود تر پایان یابد زنبوران عسل این شانه ها را با حجره های زنبوران نر خاتمه می دهند.
    از طرف دیگر باید بدانیم که حتی اگر تمام حجره های همه شانه ها حجره های زنبوران ماده یعنی زنبوران کارگر باشند باز هم زنبوران عسل وسیله برای پروش زنبوران نر پیدا می کنند و این زنبوران نر را حجره های زنبوران ماده پرورش می دهند. انسان هنگامی متوجه وجود این حفره های عادی می شود که پوشیده از پیلهای بر آمده می باشند و عبارت از پیله های زنبوران نر هستند. هر گاه بعلتی یک اجتماع دارای تخمهای زنبوران نر بیشماری باشد، انهدام این تخمها حوه بوسیله فشار حجره ها با دست  و خواه بوسیله کارد مخصوص کار آسانی است.
    زنبوران کارگر علاقه شگرفی بخوردن آنها دارند و با خوشنودی محسوس و آشکاری آنها را فرو می برند . اما بر حسب معمول می توان کارها را بدست طبیعت سپرد و منتظر کشتار بزرگی شد که بدست زنبوران ماده صورت می گیرد .
خروج ملکه:
    اصولا ملکه بجز یک بار برای پرواز زفاف از کندو بیرون نمیآید . اما با پاره ی از اصحاب نظر اظهار و تائدید می کنند که گاهی ملکه برای انکه پیشاپیش با مکانی که باید کلنی در آن جای بگیرد و آشنا شود از کندو بیرون می رود .

 

فصل سوم:
توجیح اقتصادی


توجیه اقتصادی طرح پرورش 200 فروندی کندوی زنبور عسل در طی 1 سال
طرح توجیهی کامل در فایل اصلی موجود میباشد.

 

فصل چهارم:
خلاصه ، نتيجه‌گيري و پيشنهادها


سابقه زنبور داری در ایران:
     در ایران زنبور عسل سابقه زیاد دارد و قرنها پیش از اسلام زنبور را در ایران می شناختند و در قصص،افسانه ها و شاهنامه پرورش زنبور عسل را به دوران هوشنگ نسبت داده اند  و متاسفانه در طول چندین هزار سال تاریخ از این حیث هم ،ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم . در بدو امر، کندویی در کار نبوده و موم و عسل از جنگل می آورده اند ،چنانکه امروزه هم در نواحی جنگلی ایران معمول است .
   در جنگل ،زنبور عسل از درختهای کهن سال و پوسیده تو خالی استفاده نموده ،لانه خود را درآن می سازد از گرد گل و شیره گلهای درختان و گیاهان جنگلی برای تهیه عسل و موم و مصالح شانه بهرمند میگردد.


 انواع کندوهای بومی ایران
    معمولا در ایران کندوها از گل ،تنه درخت و سبد تهیه میشوند . از گل هم دو نوع که یکی بصورت سبد و یک نوع هم  بصورت  استوانه که هر دو نوع را در کوره پخته و بصورت سفال درمی‌آورند .سبدهای تر که هم بشکل استوانه یافت می شوند که روی انها را با مخلوتی از گل و سر گین گاو اندود میکنند وخلل و خرج آن را مي‌‌گيرند تا مانع نفوذ هوا يا حشرات به داخل آن بشود. كندوهاي چوبي هم از تنه‌ي درختان به شكل استوانه تخليه مي‌شوند كه داخل چوب را خالي كرده و سرو ته آن را با تخته مي‌پوشانند و در جلوي آن سوراخ كوچكي جهت پرواز زنبور تعبيه مي‌نمايند.

 

دانلود گزارش کار کاراموزی پرورش زنبور عسل  دانلود طرح توجیهی پرورش زنبور عسل سرمایه گذاری در پرورش زنبور عسل دانلود راهنمای پرورش زنبور عسل

طرح های توجیحی مرغداری گاوداری کشاورزی

دانلود پاورپونت بررسی افات شته ها

شروع کار و سرمایه گداری در گاوداری شیری وجیره مورد نیاز آن

دانلود فایل کاراموزی مرغداری گوشتی گزارش کار حضور در مرغداری

شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی گوسفند و جیره مورد نیاز ان

 

برای دریافت کامل فایل با پرداخت انلاین , انلاین دانلود کنید

روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط اسیه احمدی در تاریخ 1395/07/12 و 13:38 دقیقه ارسال شده است

سلام. خدمت شما.
کاراموزی من با موضوع پرورش زنبور عسل بود.خیلی در اینترنت دنبال مطلب گشتم.واقعا سایت شما در این زمینه بهترین بود.
پاسخ : شما لطف دارین


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 3382
  • آی پی امروز : 184
  • آی پی دیروز : 203
  • بازدید امروز : 1,593
  • باردید دیروز : 1,750
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 10,089
  • بازدید ماه : 44,507
  • بازدید سال : 246,948
  • بازدید کلی : 5,917,268