loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

در بحث طیور و گوساله جیره نویسی و استفاده از جیره استاندارد در بین دامداران جا افتاده ولی متاسفانه در زمینه پروار گوسفند و بره دامداران ما عموما از خوراک معمولی استفاده میکنند.و هنوز عموم دامداران

مهدی بنی حسن بازدید : 5365 پنجشنبه 16 شهریور 1396 زمان : 19:12 نظرات (4)

در بحث طیور و گوساله جیره نویسی و استفاده از جیره استاندارد در بین دامداران جا افتاده ولی متاسفانه در زمینه پروار گوسفند و بره دامداران ما عموما از خوراک معمولی استفاده میکنند.و هنوز عموم دامداران به طور تجربی از جو و یونجه و اقلام دیگر را مخلوط و به پروار بره می پردازند و این کار تنها باعث کاهش سود پرواربندی می شود.چرا ؟؟؟ چون دام نسبت به خوراکی که مصرف کرده بازدهی در چاق شدن نداشته.در اصل ما با این روش هزینه کردیم برای خوراک ولی نتونستیم انطور که باید دام چاق کنیم.

ما در اماده به بررسی و معرفی دو جیره مناسب پرواربندی بره - طرح  توجیهی - بررسی سود پرواربندی گوسفند در سال 96 و استاندارد ها و ضوابط احداث دامداری پرداخته ایم.با ما همراه باشید.

 

خوشبختانه تعدادی از دامداران ما برای پرواربندی گوسفند از جیره استاندارد و اصولی استفاده میکنند.چون این دسته از دامداران به سود اور بودن جیره مناسب پی بردند.

در این پست قصد دارم دو جیره مناسب پرواربندی را که با مشارکت  دکترای تغذیه جناب اقای دکتر افسریان - مهندس حسینی و اقای بنی حسن نوشته شده است برای شما عزیزان معرفی کنم.امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

برای مطالعه مقاله به روز و جدید در زمینه پرواربندی بره در لینک زیر کلیک کنید :

دانلود مقاله جیره بره پرواری + بررسی سود و درامد پرواربندی گوسفند در سال 97 و 98 به همراه فرمول جیره غذایی و طرح توجیهی

 

 

جیره سنتی یا جیره علمی و تجربه شده ؟

هر دامی مانند انسان نیاز به پروتئین ، انرژی ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، و غیره دارد که تمام این عوامل تنها با یک جیره مناسب امکان پذیر است.عزیزان و دامداران محترم کارشناسان متخصص وقتی جیره پیشنهاد میدند و کنسانتره با فرمول خاص را می نویسند هدف آنها سود جویی نیست بلکه به فکر کاهش هزینه های خوراک ، کاهش تلفات و بیماری ها ، و همچنین افزایش وزن روزانه دام های شما را در نظر میگیرند.(البته دور تعدادی از کارشناس ها را خط قرمز می کشیم) .وقتی تمام نیاز های تغذیه ای دام تامین شود از بسیاری از بیماری ها و مشکلات در پرواربندی پیشگیری می شود. همچنین با کمترین هزینه بیشترین افزایش وزن را در دام مشاهده خواهید کرد.
 
شما با جیره مناسب برای یک دام 30 کیلویی حداکثر یک کیلو سیصد گرم خوراک نیاز داری ، نیاز نیست سه کیلو خوراک بدی و ضرر کنی.اگر از جیره مناسب استفاده کنی وقتی تمام نیاز دام بر طرف شد هم حجم مصرفی خوراک کاهش پیدا میکنه همچنین خیلی از بیماری ها به دلیل همین عدم وجود نیاز های دام در خوراکه.لطفا دقت کنید.نمیگم به ما جیره سفارش بدین یا از جیره های اماده ما استفاده کنید  داریم میگیم که رعایت کنید  ، از هر کارشناس مجربی که میخواید استفاده کنید .
 
در جیره ای که در ادامه قابل خرید و دانلود می باشد سه نوع جیره متفاوت با درصد های آن مشخص شده است. دو نوع جیره برای بره های وزن 25 الی 60 کیلو و یک جیره برای بره های شیرمک ، هر کدام که تهیه آن برای شما اسان تر بود را انتخاب کرده و استفاده کنید ، جیره های پرواری توسط  کارشناسان ارشد تغذیه نوشته شده اند و توسط دامداران کاملا تست شده و جواب داده اند.با این حال اگر باز اعتماد نداشته و یا قصد استفاده از تجربیات کارشناس دیگری هم دارید مشکلی نیست .هدف ما فقط افزایش سود و بازدهی شماست.چه از جیره های ما چه توسط کارشناس دیگر  ، ولی حتما روش سنتی را کنار گذاشته و اصولی عمل کنید. در ادامه با شما هستیم.
 
 

اصول تهیه جیره متعادل:

در فایل که قابل خرید و دانلود می باشد دو نوع جیره تخصصی جهت پرواربندی بره آورده شده است که به طور کامل تمام درصد های مورد نیاز ترکیب و استفاده از ان مشخص شده است.علت اینکه دو جیره ثبت کردیم تفاوت در اقلام مورد استفاده در آن می باشد تا هر یک را که راحتر می توانید تهیه کنید استفاده کنید.از جیره ما جهت پرواربندی بره برای هر راس گوسفند 30 کیلویی به طور میانگین یک کیلو سیصد گرم .گوسفند 40 کیلویی میانگین حدد 1600 گرم و برای وسفند 50 کیلویی روزانه 2 کیلوگرم خوراک ( علوفه و کنسانتره ) نیاز است.
 
دوستانی هم که تمایل ندارند می توانند از کارشناسان و مهندسین جیره نویس مد نظر خودشان جیره تهیه کنند ولی حتما استفاده کنید تا بازدهی کار خود را افزایش دهید.
 

 

پرورش گوسفند و بره به شکل پرواربندی

 

برای تهیه خوراک بره ما دو روش را برای شما عزیزان معرفی میکنیم.

روش اول با استفاده از کنسانتره اماده

روش دوم با میکس و تهیه کامل خوراک توسط شما

 

 

این مقاله و سایر مقالات به روز رسانی شده اند می توانید با کلیک فایل مشاهده کنید :

 

بررسی سود و جیره اختصاصی پرواربندی بره در سال 97  + طرح توجیهی بره پرواری 200 راسی

 

 

طرح توجیهی بره پرواری 1000 راسی

طرح توجیهی بره پرواری 500 راسی 

طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی 

برای دانلود جدید ترین طرح های توجیهی در زمینه دام وطیور در تعداد راس های مختلف کلیک کنید

 

 

 

ابتدا در مورد جیره اول صحبت میکنیم.

این جیره با استفاده از وزن های مشخص کاه - یونجه جو و کنسانتره اماده می باشد.

جیره ایست معمولی برای افرادی که قصد دارند از کنسانتره اماده استفاده کنند.

 

جیره نویسی دام

درصد های مخلوط در فایل اصلی موجود است.

 

معرفی جیره دوم :

جیره دوم بسیار تخصصی بوده.و کلیه نیاز های دام را برطرف میکنه.و افزایش وزن روزانه حداقل 300 گرم را برای دام شما در صورتی که از دام شما بیماری نداشته باشه و دامداریتون استاندارد باشه و نژاد مناسبی استفاده کنید.هستند دامدارانی که جیره مناسبی استفاده میکنند.ولی دامشون انگل یا بیماری های دیگه داره.خب عزیز ابتدا باید بیماری درمان کنید.تا نتیجه بگیرید.

خب این تا اینجا.

حالا شاید براتون سوال شده باشه که ما در این جیره از چه اقلامی استفاده کرده ایم؟؟؟

تهیه خوراک پرواربندی گوسفند

درصد های مخلوط در فایل اصلی موجود است.

 

همانطور که در جدول میبیندید در این جیره از یونجه - سیلو ذرت - ذرت خشک - دانه جو - کنجاله سویا - بی کربنات سدیم - کربنات کلسیم - نمک و مکمل ویتامین ها استفاده شده.

حتما الان با خودتون گفتید اینطوری که بخوایم این همه مورد استفاده کنیم در خوراک دیگه سودی برامون نداره.

من میگم عجله نکنید.صبر کنید.من فقط مواردی که در این جیره استفاده شده را براتون نام بردم.ولی تمام این اقلام با درصد های خاص و استاندارد به طوری که تمام نیاز های پروتئینی و کالری های لازم جهت پروار را در بر بگیره نوشته شده.و بسیار به صرفه می باشد.چون هم کاملا استاندارد و علمیست هم هزینه زیادی نداره و اینکه درصد تبدیل مناسبی داره.در ابتدای پرواربندی با حدود 1/300 گرم در روز شروع و در انتها با حدود 1/800 تا 2 کیلو گرم خوراک در روز پرواربندی را خاتمه میدیم. هزینه این خوراک به طور تقریبی برای سه ماه (دوره پرواربندی) در سال 96 حدودا 120 هزار تومان برای هر راس دام می باشد.

 دامداران عزیز  فقط این نکته را رعایت کنید که برای میکس کردن جیره ابتدا غذاهای با حجم وزنی زیاد را مخلوط کنید مثل کنجاله ها و ... و در انتها غذاهای با حجم وزن کم سپس مکمل ها را اظافه کنید.این بهترین قاعده برای میکس کردن می باشد.

 

این طرح ثبت شده است.و جهت اموزش دامداران و دانشجویان قرار داده شده.کپی برداری و قراردادن حتی قسمتی از این پست در سایت های دیگر از نظر شرعی حرام و پیگرد قانونی دارد.

 

خلاصه ای از بحث جیره را نوشتم.که متن کامل ان در ادامه قابل مشاهده است.حال می رسیم به این سوال که ی چه دامی را برای پروار انتخاب کنیم؟؟؟

چه دامی را برای پروار بخریم؟ ( مشخصات دام مناسب پروار)
 
نکات مهم در خرید دام زنده برای پروار :
 
• ابتدا باید دام سر زنده و فعال باشد و بدنی بدون نقص داشته باشد.
• دنده ها قوصی شکل ، فاصله دار  و پهن باشد.(پهلو دام فرورفته نباشد)
• از نظر سن ، دام نباید دوره رشد خود را تمام کرده باشد.
• چشم دام پرواری باید روشن ، دارای قرنیه شفاف و رنگ مخاط چشم قرمز گلی باشد( اگر مخاط چشم صورتی کم رنگ باشد نشان دهنده بیماری کم خونی است.بیشتر این ضعف نشانه بیماری انگلی کپلک صورت میگیرد.)
• سرعت رشد دام نر بیشتر بوده، پس بهتر است دام را نر انتخاب کنیم.
• نژاد های مثل شال ، افشار و کردی از نظر پرواری برای مناطق مرکزی کشور مناسب میباشد.
 
 
بهترین نژاد پرواری گوسفند بره
از چه نژادی برای پرواربندی استفاده کنیم؟
با توجه به سوالات عموم دامداران که از چه نژادی استفاده کنیم برای پروار؟
پاسخ این سوال این گونه است.
ببینید بهترین نژاد های پرواری کشور افشاری ، شال و در بعد از ان کردی می باشد.ولی نکته قابل توجه این است که شما در کدام منطقه کشور زندگی میکنید.و ایا برای مثال نژاد شال در منطقه شما سازگار هست یا نه؟؟؟
جهت پاسخگویی به شما عزیزان در قسمت زیر نژاد های معروف هر منطقه از ایران را برایتان نوشته ام.در عمل ببینید ایا نژاد افشار و شال در محیط شما سازگار هست یا نه؟اگر بود که استفاده کنید.اگر نبود میتوانید از دام های گوشتی منطقه خودتون استفاده کنید و با جیره مناسب بازدهی را افزایش دهید.
 
 
 
نژاد شناسی گوسفند در ایران :
در این پاراگراف به بررسی گونه های معروف گوسفند در سطح کشور میپردازم.
نژاد افشاری  بهره دهی گوشتی  پراکنش در شهر زنجان
نژاد بختیاری بهره دهی گوشتی  پراکنش در چهارمحال بختیاری و خوزستان
نژاد دالاق بهره دهی گوشتی پراکنش در گلستان
نژاد زل بهره دهی گوشتی بدون دمبه  پراکنش در مازندران ، گیلان و گلستان
نژاد سنگسری بهره دهی گوشتی پراکنش در سمنان
نژاد کردی بهره دهی گوشتی پارکنش کردستان
نژاد مهربانی بهره دهی گوشتی  پراکنش همدان
نژاد لری بهره دهی گوشتی پراکنش لرستان
 
 

در این مقاله که قابل خرید و دانلود است موضوعات زیر به طور کامل بررسی شده اند:

تغذیه گوسفند پرواری ( جیره) 

جیره شماره یک :( استاندارد و بهینه )

درصد اقلام جیره برای میکس کردن

جیره معمولی جهاد کشاورزی 

میزان هزینه خوراک برای یک دام در دوره پروار: در سال 96-97

دلیل پرواربندی 

مزایای پرواربندی:

عوامل اساسی در یک پرواربندی موفق

روش های پرواربندی:

سیاست های خرید و فروش در پرواربندی بره

چه دامی را برای پروار بخریم؟( مشخصات دام مناسب پروار) 

از چه نژادی استفاده کنیم؟

نژاد شناسی گوسفند در ایران 

نکات قابل توجه در زمان حمل و نقل دام 

شرایط احداث جایگاه گوسفند پرواری 

مکان تغذیه 

ابشخور

نکات ریز محل گوسفند داری 

آغل یا جایگاه بسته 

بهاربند 

پنجره و هواکش ها 

طرح  توجیهی واقعی در سال 96 (برگرفته از نظام مهندسی کشور)

 

 

(در قسمت نظرات به سوالات شما کاملا پاسخ داده خواهد شد.همچنین میتوانید در قسمت نظرات از سوالات دیگر بازدید کنندگان هم استفاده کنید.)

 

 

متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های از فایل اصلی بوده ، برای دریافت کامل فایل بر گزینه خرید کلیک کنید.

 

در این فایل 27 صفحه ای یک جیره اختصاصی برای پروار + محاسبه هزینه پروار دام در سال 96 + یک طرح  توجیهی پرواربندی مربوط به سال 96 و سایر توضیحات ساخت دامداری گنجانده شده.

 

روش دانلود فایل :
1.کلیک بر گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت : 150 هزار تومان 
قیمت : 35 هزار تومان ( تخفیف تنها تا 24 ساعت اینده )

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عبدالله در تاریخ 1396/06/25 و 17:12 دقیقه ارسال شده است

سلام
کارشناس جهاد کشاورزی رقمی که در ارتباط با سود پرواربندی گوسفند گفت حدودا بین 5 تا 30 درصد بود، بر مبنای دویست راس گوسفند و طول مدت صد روز.آیا شما این رقم درصد رو قبول دارید؟ ممنون میشم یک فرمول درآمد هر دوره پروار بندی گوسفند رو با توجه به قیمت فعلی گوشت و خوراک هرچند خلاصه بنویسید.
تشکر از پاسخگویی و زحمات جنابعالی
پاسخ : با سلام خدمت شما.
ببینید نرخ سود با توجه به هر جیره و متغییر های دیگه تفاوت داره.
تمام اطلاعات مربوطه و محاسبات را در سایت توضیح داده شده است.مطالعه فرمایید.

این نظر توسط عبدالله در تاریخ 1396/06/21 و 10:15 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید
شما پرورش گوسفند رو برا افراد تازه کار و جوان توصیه میکنید؟( اگر نه ، چه کار دیگری را توصیه می کنید؟ )
بغیر از خرید فایلتون ، آیا نیاز هست اطلاعات دیگری هم جمع آوری بشه یا نه و اگر بله از کجا باید اطلاعات مورد نیاز رو پیدا کنیم؟ ( چون ممکنه سر افراد تازه کار کلاه بگذارن) ( همچنین میترسم از اینکه گوسفند بیماری بگیره و متوجه نشیم یا نتونیم برش کاری بکنیم )
باتوجه به تجربه ی جنابعالی بیشترین و مهمترین عامل شکست در این شغل چیست؟
تشکر از شما که پاسخ سوالات و ابهامات اینجانب و دیگردوستان رو میدید.
پاسخ : عموم موارد دامداری در این فایل قرار داده شده.همانطور که از فهرست کار مشخص است.
ولی خب خرید دام سالم.همکاری با دامپزشک شهر در دوره پروار برای جلوگیری از تلفات و بیماری میتونه از ضرر جلوگیری کنه.
ولی در کل بیشترین درصد ضرر ها در این شغل مربوط به بالاکشیدن پول توسط دلالان در هنگام فروش می باشد.(اگر چکی بفروشید)
ولی در کل تجربه زیادی لازم نداره.با استفاده از دام و جیره مناسب نتیجه خوبی میگیرید.

این نظر توسط علی محمدی نژاد در تاریخ 1396/06/19 و 21:55 دقیقه ارسال شده است

سلام.یک جیره اختصاصی میخوام برام بنویسین.امکانش هست ایا ؟؟؟
این جیره ای که نوشتین و داخل فایلی که قابل خریدن هست چطوره؟
پاسخ : سلام.هزینه نوشتن جیره اختصاصی 150 هزار تومان می باشد.
برای نوشتن جیره اختصاصی لطفا وزن دام - و اقلام موجود که قصد استفاده در خوراک دام دارید برای بفرستید.
ولی این جیره ای که داخل فایل هست.دو نوع مختلف.
با کنسانتره اماده و بدون استفاده از کنسانتره اماده.
جیره دوم بسیار کامل بوده و بازدهی بسیار عالی دارد.
موفق باشید.

این نظر توسط روح الله اکبری راد در تاریخ 1396/06/19 و 16:38 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت مهندس.فایل خریدم.جا داشت نظر بدم و تشکر کنم.واقعا عالی بودین مثل همیشه.
پاسخ : سلام خدمت شما.لطف دارین.موفق باشین.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 3379
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 504
  • بازدید امروز : 151
  • باردید دیروز : 3,758
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 42
  • بازدید هفته : 8,363
  • بازدید ماه : 3,909
  • بازدید سال : 206,350
  • بازدید کلی : 5,876,670