دانلود طرح توجیهی تولید کیک و شیرینی
موضوع:
طرح توجیهی تولید کیک و شیرینی
فرمتword قابل ویرایش
25 صفحه
طرح کسب و کار
عنوان طرح
تولید کیک و شیرینی |
نام ونام خانوادگی طراح:
راهنما: استاد الهی
محل اجرای طرح : تهران - .............
تاریخ:اسفند 90
1 -بخش معرفی
الف- نام و نشانی کارآفرین:
v حقیقی :
ردیف |
نام و نام خانوادگی |
تحصیلات |
تجربه |
1 |
|
کارشناسی |
- |
ب- مشخصات محل اجرای طرح :
· استان : تهران
· شهرستان: تهران -..........
· بخش: مرکزی
· ابعاد و مساحت محل اجرای طرح چقدر است؟
این طرح در زمینی به طول 400 متر مربع می باشد.
· نزدیکترین شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار چقدر است؟
نزدیک ترین شهر اشکنان و فاصله 20 کیلومتر تا محل کسب و کار
آیاامکانات تامین مواداولیه و لوازم در محل وجود دارد؟
امکان تامین مواد اولیه در محل وجود دارد .
· آیاامکانات تامین نیروی کار ماهر در منطقه وجود دارد؟
امکان تامین نیروی کار در منطقه وجود دارد .
ترسیم کروکی زمین محل استقرار کسب و کار
|
محل اجرای طرح |
مسجدالنبی
|
|
ج- عنوان محصول یا محصولات (کالا /خدمات )و ظرفیت تولید :
ردیف |
نام محصول |
ظرفیت تولید سالانه |
واحد |
قیمت فروش کنونی هر واحد در بازار |
1 |
کیک و شیرینی |
200 |
تن |
000/15 ت هر کیلو |
د- میزان سرمایه گذاری :
سرمایه کل |
آورده کار آفرین |
آورده سهامداران |
400میلیون ریال |
100میلیون ریال |
- |
و-میزان اشتغال زایی طرح (پیش بینی ):
حداقل نیاز به کارگر ساده 5 نفرو کارگر ماه 10 نفر می باشد جمعاً 15 نفر
2- خلاصه مدیریتی یااجرایی
با احداث این کارگاه تولیدی کیک و شیرینی در پیشرفت منطقه موثر می باشد و حداقل اشتغال زایی برای 15 نفر صورت می گیرد که این نکته بسیارمهم است و امکان صادرات نیز وجود دارد (صادرات به کشورهای همسایه)و می توانیم سالیانه میزان تولید را افزایش دهیم و با گسترش این کارها می توان فرهنگ جدید به این منطقه آورد
3- تجزيه و تحليل شغل
الف – تجزيه و تحليل محيطي
· محيط كسب و كار
برای احداث این کارگاه مورد حمایت از طریق دولت خواهیم شد و با ارائه خدماتی مثل سرویس رفت و برگشت برای کارکنان و همچنین کنترل بهداشت از طریق کارکنان محیط و همچنین آگاهی از سلامت کامل کارکنان کارگاه از طریق آزمایش
· فرهنگ (اعتقادات مذهبي ،فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )
کاملا در محل کسب و کار به فرهنگ آشنایی دارم و آن محل محصولات و تولیدات مارا خواهند پذیرفت و همچنین اکثریت جمعیت جوان هستند و این خود فرصت مناسبی برای راه انداختن کارگاه و فرهنگی که مانع ایجاد این کسب و کار شود و این منطقه وجود ندارد
· اقتصاد
در راه اندازی این کارگاه تا جایی که یک مشتری با توان مالی کم هم می تواند از محصولات ما خرید کند و لذا قیمت محصولات با توان مالی مشتریان مناسب است .
· تغييرات جمعيتي
افزایش جمعیت در راه اندازی این کارگاه بسیار مهم و تاثیر خوب و قابل ملاحظه ای در تولید این محصول خواهد داشت و با توجه به اینکه در این منطقه چند دانشگاه و دانشجویان زیادی وجود دارند مسلما در خرید این محصولات بی تاثیر نخواهد بود
ب- تجزيه و تحليل بازار
· ساختار بازار
نوع بازار رقابتی می باشد
· بررسي رقبا
در این منطقه رقبای زیادی وجود ندارد ( حداکثر 2 رقیب ) ولی می توان با شیوه تکنولوژی جدید و برتر کیفیت کالا را بالا برد و همچنین بازاریابی مناسب را داشت تا مشتریان با محصولات ما آشنایی بیشتری داشته باشند . رقبابرتری خاص آنان فقط به تجربه کاری آنان می توان نظر داشت که این برتری را می توان با به کاربردن افراد مجرب و کارشناس خنثی کرد ، و کاستی های رقبا بیشتر در نوع بسته بندی و ماندگاری طولانی مدت کالاها می باشند که تا به حال به شکل قدیمی بوده و می توان با به کار بردن شیوه های نوین بسته بندی و همچنین ماندگارتر کردن کالاها رقیب را از رده خارج کرد . در مورد قیمت گذاری از طریق اداره بازرگانی و اصناف صورت می گیرد و با توجه به سنوات فیمت گندم تعیین می شود
به بازار جهانی و صادات به کشورهای همسایه فکر می کنم و در نظر دارم در صورت سودآور ی در داخل و رضایت مشتریان بازار جهانی نیز در دست بگیرم
ج-تجزيه و تحليل فني
· رويه هاي توليد (وضع موجود)
رویه تولید با تکنولوژی جدید خواهد بود و حتی الامکان از دستگاهای استفاده خواهیم کرد که تمام اتوماتیک باشند چون از نظر افزایش تولید نقش مهمی دارند و مزیت دیگر این دستگاهها این است که بهداشتی تر هستند وچون این نوع کالاها مواد خوراکی هستند از به کاربردن کارهای دستی در تولیدات اجتناب خواهد شد .
· تكنولوژي توليد
تکنولوژی مورد نیاز در دسترس است و هزینه آن نیز مناسب می باشد و برای تهیه آن شرکتهای معتبر کمک کمک خواهیم گرفت و این دستگاه در داخل تولید می شود و عمر آن حداقل 10 سال می باشد .
4-دورنماي شركت /شرح كسب و كار
· معرفي شركت
مالکیت این کارگاه شخصی می باشد و نوع تولید آین کارگاه ، تولید کیک ، کلوچه ، شیرینی و رولت می باشد .
· سرمايه گذاران و سهامداران اصلي :
20% از سرمایه گذاری بر عهده مدیر می باشد و دیگر کارکنان و یا اشخاص دیگر در سرمایه گذاری نقشی ندارند و 80% مابقی از طریق وام و تسهیلات بانکی صورت میگیرد .
· ديدگاه /چشم انداز
وضعیت کارگاه را بسیار سود آور و موثر می بینم و این کارگاه با تنوع محصولات و بازاریابی مناسب و دقیق سهم عمده ای را به خود اختصاص خواهد داد .
· ماموريت
با احداث این کارگاه و با استخدام نفرات بیشتر در بخش توزیع به متقاضیان رسیدگی خواهد شد و همچنین تهیه کیک و شیرینی در مجالس عروسی و تالارهای بزرگ و تهیه سفارشات به مشتری به موقع .
· اهداف اصلي
اهداف اصلی این کسب کار اولاً سودآوری و همچنین رضایتمندی مشتریان می باشد و برکناری رقبا و اینکه در بازار داخلی و خارجی حرف اول بزند .
· برنامه ها
برنامه هایی که این کارگاه دارد تولید کیک های صبحانه به ابعاد کوچکتر برای شرکت و همچنین مدارس ابتدابب و پذیرفتن سفارشات از شرکتهای بزرگ.
5-معرفي محصولات (كالا /خدمات )
· معرفي محصول
کیک صبحانه ،شیرینی ، بیسکوییت ... موارد مصرفی در مجالس عروسی ،غزا مجالس خصوصی و مورد استفاده تمام خانواده ها به صورت انفرادی و جمعیتی .
· مزيت هاي رقابتي محصولات
بالا بردن کیفیت محصول مثل ماندگار ترکردن محصول ارائه محصولا در بسته بندی های محکم و مناسب قیمت مناسب محصول .
· معرفي آميخته بازاريابي محصولات
ارائه کالا به مشتری از طریق اینترنت و پیکی خواهد بود . و همچنین ارائه خدمات به طور مستقیم و نظر خواهی مشتریان بعد از مصرف ،ارائه محصول مطابق با زائقه مشتری .
6-برنامه عملياتي وتوليدي
· مراحل و فرآيند توليد
آرد و شکر از انبار به خط تولید می آید و آن را به صورت خمیر در می آوریم و بعد با اضافه کردن موادی مانند هل تخم مرغ و مواد افزودنی دیگر آن را به صورت چانه در می آوریم و در قالب می گذاریم و بعد در فر قرار می دهیم .
· نمودار فرآيند توليد
ماشین پخت (فر ماشین قالب بندی ماشین هم زن (مواد اولیه آرد و شکر و تخم مرغ و هل و جوش شیرین
· بر آورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال
در جدول زیر پس از فهرست کردن منابع ،مقدار لازم برای هر محصول را در جدول بنویسید .
منابع تولید |
عنوان محصول
|
|
آرد شکر تخم مرغ جوش شیرین |
مواد اولیه غیر مستقیم |
قناد |
نیروی کار مستقیم |
کارگر |
نیروی کار غیر مستقیم |
|
خدمات فنی |
|
ساختمان |
|
ماشین آلات |
|
تاسیسات |
|
وسایط نقلیه |
وانت-خاور |
امکانات ارتباطی |
تلفن-فکس |
انرژی |
آب-برق-سوخت |
سایر موارد |
|
· روش ومحل تامین منابع
روش و محل تامین منابع تولید |
تامین از |
خریدو تملک/اجاره |
سایر اطلاعات |
||
داخل |
خارج |
||||
نیروی کار مستقیم نیروی کارغیرمستقیم مواد اولیه مستقیم امکانات ارتباطی انرژی وسایط نقلیه |
کارشناس
کارگر کشاورز آرد شکر تخم مرغ روغن
گاز و برق وانت بار ، نیسا ن |
|
|
|
|
· بر آورد نیروی انسانی مورد نیاز
ردیف |
عنوان پست سازمانی |
تخصص یا تحصیلات |
تعداد نفر |
1 |
مدیر عامل |
لیسانس |
1 |
2 |
اداری |
دیپلم |
1 |
3 |
خدماتی |
دیپلم |
2 |
4 |
مدیر تولید |
تخصص |
2 |
5 |
کارگر ماهر |
دیپلم |
3 |
6 |
کارگر ساده |
دیپلم |
5 |
7- برنامه بازاریابی
الف- تحقیق و تحلیل بازار
· مشتریان
مشتریان این نوع کالا تقریباً تمام اقشار مردم را شامل می شود . این نوع محصولات یک نوع چاشنی هستند و مردم به این نوع چاشنی ها نیاز و علاقه دارند و محصولات این کارگاه تا زمانیکه مشتریان خود را داشته باشد دائر است و مشتریان این نوع محصول اکثراً قشر جوان هستند.
برای دریافت کامل طرح بر گزینه خرید کلیک و با پرداخت انلاین لینک دانلود مستقیم باز میشود.